[NX] Red Dead Redemption 2

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#61
Førsteinntrykk: Spillet starter med å la deg justere lyd, undertekst og HDR. Men jeg måtte selvsagt gjennom tre menyer for å finne invert aim-settingen. Sier litt om hva de prioriterer, eller?

Du kan endre et par kontroller, hovedsakelig relatert til sikting, men du er stuck med hopp på firkant, stealth på X og reload/slå på sirkel. Hva faen.

Jeg åpner skapdører og plukker opp ting med firkant, men må åpne låvedøra med trekant og trykke L1 for å plukke opp pistolen fra bakken.

Det er en stealth-knapp men også en separat dukkeknapp?

Hvorfor er ikke kartet på touchpad-knappen? Trenger man virkelig å endre kameraet så ofte? Å gå fra tredjeperson til førsteperson kan være nyttig men det er tre avstander på tredjepersonskameraet!

Kan vi holde letterboxinga til ikke-spillbare sekvenser takk? Jeg blir usikker på når jeg kan slippe X-knappen fordi det er en cutscene versus når det er "cinematic camera".

Det er litt fett da. Skytinga virker vel enkel med autoaimen men kanskje det skal demonstrere hvor rå Arthur er på revolvern. Fine græffix og.
 

Lodin

Der Waaaah
#62
Har enda ikke sett no mer om stealth enn å bare dukke? Å holde X gjør bare at jeg krypeløper (på PS4). Har du satt det sånn at du må holde en knapp inne for å dukke? For det har jeg som toggle.

Og kartet kan du fort åpne ved å holde inne options.

Ellers da? Tror jeg har dratt en Dark Souls og myrda en kar som er viktig for å få bedre utstyr. =D

Jo også jaga ulver meg så jeg hoppa over en stein, hesten tryna i en ulv som var rett bak. Så kommer det rasende forbi en kis som har ei kidnappa dame på hesteryggen og den gampen tryner såklart også i en ulv. Den kampen var mildt sagt et klasepul etter det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#63
Jeg så bare på bilde av kontrolleren på config-sida at X er stealth i et eller annet tilfelle.

Den første missionen jeg gjorde da jeg kom til campen da. En fyr mister hesten, jeg skal snakke med han med trykker R2 istedenfor L2 og dreper han. Blir sendt tilbake til campen.

Prøver igjen, L2, roer hesten, tok tak i tømmene … og jeg ble plutselig flytta ti meter vekk og hesten begynte å vandre sidelengs unna fra meg på to ben. Gikk nærmere og hesten begynte å skli opp en vegg, helt til den kom opp og så datt ned og skadet seg. Da kunne jeg ta tømmene igjen og lede den tilbake. Prøvde å cappe video av det men videoredigeringsverktøyet kræsja så jeg mista det.

Nå er jeg i byen men vogna mi forsvant. Er jeg virkelig nødt til å stjele en hest for å komme meg tilbake eller bruke tjue minutt på å vandre til campen?


Noen som har noen nyttige brotips ala "hold inne start for kart" eller hva som er nyttig å fokusere på tidlig?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#64
Kan man holde inne start for kart?

Vel, jeg oppdaget at man kan kjapt skyte opp i lufta om man holder en pistol og bare trykker opp på D-padden, om du vil ha oppmerksomhet eller skremme vekk dyr. Og at om du dobbelklikker L1, mens du holder våpen, så trikser du litt med det før du legger det vekk.
 
Sist redigert:

Kleevah

Livsfarlig amatør
#65
Hvis du har en høy bounty og er tom for spenn kan du overgi deg til sheriffen og faktisk sone i fengsel (kort cutscene) for å bli kvitt den. Skyt et skudd inne i sheriffbrakka og snakk med han så får du et surrender-valg. Du mister alt av penger du har på deg seff, men du kan fint bare donere de til camp-fundsa først og da virker det ikke som det er noen penalty for å gjøre dette.
 

demake

Seksuelt godteri
#67
Låner den jeg :)
 

Lodin

Der Waaaah
#68
Jeg så bare på bilde av kontrolleren på config-sida at X er stealth i et eller annet tilfelle...

...Nå er jeg i byen men vogna mi forsvant. Er jeg virkelig nødt til å stjele en hest for å komme meg tilbake eller bruke tjue minutt på å vandre til campen?
Titta på det nå og standardoppsetta hvor L3 er dukking lister det bare som zoom og move av en eller annen grunn. I de andre profilene er X Crouch/Stealth.

Jeg tok den bountyen med kvakksalveren. Riktignok tok det litt tid å gå dit, men hesten hans ble regna som min etter at jeg overleverte svinet og da var jo turen hjem grei.
 

