Flere som har kjøpt Resident Evil 4 på Wii nå? Jeg runda det nettopp, og brukte denne gangen 12 timer mot de 32 jeg brukte første gangen jeg runda det på Gamecube. Dette er selvsagt mest på grunn av min nå ganske grundige kjennskap til spillet, men en ting skal være sikkert; det er MYE lettere på Wii. Jeg blir nødt å lese igjennom Eurogamer-omtalen igjen nå, for så vidt jeg husker var kritikken som ble rettet mot kontrollen at det nå var vanskeligere å sikte. Dette er isåfall så bullshit som en får det. Aldri har jeg siktet så fort og presist i et spill som jeg gjorde i Resi 4 på Wii, og å snu seg var ikke noe problem det heller. Flere ganger panorerte jeg over 180 grader og plukket fiender med konsekvent og bevist bytting mellom head- og leg-shots. Enkelt som faen (skal dog nevnes at jeg døde rundt 15 ganger).
Jeg har dog ikke funnet noe alternativ for å spille med Gamecube-kontrollen og jeg finner ikke noe om det i manualen eller på omslaget. Det skal dog sies at få vil ha lyst til å gå tilbake til det etter å ha spilt med Wii-kontrollene, nesten som man blir litt bortskjemt i den forstand. Jeg vet ikke om jeg vil si at det er et bedre spill dog, det ble nesten litt for enkelt til tider. Mye av spenningen var jo der pga. den passe krevende vanskelighetsgraden i tidligere utgaver av spillet. Nå er skal det jo igjen sies at dette er umulig for meg å dømme, da at spillet ikke var like spennende på femte gjennomgang (ny styring til tross) ikke akkurat er en rar ting. Nuvel, det begynte å bli en stund siden sist nå, og det var deilig å bli mint på nøyaktig HVOR bra dette spillet faktisk er.