[NX] Red Dead Redemption 2

Lodin

Der Waaaah
#81
Spillet har en god del moralske valg, men fra tid til annen tvinges du til å være skikkelig rasshøl og det er jo synd. Gjorde akkurat andre del av det pengeinnkrever-oppdraget i kapittel tre og om jeg kunne betalt gjelda til enka hadde jeg gjort det.

På den annen side lider spillet veldig lite av ludonarativ dissonanse og det setter jeg pris på. Arthur Morgan er nok favorittpersonen min i noe Rock*spill fulgt av Trevor. Morgan er et jævla rasshøl og til tider totalt avskylig. Alikevel har han et hjerte av gull og følger en merkelig moralsk kode. Bortsett fra han langhåra blonde kisen som alle hater er han genuint glad i og vil beskytte alle i leiren. Han er dog en mester på å burne folk og det gjør jeg konsekvent med folk som Uncle, kokken og Shaun. De yngre jentene, Lenny og mexikaneren er jeg dog alltid kul med. Forøvrig dreit jeg konstant på Marston og presten i starten, men nå velger jeg greet hver gang fordi jeg føler det passer bedre.
Men ja, at jeg det ene øyeblikket hjelper en svart lege med å få tilbake vogna si fra noen yokels for så å gønne ned en forbipasserende kis på hest bare fordi han ikke svarte høffelig tilbake er realistisk. Man har sin egen kode og det bryter ikke med historiefortellinga.

Spoiler om du ikke opplevde RDR1:
Sånn ellers er Dutch interresant. Vil tro folk som ikke spilla det første spillet vil ha et helt annet intrykk av ham enn de som gjorde det. Fyren er helt klart psykopat i at han er ekstremt karismatisk og manipulerende, men bare ei mus fiser i gal retning eksploderer han. Trur man legger mer merke til det om man spilla orginalen og vet hva han blir om til.
 
#82
Har ikke noen CURRENT GEN console, så jeg har ikke testa spillet, men det høres ut som om Mission Failed er riktig svar fra spillets side når du ikke tar med deg den ransmistenkte som du har i oppdrag å fange. Kanskje ville spillet gi deg et moralsk valg i det du leverte ham, eller via et scripted event senere? Min erfaring med GTA 5 hinter til at det er usannsynlig med tanke på hvordan ting funker der, men hvem vet? Kanskje får du et scripted event senere på grunn av at du feila på det stadiet?
Kanskje viktig å påpeke at det er snakk om et sideoppdrag i form av en bountyhunt og at "mission failed" i dette spillet er svart skjerm og reload mission eller quit mission. Hadde jeg fått en melding om at jeg hadde mista både bountyen og muligheten til å løse den hadde jeg vært fornøyd og det hadde føltes som en helt naturlig løsning til ønsket mitt: jeg fikk ikke belønninga, men følte meg ett hakk mindre rasshøl. Greia er jo at spillet har massevis av små valg helt i samme gate hvor det derpå blir ekstra frustrerende når man har en arbitrær fail state som dette. Spillet klarer å reagere på noen av valgene dine, men ikke alle. Det er som sagt en tosidig følelse til det at spillet er såpass dynamisk at jeg føler meg snytt når det ikke svarer til ønskene mine.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#85
Her er noen PC-mods jeg absolutt hadde lastet inn til spillet:

- Mulighet for fast travel til campen. Nummer 1 på ønskelista.
- Mulighet til å løpe i campen. Evt bare litt kjappere standardhastighet på Arthur generelt.
- Fjerne at når du kommer inn i området til et legendarisk dyr og spillet sier "for mye aktivitet, kom tilbake senere". Aner de hvor lang tid jeg brukte på å komme meg hit til å begynne med??
- Mulighet for å sende dyreskinn til Pearson. Spesielt de store som du kun kan bære ett av. Merkelig nok har de laget det sånn at hvis du har skinnet til et legendarisk dyr på hesten og du dauer, så blir det sendt automatisk til trapperen. Dette kunne jo også omfattet vanlige skinn du bar på hesten din, eventuelt kunne de drite i å ta fra deg alle skinna hvis du blir slått ut. Hvis du dauer er det vanligvis fordi f.eks en hel haug med rednecks plutselig omringer deg i en random event og du havner i kryssild.
- En fem sekunds forsinkelse før folk begynner å bitche på deg for aktive objektiver. Hvis du redder ei dame fra en hest men ikke plukker henne ned før det har gått 1 sekund så bitcher hun på deg. Så bitcher hun hvis du bærer henne ett sekund for lenge fordi du ville legge henne i gresset istedenfor midt i veien. Så bitcher hun på deg hvis du ikke kutter opp båndet før det har gått 0 sekunder fordi du måtte flytte deg litt for å komme i posisjon.
- Hot Coffee-mod såklart. Det er prostituerte i spillet, og når de spør deg om en runde har du to valg: Decline og Reject. Hva er dette for tull?
 