Lodin

Der Waaaah
#69
Viser seg at det har en veldig ålreit app som lar deg myse på kartet eller titte i loggen eller inventoryet ditt. Det er også en sjappe med litt unike dingser og klær og de tinga koster heldigvis bare spenn fra spillet. Veldig praktisk, men mobilen eller padda må konstant være skrudd på så husk å plugge den i.
Det er dog litt knot å få dritten til å funke. For det første får man ikke opp no om man søker etter spillets navn. Man må søke etter RDR2-companion.
Så er problemet for mange med Android at man ikke får laste ned engang fordi enhetn ikke er kompatibel. Heldigvis har denne sida link til APKen og forklaring av åssen man får det til å funke.
Nifty!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#70
Okei, her er non bro tips:
  • Du får mye mer penger av å selge smykker og sånt til en heler enn å bare dumpe det i felleskassa, så gjør det.
  • Prioriter å oppgradere Lodgings i campen. Når du har oppgradert Dutch sitt telt kan du oppgradere Arthur sitt, og da får du et fast travel-kart hvor du kan kjappreise. Det jeg hadde håpet var å kunne kjappreise til campen men det får du ikke. ;_;
  • Varmint rifle koster $64 og lar deg skyte små dyr uten å ødelegge pelsen.
  • Arthur dør veldig kjapt i kryssild, og overlevelsessjansen din øker betraktelig hvis du er i cover. Heldigvis har spillet et veldig bra coversystem, du kan omtrent trykke R1 ved hva som helst for å gå i dekning.
  • Hvis du bruker revolveren mye kan det være nyttig å splitte kulene. Ved et leirbål har du muligheten for å lage split bullets som gjør mer skade og senker dead eye-drain. Det er gratis men det tar jo en stund siden han gjør det på en og en kule.
  • Arthur har to tempoer: Snilefart eller for kjapt. Hvis du holder inne X vil han brase gjennom ei dør og havne tre meter inne i rommet sånn at han som stod ved døra kan skyte deg i ryggen og du mister alle skinnene dine. Men i førsteperson er standardhastigheten kjappere, så det kan være et tips.

Noen som har tips til å tjene penger kjapt?
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#71
Nei, men noen ting jeg fant ut i går (som man sikkert får vite under tutorialene):
-Når man står i prøverommet og tester ei jakke er det en knapp som tar opp ei liste over alle modeller så man slipper å gå tilbake til katalogen.
-Når man sikter kan man dodge til siden med firkant. Sikter man i førsteperson kan man trykke ned på D-paden og bruke jernpunksiktet.
-Om du har en padde så last ned den jævla appen da vel. Å ha kartet oppe og zooma ut til enhver tid er jævla nyttig. F.eks når det kommer skummel musikk som indikerer bounty hunters så er det bare å myse bort og automatisk vite hvilken retning man skal beine vekk i.
-LENNY!
-GAV!
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#72
Noen som har tips til å tjene penger kjapt?
Sheriff-huset I den utbrente byen rett nedafor campen (sørøst-sida) har en lockbox med... godsaker
 
D

Deleted member 91

Gjest
#74
Det er så _jævlig_ kult at de ikke har endra noe på det siden GTA5 og man fortsatt må loke rundt i masse menyer for at det ikke skal føles som søppel. Still, what a great game, 10/10, mestselgende spillet noensinne osv
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#75
Ok, småting i verdenen gjør detta fantastisk. Rei litt rundt og ende opp i et hytte med et rykende høl midt i gulvet og et... Spenstig syn spredt omkring. Eier. Slenger det i spoiler.

ved Roanoke Ridge , ikke langt unna en kjerkelignende bygning som var låst, var det en forlatt handelspost jeg inspiserte. Litt inni skogen så var det plutselig en liten hytte det røyk fra, og inni der var det fullstendig bananas. Et høl I gulvet inneholdt en fuckings meteor som har kræsja inn i et bord og kvesta 4-5 folk på ganske grafisk og bestialsk vis. Fant forøvrig hårpomade, mat og Cigarette Card der inne.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#76
Tipset til Kleevah var absolutt verdt det, anbefales.

Non flere bro tips:
  • Du kan holde sirkel for å gå helt ut hvis du er dypt inne i en meny. Hvis du er uheldig og havner på leksikon-sida til amerikansk kråke da du mente å gå inn på kartet slipper du da å trykke sirkel tjue ganger for å komme deg ut av menyen.
  • Hvis du kommer for langt vekk fra hesten din, save og load. Hesten vil magisk være i nærheten av deg.
  • Du kan bruke kikkerten for å scoute et dyr for å sjekke pelsen deres. Det er strengt talt ingen vits i å jakte noe som ikke er pristine, og du vil skade pelsen med mindre du bruker varmint rifle for smådyr/bue og skyter dem i hodet eller hjertet. Men det som er mye billigere er å bare bruke lasso på medium/store dyr og så drepe dem med kniven.
  • I indexen på kartet ditt vil du kjapt se om det er en ny bounty tilgjengelig, fordi den dukker opp der. Bare d-pad ned for å se hvilken by den er i.
  • Du kan campe nesten hvor som helst utendørs ved å holde inne trekant.
  • Hvis du har skadet et dyr vil tracking-sporet være rødt. Hvis det holder på å dø og du ikke dreper det vil du miste ære. Din jævel.
  • Du kan mate hesten fra hesterygg ved å gå gjennom horse inventoryet og velge mat.
  • Trykk to ganger kjapt på R1 og hold den nede for å rygge på hest. Nyttig hvis du vil tjore den fast men har gått litt for nært (skjer hele tida i campen)
  • Gå til en Gunsmith og velg et våpen du eier og velg Wear on back. Så slipper du å hente de to våpene du bruker oftest fra hesten hele tida. Karabin og bue i mitt tilfelle.
  • Kjøp nye stigbøyler (stirrup) til hesten i en stall, de er ikke veldig dyre og øker akselerasjonen på hesten.

