Resident Evil: Umbrella Chronicles [Wii]

Kilik

Lokal moderator
Noen blurry scans fra siste Famitsu:

SITAT
It is reportedly split into two parts, the first happening between the events of Code Veronica and RE4, while the second involves filling the shoes of heroes from the previous installments and exploring dangerous areas from the respective games.(Nintendojo)[/b]
Spillet er visstnok on-rails:
SITAT
Translations on NEOGAF reveal that the player will be restricted to a set path, seemingly like a traditional lightgun game, but will be able to use the analogue stick on the Nunchuk controller to look around as they aim and shoot with the Wii Remote.(CVG)[/b]
Dett skal være ute i Japan til høsten.

RE4 er snart ute på Wii:
SITAT
Resident Evil 4 Wii is now 100% confirmed by Capcom themselves and will feature integrated Wii controls, including a new knife attack by using the Wiimotes (as expected). Also, if you don’t like the Wiimote controls, you can use the Classic Controller to play through the game. The Wii version will contain every bonus the PS2 version had, plus more characters on screen and real-time cut scenes (like the GameCube version).(Vooks) [/b]
Ute 31.mai i Japan og ryktes å ha en langt lavere pris enn vanlige spill.

Lodin

Der Waaaah
Er det bumpmapping jeg skuer på noen av de zombiene? På en Wii? :eek: Ellers er det vel de som er skuffa over at det er et rent actionspill, men jeg kan ikke si jeg bryr meg. Minner litt om Dead Aim eller hva den lyspistolgreia het og det største problemet der var at det sugde å styre med gunconen. Burde ikke være noe problem på Wii.
Ellers plukker jeg vel opp Resi 4 hvis det faktisk er rimlig. Hvis de og gjør siktinga mer responsiv kan det bli artig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er vel ingen garanti for at noen av de bildene der er in-game, men man gleder seg. Zombieaction får man aldri nok av. :D

Resident Evil 4 til Wii, hmm. Har det til kuben, men har aldri orka å spille gjennom. Sier vel kanskje mer om meg enn om spillet. :p

JAAAA!! RE4 til min elskede Wii!! nå ble jeg glad, takk Capcom :elsk:

SHDR

Gullmedlem
SITAT(Lodin @ 04.04.07, 13.25) 59509
Er det bumpmapping jeg skuer på noen av de zombiene? På en Wii? :eek: Ellers er det vel de som er skuffa over at det er et rent actionspill, men jeg kan ikke si jeg bryr meg. Minner litt om Dead Aim eller hva den lyspistolgreia het og det største problemet der var at det sugde å styre med gunconen. Burde ikke være noe problem på Wii.
Ellers plukker jeg vel opp Resi 4 hvis det faktisk er rimlig. Hvis de og gjør siktinga mer responsiv kan det bli artig.
[/b]
Bump-mapping på en Wii? Ja, det er jo dritrart. Masse GC-spill som har det, blant annet RE4 (zomfg) og Rogue Squadron/Rogue Leader. Det var faktisk en av greiene Nintendo drev og reklamerte for styrken til GC-en med: Den hadde kjempegod generisk støtte for lyseffekter, vanneffekter og bump-mapping. Den hadde derimot ikke noen pixel shader-støtte, men såvidt jeg forstod klarte iallfall Factor 5 å hacke inn noe software-drevet shader-styr. Wii, på den annen side, støtter shadere in hardware. Det er bare slik at de fleste utviklere nå bare fortsetter å bruke utviklingssuitene sine til GC på Wii, dermed bruker de praktisk talt ingen av de nye mulighetene i maskinvaren, bortsett fra høyere oppløsning. Se på Super Mario Galaxy for å se hvordan Wii-spill *kan* se ut.

Hvis det er et "rent actionspill" slik som Killer 7, blir jeg temmelig fornøyd. Jeg tipper Capcom blander litt av lyspistolformelen (pek og skyt) med interaksjonsdybden fra RE4 (du veit, skyt i huet for å sparke, skyt i knærne for å suplexe, skyt i henda for å få dem til å miste våpnene ... that shit). Det burde være noe å se frem til.

Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvorfor de ikke lager et *skikkelig* Capcom-spill til Wii. Jeg har lyst på noe som er like hardcore og oppfinnsomt som Dead Rising, God Hand, Lost Planet, Okami, Devil May Cry og Street Fighter 3. På Wii. Jeg får bare kjøpe meg RE4 i mellomtiden. Resi4 med høyere oppløsning og nytt kontrollsystem? Pussig nok er svaret JA TAKK.

