Resident Evil trivia

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Tar et nytt spørsmål jeg, siden det har gått flere dager.

Doctor James Marcus snakket om «my children» selv om han er en ugift einstøing. Hvem/hva er det han snakker om?

Opprinnelig skrevet av Lodin@20.10.2004, 07.57
Er det han Bishounenbomsen fra Zero? I så fall er det sikkert de iglene det er snakk om.
119800​
Og det kan jeg si med sikkerhet er korrekt. Still nytt:

Bra at du tok opp emnet, Houseman :tommelopp:

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det er helt korrekt. En artig liten skrue, denne James Marcus. :D

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ok.

Hva er spesielt med Hunk-minigamet i RE2, The 4th Survivor, kontra alle andre minigames i alle de andre spillene? :)

Det høyrer med i historia, er altså ikkje frittståande. Er det rett?

OK, då stiller eg nytt spørsmål:

Kven har aller siste replikken i RE2, og kva vert sagt? (Er det fleire løysingar her?)

Mener det er Claire som sier at hun skal finne broren sin.

"Chris, I'll find you.", "Chris, where are you?", eller noe sånt. Sikkert ikke helt riktig, hvis det i det hele tatt er det som blir sagt. Har ikke spilt RE2 på minst 6 år.

Nei, dette held ikkje, eg vil ha det ordrett, og det finst to løysingar.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Husker ikke Claire sin slutt, men Leon sier noe ala «It's up to us to take out Umbrella!». *Cue heavy metal.*

Ok, godkjenner den, i Leon B seier han "Hey, it's up to us to take out Umbrella!", og i Claire B seier ho "Chris, I have to find you.". Og sidan Leon B strengt tatt er den siste delen, så får du Thinaran stilla nytt spørsmål. :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av Thinaran@28.10.2004, 09.36
Hvem var Lisa Trevor? Og møter man henne i noen av spillene?
125891​
Lisa er datter av Jessica og (insert name here). Lisa dukker opp i RE originalen, og er monstret som "bor" under trappen i lobbyen. Du møter henne for første gang i hytta etter at du har tatt kranen til svømmebassenget. Etter dette møter du henne i bunn av mineområdet, hvor Barry stikker av. Du møter henne for tredje og siste gang under trappa litt innover mot laboratoriet. Der kan du enten dytte henne utenfor kanten, noe hun kan gjøre med Barry, eller du kan åpenbare moren hennes som ligger i kista, slik at hun selv hopper ut.

Hvilke tre medlemmer av Umbrella hjelper Jill i RE3: Nemesis?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nåda. Du svarte strengt tatt kun på andre del av spørsmålet. Jeg lurer fortsatt på hvem Lisa Trevor er. ;) Og hvordan ble hun et monster?

Lisa er som sagt datter av Jessica Trevor og arkitekten til herregården George Trevor. George ble lurt av Umbrella, noe som førte til døden hans, mens datteren og kona ble ført eksperimenter på. Moren døde, men Lisa ble fortsatt og bli tatt eksperimenter på til hun ble det du møter i spillet. Vet ikke om noe mer man kan si om henne, om dette er riktig, så gjelder spm. i forrige post.