Rad Crew: Norsk gamingpodcast med retro-fokus!

#1
Hei folkens! Jeg og noen samarbeidspartnere har startet Rad Crew (www.radcrew.net) en blogg og ukentlig podcast om gaming og andre nerdeting. Ofte er fokuset på retrogaming men vi omtaler også nyere spill. Til jubileumsepisoden nr 20 gjorde vi en del research og presenterte en liste over de beste 20 konsollene noensinne!

I tillegg skriver vi en del artikler om ting som ikke dekkes andre steder, som f.eks en nylig artikkel om spill under den kalde krigen!

Det ukentlige showet har økt i popularitet etter vi intervjuet personer som Knut Nærum (om det å jobbe med tegneserier) og Aslak fra Spillmatic-showet (og Gatas Parlament).

Vi er også på jakt etter skribenter til bloggen så bare si fra hvis noen er interesserte :)

Den kan også finnes på iTunes, bare søk etter navnet.

Anyway, håper det kan være av interesse! Programmet er skreddersydd for folk som er sånn ca. 25- noen og 30 men det burde være litt av hvert for alle aldre der :)

Bare så det er sagt så er dette 100% hobbybasert men vi er ekte entusiaster!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Titta på bloggen og så at nest-nyeste innlegg handler om gode gamle Phantasy Star, jeg approverer!
 
#3
Der ser du! Noe for enhver smak :) Vi er faktisk store Phantasy Star-entusiaster og skjønner ikke hvorfor Sega driter i serien og bare lager online-spill. (Selv om de også sikkert er gode!)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Hvordan kan dere være Phantasy Star-entusiaster uten å ha testa online-spillene?

Men ja, sikkert et kult opplegg men det finnes ingen mulighet for at jeg bruker to og en halv time på å høre på det.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
Rad Crew er god sort, hørt en del på det på oppfordring fra Jostein, selv om retro ikke er helt min greie. Så jada, seal of approval osv.
 
#6
Hei Nicholas!

Yetipants: 2 og en halv time er kun pga. at det var en jubileumsepisode, vanlig lengde er 1t 30min. Programmet er i tillegg delt opp i seksjoner slik at det er lett å bryte det opp over noen dager :)

Men anyway, godt poeng angående online-spillene, men jeg er ingen MMO entusiast som sådan. Jeg vet de har en solid fanbase :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Halvannen time er fortsatt alt for langt, da.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#9
Tips: Demp musikken litt i bakgrunnen for det er egentlig litt småirriterende. Men ellers er stemmene i god kvalitet og dere snakker på ca samme volum.
Kan jeg spørre hva slags utstyr dere bruker?