Sist redigert:

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#86
Man kan sende føkkings svære fisker i posten, men stikke til nærmeste postkontor med en forsendelse på fire pristine grizzly pelts går ikke. Neida, da skal må man ri helt fra kalde nord til varme sør og selvfølgelig bli skutt ihjel på veien slik at man mister alt man nettopp brukte to timer på å skaffe. Spesielt irriterde er det også når det bare er plass til et skinn av typen stor. Jeg orker ikke ri ned til campen med et skinn for å så ri tilbake for å jakte et nytt et. Jeg kunne levde med å jeg måtte ri til nærmeste postkontor. Dette er direkte svakt design.

Ellers er det kanskje årets beste spill. Jeg storkoser meg!
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#87
Jeg bryr meg ikke stort om jakting og sånt, det synes jeg er morsommere i Far Cry, men det meste annet er class A.

Edit: ble akkurat wanted for trespassing i Saint Denis under autoriding.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#88
Jeg overhørte noen karer som kikka inn vinduet på ei dame som skifta klær. De stakk da jeg kom så jeg måtte jo ta en titt selv.

Tok noen sekunder før noen rapporterte dette som en forbrytelse og hele byen begynte å skyte på meg. Jeg gikk også ned i honor to ganger. Bounty for å drepe et menneske: $7.50. Bounty for å titte inn vinduet på ei dame: $15.00.

Saklig.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#89
@Thinaran og jeg har tydeligvis fått en sånn "sende screenshot via PSN" - greie gående der man sender hverandre kartkoordinater og styr for småting. Bare å hoppe på det toget der, I guess
 

Nabbe

Har fin hatt.
#90
Ta med en ekstra hest på jakt. Bam. Plass til to store pelts.
 

Lodin

Der Waaaah
#91
Regner med det ikke er mulig å bøffe en hest med kjerre og bare lempe en masse skrotter oppi der. Det hadde vært for praktisk.
 
#92
Autotravel: Sett destinasjon, få fart på hesten og velg scinematic camera mens du holder inne rideknappen. Lag deg kaffe mens du venter, rydd gjerne kjøkkenet samtidig. Håp Lemoyne Raiders ikkje ligger i bakhold.

Merker eg er mett av spelet no som eg er på epilogen, men fy faen for en tur det har vore! Elsker dette spelet, veldig imponert og veldig fornøyd. Småpirk ødela ingenting av opplevelsen for meg.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#93
Stopp pressen, dette er viktig! Hvis du ikke har jakta legendary buck, så slipp alt du har i henda og gjør det med en gang. Trinketen fra dette dyret gjør at når du flår et dyr vil du få skinn i kvaliteten over. Så en en-stjerners skrott vil gi deg et to-stjerners skinn, og en good skrott vil gi deg et perfect skinn! Denne hjorten bor nordvest for Strawberry, litt sør for B-en i BIG VALLEY på kartet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#94
Sier meg ferdig med hovedspillet nå. Har fullført epilogen, alle sideoppdragene, besøkt alle gravene, samlet alle rock faces og dinosaurbein (artige slutter på disse), og brukte $2500 på å kjøpe alle sigarettkorta. Har jakta alle dyrene unntatt panteren, for den krever at du er rank 9 i Master Hunter-challengen først. Har generelt ikke fokusert så mye på challengene, selv om de er ganske viktig for utviklinga til Arthur, det er sånn du får makset helse/stamina/deadeye. Det er bare for mye kukka hering og ekstremt spesifikke ting du må gjøre som ikke er spesielt morsomme. Har heller ikke fisket en eneste legendarisk fisk, det blir for døllt. Det ga meg iallfall en sluttprosent på 93,1.

