Resident Evil 4...

#1
For meg ser det ut som om spillet ender opp med å bli et rent action-spill, og ikke så horror som tidligere spill i serien. Hva tror dere?
 
#2
Tja, si det. Det er hverfall mye mer action i fireren enn i de andre spillene i serien, men jeg vil anta at Capcom hvertfall delevis klarer å opprettholde den litt creepy stemmningen som de forrige spillene er kjent for. Jeg håper hvertfall det. ;)
 
#3
Jeg tror Capcom klarer å opprettholde horroren i spillet som vanlig. Jeg leste om en senario der du befinner deg i skogen, og din eneste kilde til ordentlig lys er lynglimt som streifer himmelen. Kan virke ganske skremmende om man plutselig står face-to-face med en av de gale landsbybeboerene.

Utifra mange bilder jeg har sett, og in-depth previews jeg har lest, blir dette også ganske skremmende, men kanskje ikke på samme måte. Capcom vidrefører jo RE serien ved å gi det et nytt gameplay.
 
#4
Jeg så nettopp en STOR trailer å det så faktisk mer ut som et action spill enn ett horror. Her var det førstepersom skyting( mener jeg husker det) å så ut til at det var en del ikke-dauinger der, men phsyco folk, men så var det noen dauinger der blant dem også da heldigvis. Vis det er noen som har spilt resident evil Code: veronica så når du runda det så fikk du sånnet bonus spill der du spilte i første person. Det bonus spille var ikke noe særlig skummelt pga den førsteperson skytinga som gjorde alt så mye lettere på alle måter. Men uansett så har vi fått resident evil 1 re-make på GC som kan skremme oss ganske bra viss du spiller det om kvelden.
 
#5
Det er nok ingen zombier med nei. Bare gale landsbyfolk, og rare munker. Men, det er da fortsatt noe som kan skremme deg, men som sagt, ikke på samme måte som i REmake, eller RE Zero.

Det er ikke akkurat et FPS, da man spiller i third-person hele tiden, unntagen siktingen, som er første person.

Som sagt, blir det anderledes enn de andre spillene, men jeg tror dette kan bli et veldig godt, og også skremmende spill.
 
#7
Joda, og det er de også til tider. REmake, ser man en lynglimt, og plutselig braker det og to hunder kommer knusende inn vinduet. Det er faktisk til tider ganske creepy. Prøvde Silent Hill engang, men da var jeg en gamerpingle (altså jeg turte ikke å gå rundt i horrorspill), så jeg har ingen formening om det spillet.
 
#8
Ser ikke hvorfor dette spillet skulle slutte å være horror bare fordi Capcom har implentert noen dypt savnede gameplayelementer inn i det jeg mente var en altfor stillestående spillserie. Jeg gleder meg ubetinget til dette spillet, og jeg tror det kan bli spillet som gjør at GCen virkelig kan ta opp kampen med storebror Sony. Etter hva jeg har sett av det virker det abnormt skummelt, med mer intelligente fiender og økt følelse av komplett isolasjon fra verdenen utenfor denne gale landsbyen. Hvis du f.eks går inn i et hus, så vil fiendene komme med stiger som de bruker til å klatre gjennom vinduene i huset hvor du befinner deg med, kaste inn røykbomber for å tvinge deg ut, eller rettogslett tenne på hele boligen. Jeg kan knapt forestille meg skrekken ved å vandre rundt i et totalt mørkt, ukjent område med lite ammunisjon igjen, for så å støte på en gjeng galninger med fakler, alle mot deg. I tillegg har vi jo denne motorsaggærningen, som Capcom sier vil følge deg gjennom store deler av spillet, slik som Nemesisen i RE3. Alt dette presentert med en grafikk som tilogmed er bedre enn den bergtaende grafikken i Resident Evil Zero. Ganske forbløffende, med tanke på at dette spillet (til forskjell for Remake og Zero) er i full 3D. Og det med zombiene? Etter hva jeg har sett er det nok en god mulighet fir at det skjuler seg noen sånne blant de superekle monkene, og uansett så synes jeg at noen raske, samarbeidene og smarte mennesker er mye skumlere enn de treige, dumme zombiene.
 
