Red Steel

Flere Wii spill en Zelda bør få egne tråder!

Red Steel trenger vel egentlig ingen introduksjon, de fleste her vet vel hva det er. Om ikke, et mye omtalt FPS som kom som en del som Wii sin lansering.

Uansett, jeg kjøpte det likevel vel vitende om den halv-lukne omtalen det har fått. Så, jeg testet første level på det her i sted, og det var jo ikke så ille. Virker som det bare er å gå fra rom til rom og skyte de som er der, uten videre dybde enn det, men jeg forventet egentlig ikke noe mer. Jeg hadde det moro, veldig gøy å teste den nye måten å styre på... Selv om jeg ikke kan si jeg fikk helt teken på den enda. Så, hva syns folk ellers? Fungerer Wii bra til FPS? Og hav syns dere om Red Steel ellers?

Lodin

Der Waaaah
Har vel i grunn allerede sagt hva jeg syns om det. Red Steel suger totalt som FPS, men pga. den nye kontrollen er det artig. Man går fra område til område og skyter alt som rører seg og det holder mål. Sverdinga kunne de derimot godt ha droppa. Alt man gjør er å vente til fienden angriper, så dukker eller blokker man og slår tilbake. Så venter man litt til...

Jeg syns spillet er veldig artig. Har begynt å bli god i det og får bare oftere og oftere velplasserte skudd i hodet på idiotene som måtte dukke opp B)
Kontrollen er ganske grei når man først får taket på det.

Det er en ting som frustrerer meg og det er at det ikke går an å hoppe over scenene. Men ellers så er det ganske greit. Jeg anbefaler det :)

Noen som har kommet borti den buggen her forresten? Og vet hvordan man fikser den?

Jeg hadde 26% i hit ratio, rank Diciple og tid på 26 minutter i level 2 i kapittel 1. Spilte igjennom to ganger og klarte vel den på halvparten av tiden og med en fulltreffer på de fleste fiendene så burde jeg ha fått en Samurai ranking. Men neida, ingenting skjedde. Jeg har forsatt den samme rankingen.

Andre som har opplevd å ikke få forbedret rekordene sine?

EDIT: Har funnet ut av det. En bug gjør at respect points blir nullstilt når spillet loader noe som gjør det umulig å få samurai ranking på de første levlene hvis du ikke klarte det første gangen. Jævla Ubisoft :argh:

Er det bare jeg som opplever at pekeren bugger seg litt irriterende mye i dette spillet? Plutselig hopper pistolen ganske kjapt mellom to punkter på skjermen, noe som er ganske ... hat når jeg prøver å få knertet fiender. Jeg merker ikke til noe når jeg sikter med buen i Zelda, eller leker med Mii-ene, kun på Red Steel.

Sånn ellers er spillet temmelig ubrukelig, men allikevel småmorsomt på grunn av kontrolleren (til tross for at den ikke fungerer så jævlig bra). Ikke verdt pengene akkurat - heldigvis har jeg bare lånt det selv. Om ikke annet er det ihvertfall en pekepinn på hva vi kan forvente av FPS-er på Wii, når det blir gjort skikkelig.

Lodin

Der Waaaah
Høres ut som maskina di er galt stilt inn. Prøv å sette følsomheten på pekern opp eller ned litt i hovedinstillingene til Wiien.

D

Doctor Downs

Gjest
Fikk Red Steel på julaften og prøvde det nå i stad (Zelda har tatt all tida mi). Kan ikke si jeg er særlig imponert hverken av spillet i seg selv eller utførelsen av kontrollene. Jeg skal ikke si sikkert, men ville det ikke fungert bedre hvis siktet var fast på midten av skjermen? Mulig det hadde blitt litt shaky? Uansett et helvete å snu seg under ild.

Men det er jo ikke håpløst. Har troen på Wii som FPS-konsoll. Utviklerne av Red Steel derimot tror jeg nok jeg holder meg litt skeptisk til inntil videre.

SITAT(Lodin @ 28.12.06, 01.06) 44166
Høres ut som maskina di er galt stilt inn. Prøv å sette følsomheten på pekern opp eller ned litt i hovedinstillingene til Wiien.
[/b]
Hvis maskinen hadde vært feil stilt hadde jeg vel merket det i andre spill en Red Steel også?

Lodin

Der Waaaah
Eneste jeg veit er at siktet i Red Steel var rimlig ustabilt når jeg testa det på TVen til fadern. Når jeg så satte ned følsomheten to hakk hadde jeg ingen problemer. Annet enn at spillet er rimlig døvt da.

Det er en bug. Det er ikke noe dere gjør feil.
Det skal komme nyproduserte spill med endring på til nyåret.
Så jeg anbefaler å gå til butikken dere kjøpte spillet å bytte det til eit nytt litt utpå nyåret (Februar, Mars)
Håper det er mulig å bytte, da :/
Snakker om at siktet bouncer fram- og-tilbake og opp-og-ned.