Røverkjøp

SITAT(sheriffen @ 19.03.07, 00.03) 57304
nrk-lisens skal man vel ikke betale når man kjøper sånne skjermer fordi de i praksis er pc-skjermer..er det ikke slik fortsatt? mener du var sånn før.
[/b]
Er det TV-tuner innebyggd så må man betale lisens. Var også snakk om å ha NRK-lisens på PC en stund for noen år tilbake.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hva må man ha for at det ikke skal regnes som en TV? Finnes det flatskjermer uten TV-tuner? Vurderer seriøst å kutte ut TV for godt. Angrer på at jeg bare betalte den første regninga jeg fikk fra NRK sånn uten videre, skulle ikke gitt meg uten kamp!
 
Får vel også plasma, lcd og prosjektorer uten tv-tuner. disse betaler man vel ikke lisens for?
 
SITAT(Link @ 19.03.07, 14.12) 57336
Får vel også plasma, lcd og prosjektorer uten tv-tuner. disse betaler man vel ikke lisens for?
[/b]
Spør der du skal kjøpe disse, er selger som er pålagt å ilegge deg lisens. Man får regningen en stund etter man har kjøpt TV også.
 
Alle kvitteringer med salg av produkter med tuner blir sendt inn til lisensavdelingen, jeg husker dog noe prat om at nettbutikker ikke gjør det, men mulig de er pålagt det nå siden de selger så mye TV'er. Tviler egentlig på at slike systemer unngår å sende inn kvitteringen på TV'er uten tuner, siden disse sannsynligvis ligger under "TV" i systemet.
 

Kilik

Lokal moderator
Ja, en liten mangel, men ikke så aller verst. Selv nye Sony Bravia-TV-er som 46X2000 har ikke mer enn 1300:1. Uansett er det bare et teoretisk tall. Skjermen bør sjekkes ut med egne øyne.
 
SITAT(kilik @ 21.03.07, 13.37) 57588
Ja, en liten mangel, men ikke så aller verst. Selv nye Sony Bravia-TV-er som 46X2000 har ikke mer enn 1300:1. Uansett er det bare et teoretisk tall. Skjermen bør sjekkes ut med egne øyne.
[/b]
Kontrasttall er (som du sier) bare tull. De fleste produsenter har sin egen måte å måle sånt på, noen kan feks måle fra det sorteste sorte til det hviteste hvite den kan vise, men hva om det hviteste hvite er med en så høy brightness man aldri vil velge uansett.

Ser man på dyre lcd-skjermer til pc som feks LaCie laget for bildebehandling og grafikk er ofte oppgitt med kontrasttall på 500:1. Dette er fordi dette er mer reelle tall, og er beregnet på kunder som ikke lar seg lure av markedsføringstriks. Hadde en av LCD-produsentene for forbrukermarkedet startet oppgi reelle tall hadde de sett dårlig ut sammenlignet med konkurrentene. Derfor har alle hoppet på denne "dynamisk kontrast" bølgen.
 
For å reklamere litt for jobben min, vi har 50% på alle PSP spill for tiden. Jeg aner ikke hvor lenge det varer men sikkert en stund til. Du kan rappe med deg titler som GTA:VCS, Lumines og MGS Graphical Novel for lite og ingenting.

Gamezone Stavanger, kun i butikk da så det er vel litt innsnevra for lokalfolk men ikke gale i det heletatt.
 

K999

Keystone State Of Mind
En av dere som jobber på Gamezone Stavanger solgte 2 eksemplarer av FFXII til en i klassen min 2 dager før release. :ninja: Håper det byr på problemer.
 
Tror ikke vi fikk beskjed om å holde det tilbake. Pleier å følge med en flott lapp, e-post eller streng telefon i værste fall, at vi ikke får selge spillet før dato. Da Burning Crusade ble utgitt måtte vi signere på at vi ikke kom til å selge det og om vi gjor vanket det ukule bøter.