Det var alt for i dag.
 

Lodin

Der Waaaah
#77
Noen ganger med dette spillet ass. Jeg dro til St. Denis for å skaffe no fine klær og kom ved et uhell til å dulte borti en kis. Han blei forbanna så jeg beklagde, men han svarte med å slå til meg. Såklart endte det med at jeg grisebanka ham og såklart endte det med et bounty på ti dollars. Så er spørsmålet hvorfor byen sender hele politistyrken sin ut for å drepe meg.
Med tanke på at Rock* mer eller mindre har finni opp denne sjangeren sjæl burde de kunne gjort dette bedre. :rolleyes:

Men men, nå er jeg i det minste ganske dapper og fancy.



E: Har ikke tenkt på det før, men begge de revolverne er satt til å trekkes med høyre hånd. Åssen i helvete greier Arthur å få to gunnere i henda så kjapt som han gjør?

E: Fyra det kjapt opp nå og de har faktisk animert at han vrir den venstre rundt på fancy vis så da er det vel greit.
 
Sist redigert:
#78
Så er spørsmålet hvorfor byen sender hele politistyrken sin ut for å drepe meg.
Med tanke på at Rock* mer eller mindre har finni opp denne sjangeren sjæl burde de kunne gjort dette bedre. :rolleyes:
Dette! Det mest skuffende med spillet så langt for min del er at intelligensen til NPC-er er langt ifra så gjennomført som forhåndstitter fikk det til å virke som. Man hører fortsatt tannhjulene knirke bak kulissene og jeg skulle ønske at spillet ga enda mer konkret feedback når det kommer til reaksjonsmønstrene til AI-en. Det hadde f.eks vært fett med en mye større buffer mellom at snuten forsøker å ta deg inn til de faktisk åpner ild. Hvis jeg har en bounty på fem dollars så hadde de ikke trengt skyte om jeg prøvde å stikke av uten å være truende.

En annen ting jeg skulle ønske var at spillet forstod hensiktene mine enda bedre. Skulle fakke en kar for sheriffen i Rhodes, men da jeg fant han viste det seg at han hadde en kone og sønn og at han ville overgi seg frivillig (det var en løgn, men det blir ikke klart før senere). Han var ettersøkt for ran, ikke mord, og hadde en familie som han virket oppriktig glad i og som var søndeknuste fordi han ble hentet inn. Selvfølgelig ville jeg la han gå, men det hadde ikke designerne tenkt at folk kanskje ville gjøre, for da jeg dro fra dem fikk jeg streng beskjed av spillet om at jeg måtte gå tilbake og hente denne karen. Da jeg ikke hørte på dette fikk jeg mission failed.

Sømmene er fortsatt veldig tydelige, altså, men utviklerne skal ha cred for å ha skapt en verden hvor jeg faktisk oppriktig mener at jeg burde ha fått lov til å ta et annet valg. Jeg koser meg fortsatt glugg fordi stemningen er tipp topp tommel opp og fordi det stadig har overraskelser å by på, både små og store. Noen av designvalgene er bare skuffende tradisjonelle for et spill som ble omtalt som grenseflyttende på disse områdene før release.
 

Lodin

Der Waaaah
#79
Trur litt av problemet er at Rock* lider av litt samme problem som Nintendo og Apple; de nekter for at prompen deres stinker og vil ikke ta til seg råd. Etter å ha lest åssen ting foregår hos det studioet ville jeg ikke blitt forundra om folk rett ut får sparken for å kritisere visse designavgjørelser fordi den som kom på det er høyere opp i hierarkiet.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#80
Har ikke noen CURRENT GEN console, så jeg har ikke testa spillet, men det høres ut som om Mission Failed er riktig svar fra spillets side når du ikke tar med deg den ransmistenkte som du har i oppdrag å fange. Kanskje ville spillet gi deg et moralsk valg i det du leverte ham, eller via et scripted event senere? Min erfaring med GTA 5 hinter til at det er usannsynlig med tanke på hvordan ting funker der, men hvem vet? Kanskje får du et scripted event senere på grunn av at du feila på det stadiet?