Rautanyrkki - Fighting game gathering in Finland 14-16 April

Multiple games will be played, and the most prominent finn gamers will be present.
Tournaments in the biggest games are scheduled.

Expect _FIERCE_ competition in Tekken, VF and Guilty Gear as well as in various other games as well - 3s, ssbm, soul calibur, samurai showdown and a lot of obscure games I know nothing about :)

If it sounds interesting to you, go read all about it on www.arctic-charge.com .

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eyh, folk!

Nå har det seg sånn at jeg faktisk er i Finland i dette tidsrommet, rimelig tilfeldig. Bor i Tampere, som ikke er veldig langt fra Helsinki, så tenkte kanskje jeg skulle stikke innom dette arrangementet på lørdag eller noe... MEN er det noen som har tenkt seg dit? :)

Ey, BlixtBob. How's it going, man?

We're not 100% sure about the Twins yet, but I'm at least pretty sure that Wallace will come along.
I read that you were the current Tekken 5 Champion, hehe. Too bad JINsama will be busy that week :)

Man I tried my best... Helped an old man crossing the street today.. Hoping he had like shitload of money and felt like giving me money to a trip to finland:p

But that never happend:(

Dere får ha det morro/(skoy:p) :)
Og lykke til ;)

Jeg og Infamous vurderer å dra til finnland, men vi bare lurer på hvor mye det kommer til å koste. Flyturen osv.. Hadde vært greit hvis du gir meg en reply asap.. takk!

Dukie

nice girl
Ca 1200 spenn, jeg hadde tenkt å slenge meg på, siden har dratt med masse turer før og vi har alltid hatt det dritfett! Men en kukk klarer ikke å skylde meg penger så er det TG om to uker. (Yay, første post under fighting-emnet på halvt år, får prøve å være mer aktiv - igjen.)

Det er Tekken Turney i morra Gleder meg som faen de svenske er på vei nå...
Finske spillere er ganske flike liksom men har hör at de svenske er helt klart best.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hres spennende ut Dead Alchemist! Jeg er så godt som i Tampere, synd jeg ikke får sett turneringene ikveld, men tenkte å komme innover litt tidlig imorgen, så jeg får med meg VF turneringen før vi skal spille Tekken!
Jeg gleder meg, tror det blir masse moro! Hils de andre folka!

Sees imorgen! :tommelopp:

MadCow

Lokal moderator
Ryktene skal ha det til at Sverige rula i tekken.

Gratulerer til Wallace som vant 3s, og Chief Gutti som vant VF.

Dere får gi en liten stemningsrapport her da, dere som var der nede.

Ey! Gratulerer Wallace! Gratulerer Gutti!

Rapport! Rapport! :D

Finland var sinnsykt moro! Masse bra players og kjempestemning.
Antar at Gutti kommer til å skrive en report på bloggen sin.
Jeg kan hvertfall poste offisielle resultatene:

Tekken 5
1. Sakishiro [SWE] (Devil Jin)
2. BlixtBob [SWE] (Ling, Law, Kazuya)
3. Entomo [FIN] (Hwoarang)
participants 41, qualification groups 8, top16 single elimination.

Guilty Gear X2 #Reload
1. Steph [SWE] (Dizzy)
2. Lari [FIN] (Potemkin, Slayer)
3. Keijan [SWE] (Jam)
part. 26, groups 4, top8 double elimination.

Virtua Fighter 4 Evolution
1. Chief Gutti [NOR] (Wolf)
2. Netrom [NOR] (Akira)
3. Pexi [FIN] (Aoi, Sarah)
part. 20, groups 4, top8 double elimination.

Street Fighter 3: Third Strike
1. Wallace [NOR] (Chun Li)
2. Robbie3s [NOR] (Ken)
3. BlixtBob [SWE] (Ken)
part. 23, groups 4, top8 double elimination.

Soul Calibur 3
1. Steph [SWE] (Xianghua)
2. StarFire [FIN] (Maxi)
3. Keijan [SWE] (Kilik)
part. 23, groups 4, top8 single elimination.

Super Smash Bros. Melee
1. Yuna [SWE] (Peach)
2. WMK [FIN] (Samus, Peach, Ganondorf, Bowser, Marth)
3. PerskarvatRusetilla [FIN] (Jigglypuff, Falco, Bowser)
direct 29 person double elimination (no qualification groups)

Oho! Grats med 1. og 2. til all of ya!
Om jeg får lov, så var det vel kanskje ikke så rart at Gutti og Netrom gjorde det såpass bra i VF. Har sett noe i hvert fall av hva som har blitt prestert der i forhold til noen svensker, + at dere har hatt god erfaring utenom også. Fremdeles; big props and big gratz til dere! :D
I 3s vet jeg ikke mye om andre land, men Wallace og Robbie er sabla gode. 1. og 2. plass i turneringa på spiderman, + first-hand experience mot dem (hørtes sabla proft ut :p) så var vel å forvente god innsats fra den kanten og. Props and grats too ya!

Var litt skuffa over resultatet i Smash Bros da. Ingen norske blant pallplassene jo! :p

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eyh, jeg er fortsatt i Finland, blir nok en uke til, men til dere jeg som jeg hang med lördag. Takk for sist! :D

Selve turneringen og hele arrangementet var veldig interessant, spennende og morsomt, og jeg personlig hadde det veldig ålreit, selv om måtte dra tidlig pga jobb...

Har vel egentlig bare 4 ting å si:

1: Finnene var for det meste ikke så veldig gode i Tekken.

2: Svenskene var for det meste veldig gode i Tekken.

3: Chief Gutti; jeg vil ha re-match.

4: Jeg vil kjöpe meg stikke og Virtua Fighter.

:kul:

Grats til Wallace, Inno, Netrom og Chief Gutti for presentasjoner i Finland!
Way to represent!! :tommelopp:
Hadde vært kult å være med, får ta det neste gang. :)

EagleJin

Bear Necessity
FOOOOOTAAAGE!!!!!????

Hehe, skulle si sitt :p

Ble det noe filming, Gutti? :D