Ny RE4 til Wii.. TAKK!!! Har mistet disc 2 av mitt GC-eksemplar så fikk aldri spillt mer enn halveis, men har vurdert kjøpe det på nytt pga dette. Men nå kan jeg jo kjøpe Wii-utgaven.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(SHDR @ 04.04.07, 15.52) 59532
Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvorfor de ikke lager et *skikkelig* Capcom-spill til Wii. Jeg har lyst på noe som er like hardcore og oppfinnsomt som Dead Rising, God Hand, Lost Planet, Okami, Devil May Cry og Street Fighter 3. På Wii. Jeg får bare kjøpe meg RE4 i mellomtiden. Resi4 med høyere oppløsning og nytt kontrollsystem? Pussig nok er svaret JA TAKK.
[/b]
Suda51 har jo No More Heroes og et annet spill på gang som finansieres av Capcom. Ellers har jeg liten tvil om at de har andre ting på lur og, men det er enda for tidlig å avsløre noe. Etter salget i desember og januar var det nok en del som fikk øynene opp, men det betyr jo at disse prosjekta ikke har vært i utvikling i mer enn to måneder. ^_^

Aldri spilt resi4, eller noe horror spil i det... hele tatt egentlig, for den del. Kanskje jeg har gått glipp av noe, men jeg har liksom aldri helt blitt fenget av slike spill når jeg har prøvd det på demoer og slikt. Kanskje jeg kjøper numemr fire nå når den kommer til Wii, siden den skulle være så fantastisk bra.

Kilik

Lokal moderator
Holder på med RE4 nå og det er klart en av de beste spillene fra forrige generasjon.

Lodin

Der Waaaah
Vet det er kjettersk å si det, men det klikka aldri helt for meg. Jeg hata måten man sikta på siden kontrollen var for seig og lasersiktet omtrent umulig å se. Hadde håpa de skulle gå over til musekontroll i PC-utgaven, men vi så jo hvordan det gikk. Hvis de nå faktisk lar en sikte med Wiimoten har jeg trua på det.
Var heller ikke så fan av hvor utrolig lett det er å dø der iforhold til orginalene som var beregna på at man skulle gå gjennom hele uten å knele. Riktignok får man restarte omtrent på akkurat samme sted, men jeg satt alltid med den gnagende følelsen at spillet ville spytte på meg på slutten når det var runna og man fikk rank. "Haha! Du døde 27 ganger! F rank! No bonus for you!"
Har allerede bestemt meg for å gi det en ny sjangse, men nå kan jeg like godt vente til nyutgivelsen. ^_^

Jeg elsket måten man siktet på! Hadde aldri problemer med å treffe det jeg ville, og det at man ikke kunne bevege seg mens man siktet, gjorde at man måtte legge om spillestilen sin helt i forhold til hva man var vant med i andre spill.

Blir spennende å se hvordan Umbrella Chronicles blir, men jeg holder ikke forventningene for høyt. Skulle mye heller sett at vi fikk noe alá Resi 4, med Wii-kontrollene brukt på finurlige måter. :nirvana:

Resident Evil 4 på Wii? Gjerne det, og jeg er glad Capcom tilbyr både bruk av Wii Remote og Classic Controller (men jeg håper de tilbyr mulighet for å bruke GameCube-kontrollen også). Regner med at vi får ekte Widescreen-modus denne gangen, slik at man slipper å forstørre bildet på en Widescreen-TV. 480p regner jeg vel med at det har, for det hadde jo GameCube-versjonen også.

Ja, Lett, to Resident Evil spill til wii er det beste som kunne ha skjedd. Jeg gleder meg vilt!!

Og traileren bare forsterker gleden. "Witness the end of Umbrella". Sweet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(SHDR @ 04.04.07, 15.52) 59532
Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvorfor de ikke lager et *skikkelig* Capcom-spill til Wii. Jeg har lyst på noe som er like hardcore og oppfinnsomt som Dead Rising, God Hand, Lost Planet, Okami, Devil May Cry og Street Fighter 3. På Wii.[/b]
Du kan jo sjekke hvor lang tid det gikk mellom konsollslipp og utgivelse av de spillene du lister opp og tenke deg svaret selv: Det tar tid å mekke noe av den kvaliteten.

Uansett er jeg jævlig fornøyd med at Capcom ikke pisser på Wii-eierne med søppel som Resident Evil Deadly Silence til DS, det var noe forbanna møkk.

Eller terningkast 5 hvis man jobber for GameReactor eller Spillmagasinet, da. :p

Vel, nå viste vi jo om de spillene i god tid før de kom og da (Okami var vel på E3 i tre år på rad), så om de hadde noe stort på gang før maskinen var sluppet burde vi kanskje ha hørt om det nå?

Og nå som de først skal porte RE4 som store deler av Nintendo-publikumet allerede har prøvd, kan de vel like gjerne gjøre det med Okami også (de trenger vel ikke Clover sin tillatelse?). Det fortjener et større publikum, for ikke å snakke om hvor perfekt det er for konsollen... Tror Capcom gikk glipp av en stor mulighet der, egentlig. Mange hadde nok plukket det opp om det ble sluppet i disse tørke-tider.

D

Deleted member 91

Gjest
Ja, rehashing og nyutgivelser blir plutselig fint og godt på Nintendokonsoller, så hvorfor ikke.

Edit: Ikke nødvendigvis siktet til Morbo.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er mange flere som har en PS2 å spille Okami på, problemet er å få de folka til å spille det.