#9
Jeg synes spillet virker mye mer stressende enn creepy på et vis, noe som også kan bli veldig skummelt i lengden. Jeg håper Capcom har dratt den nye AIen så langt at man så godt som aldri kan føle seg helt trygg. Det går ikke ann å bare gå inn en dør for å bli kvitt fiendene nå, de kan (forhåpentligvis) følge etter deg så godt som hvor som helst. Gleder meg så ufattelig mye!
 
#10
Ser ut som et action-clasustrofobi-horror spill. At landsbyboerene oppfører seg mer aggressivt enn de sedvanlige zombiene gjør jo spillet mer spennende eter min mening.
 
#11
Det er liten tvil om at Resident Evil 4, som de andre spillene i serien, kommer til å bli et horror\adventure spill. At det er litt action elementer syntes jeg ikke gjør noe. Det blir ikke et rent action spill av den grunn.

Når det er sagt, er det jo ikke lang tid til spillet blir sluppet ut heller, og jeg gleder meg mer enn noen gang. Da tenker jeg i forhold til tidligere utgivelser.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Blei det ikke utsatt til neste år a? Eller var det SH4?

EDIT: Nei, virker som 9 November fortsatt er datoen for statene.
 
#13
Jeg vet ikke helt om du har fulgt med, men Silent Hill 4 har vært ute ganske lenge nå. Fikk det den dagen det kom ut i Japan, og det er bare helt konge. Men nok om det. Etter hva jeg har fått med meg til nå, skal Resident Evil 4 komme ut i løpet av vinteren. Dette er selvsagt på NTSC, men ville ikke vært usannsynlig om det kom rett over nyttår til PAL. Uansett, har mine tvil at det kommer 9. november.

Gleder meg hvertfall utrolig til nok et Resident Evil i samlingen, og det kommer til å bli det beste. Spillet kommer forhåpentligvis til å sørege for at Resident Evil er og forblir den beste horror-serien. Både Silent Hill 3 og 4 er ikke i nærheten av å være så skremmende. Ok, det er visse situasjoner i SH4 som får håret til å reise seg, men ellers ett ypperlig puzzle/adventure spill.
 
#14
Har ikke spilt SH 4 enda, venter til den europeiske versjonen kommer. Men har spilt samtlige RE spill med unntak av RE 2 og ingen av dem er halvparten så skremmende som SH serien.
Blir ikke voldsomt skremt av de samme zombiene opp igjen og opp igjen, men derimot av den psykiske horroren i Silent Hill.

Skal sies at RE remake var bortimot SH nivå, men ikke helt.


Ser uansett fram til REsident Evil 4.
 
#16
Opprinnelig skrevet av thombek@03.02.2005, 00.14
synes re4 var litt skuffende. litt for mye action ok litt for lite puzzle. pluss at siste boss var jævla lett.
172349​

Me 2. :(
Men gleder meg til Resident Evil 5. Om det kommer... :)
Men det gjør det sikkert! Fordi Capcom har snakket ut om det, at det skal komme til Nintendo.
 
#17
Opprinnelig skrevet av The sorte ice+03.02.2005, 09.20-->
<!--QuoteBegin-thombek
@03.02.2005, 00.14
synes re4 var litt skuffende. litt for mye action ok litt for lite puzzle. pluss at siste boss var jævla lett.
172349​

Me 2. :(
Men gleder meg til Resident Evil 5. Om det kommer... :)
Men det gjør det sikkert! Fordi Capcom har snakket ut om det, at det skal komme til Nintendo.
172404​
[/b]
Har ikke Shinji Mikami forlatt Capcom?? I så fall tviler jeg på at en eventuell fortsettelse blir like bra, desverre :(

Til emnet: Action, action, action.
 
#18
Det er et survival horror game slik som tidligere RE game... bare at det har utviklet seg 10x og resultatet ble et nytt Resident Evil spill som over går omtrent alt jeg har spilt av spill tidligere... om ikke alt.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Scorpiux@04.02.2005, 07.02
Det er et survival horror game slik som tidligere RE game... bare at det har utviklet seg 10x og resultatet ble et nytt Resident Evil spill som over går omtrent alt jeg har spilt av spill tidligere... om ikke alt.
172907​
Så bra er det vel ikke..
Synes du virkelig at det er bedre enn Ocarina?? Utenom det, så kanskje.
 
#20
Det var derfor jeg la til litt tvil... hehe men vet nesten ærlig talt ikke helt. Men OOT betydde nok mer, og betyr nok det enda...