Min anmeldelse blir at ja, dette er et veldig bra spill iallfall rent teknisk og den har en ganske decent historie, en del veldig stilige øyeblikk og noen gode figurer (spesielt Arthur) … men det inneholder så sjukt mye jank og små irritasjonsmomenter. Latterlig aggressive NPC-er, klønete kontroller, suicidale partnere, konstant gnål i story missions, endeløs riding, at jeg må bruke to-tre forsøk hver gang jeg skal mate hesten min fordi den var i en animasjon som ikke tillater det og at spillet konstant fjerner våpnene dine bare noen av problemene som tærer veldig i lengden. Jeg irriterte meg også grenseløst over at Rockstar sin mission-design går ut på at du må ri til punkt A hvor oppdragsgiveren er, og ri i mange minutter til punkt B hvor oppdraget faktisk foregår, fordi forfatterne må ha tid til å levere haugevis av eksposisjon. Dette var også en ting jeg hadde store problemer med i GTA4, og jeg antar det samme gjelder GTA5.

Blir sikkert å spane ut No Dead Eye Online og ta et par trophies, men kommer jeg til å kjøpe et til Rockstar-spill etter dette, f.eks GTA6 eller RDR3? Jeg tror egentlig ikke det.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#95
Ble ferdig med epilog på søndag. Min anmeldelse: Mye jank, men allikevel tiårets spill. Skal fortsatt kjøpe alle Rockstar-spill.

Fikk lyst til å spille RDR1 igjen, men spillet ligger i en av tjue kasser i boden, og det vet jeg ikke om jeg gidder å lete igjennom. Dritt at de ikke har en enhanced-versjon til PS4.
 

Lodin

Der Waaaah
#96
Historien vil ha det til at noen presterte å rote bort kildekoden til RDR1 og derfor kom det aldri til PC. Hadde vært et helvete å porte det da.
Om noe burde MS få ut fingern og mekke en 360 emulator til PC. De har jo allerede en på Bone så det kan ikke være så vanskelig. Om de starta å selge 360 og Xbox spill trur jeg faktisk folk hadde giddi å bruke den råtne sjappa deres.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#97
Alle MS' Xbone-spill blir jo også utgitt på Windows 10 nå. Mange av dem har gratis prøvemodus du kan koze deg med også, jeg fikk lov å spille ti timer av Gears 4 gratis for eksempel. Ikke fullført den ennå, men regner med jeg klarer å klinke gjennom mesteparten av spillet på den tida.
 

Lodin

Der Waaaah
#98
Er fullstendig klar over det og har vurdert å brenne trialen min på Forza Horizon 4. Det jeg mente er at de burde gi ut eldre spill også. Åssen de får dem til å kjøre på Bone veit ikke jeg, men det kan da umulig være no vanskeligere på PC og da hadde sjappa plutselig hatt masse fett.
 
#99
Rockstar må være de ivrigste på å gi ut gamle spill igjen og igjen (foruten Nintendo) så det er pussig er RDR1 ikke er på andre enheter. Syns teorien til Lodin er plausibel i den forstand.

Ellers da. Herreguuuuud så janky kontrollene er i RDR2, det er nesten ikke til å tro. Ridinga er det verste, og spesielt i oppdragene der man må ri litt kjapt for å f.eks robbe en vogn som er på flukt fra deg. Man skyter og styrer, hesten din løper på en kvist og du flyr i faen og helvete så langt unna og fissionet mailer fordi de kom seg unna. Prøv igjen. Også går. Arthur. så. jævlig. sakte. i campen og innendørs. Dette spillet er en jævla tålmodighetsprøve av og til. Og hvor i faen blir våpnene mine av?

Elsker det læll da.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Rockstar har vel aldri sagt hvorfor de ikke ville gi ut RDR1 til PC, men den mest plausible teorien jeg har lest var at spillet hadde spaghetti-kode av en annen verden, mye fordi utvikling ble startet rett før PS3 og X360 sin levetid, og mye gammel moro fra disse tidene ble med. Det gjorde kodebasen helt jævlig å jobbe med, og de anså ikke PC-port som verdt det på den tiden. Rockstar Sandiego hadde heller ikke så mye erfaring med PC-porting.
Nå er det sikkert enda vanskeligere å få gjort en god portejobb, hvis det stemmer at koden er så innsauset.