Reddiks krøniker: den mørke salaten demo

Lodin

Der Waaaah
#1
Eller The Chronicles of Riddick: Dark Athena som de voksne kaller det. Ihvertfall er det dukka opp demo på Live av det som kan bli årets actionspill. PSN vil man tro kommer i morra.
For de som ikke vet blir Reddik tatt til fange av slemme techno-zombiefolk og brakt til skipet mørke salaten. Der skal man luske omkring i skyggene og knekke nakker vil jeg tro. I fullversjonen får man og kjøre gjennom Flukten fra slakterdisken kampanjen fra 2004-Reddik. Denne kjører såklart også i den utbedra motoren med alle grafiske oppgraderinger det medfører. Uansett et av de ti beste FPSene noensinne så vel verdt å spille igjen for femte gang og dere som aldri testa har en ny Orange Box å hanskes med. Multiplayer blir det og, men jeg veit ikke hvor egna kontrollene og fysikken er til sånt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#2
Ser fram til dette. Jeg kjøpte Riddikk til xbox180en min for lengelenge siden bare fordi det var i billigkorga en plass for 49,- tror jeg det var. Forventa ikke så mye (lulz filmspill i billigkorg lissom amirite?!) men endte opp å spille det så og si sammenhengende fra start til slutt.
Fun fact: Starbreeze brukte å lage musikksoftware, bl.a FastTracker2 som er det som fikk meg til å starte med musikk for herrens år siden.

Er det kjent om vi får en pesedemo?
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Visste ikke at det var annonsert til PC engang, men jeg vil tro det. Muligens. Kanskje. Nå skal jeg ihvertfall ha det der siden kontrollen i orginalen var betraktelig mye bedre med mus.
Uansett var demoen ganske kort, men søt. Nytt denne gangen er at Reddik hacker seg inn i nettverket til mørke salaten og tar over cyborgene til slemmingene. Det er artig hvor suicidal man blir når man bare kan plukke en ny kropp hver gang man dør. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Sony eller noen føkker dere igjen. Ingen demo denne uken, men vistnok en eller annen gang i mars. Til PC er det ikke annonsert noe engang. Bleh.
 
#5
Ble ikke helt grepet av demoen. Jeg elsket Escape from Butcher Bay og selv om dette virker som mer av det samme, såå... er det ikke helt det samme noe mer :S Mye av greia med orginalen var at det på sitt beste så ut som Doom 3 før Doom 3 kom ut, og det på Xbox.. Dette var rett og slett ikke nevneverdig pent i forhold til dagens standard. I tillegg så var selve skytingen i orginalen et av dets svakeste aspekter (helt grei, men ikke noe mer) og det virka ikke som at de hadde gjort noe for å forbedre den, som er leit. Brorparten av demoen hadde skyting i fokus, og det hele ble ganske meh. Håper virkelig de mikser opp skyting, stealth og adventuring like godt i det nye innholdet som de gjorde i orginalen. Det var jo en del kule ting i demoen også, som å styre dronene og å lurke rundt å snikdrepe suckas. Er mulig den ikke fengslet så veldig fordi seksjonen i demoen var kort og ute av sammenheng. Om ikke det nye innholdet er like bra som orginalen var så får vi i det minste den (forhåpentligvis) beste versjonen av EFBB med på kjøpet og en unnskyldning til å gjennoppleve en liten klassiker.

Er fortsatt positivt innstilt og håpefull til dette, altså :p
 
#6
Likte demoen riktig så godt, men slossingen var litt lettvekter, fikk ikke noen følelse av å drive med nærkamp.

Uansett er dette årets første må-ha kjøp på 360 for meg.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#7
Synes både slossingen og skytingen var bra jeg. God trøkk i både våpnene og nevene. Eneste jeg misliker så langt er at hele konseptet er så usannsynelig, hvert fall på den måten spille er representert. Store firkantete rom uten mål og mening, der armerte vakter faktisk klarer å miste undertaket for noen hardbarka never. Diesel snakker også aaalt for sent, det høres mildt sagt kunstig ut det jeg har hørt så langt.

Plukker det garantert opp uansett.