Retrospillmessen 22-23 juni 2019

ganon

The Boshy
#1
Nytt år betyr nye spillmesser og jeg håper at som tidligere år at Spillegal stiller med en delegasjon. For de som ikke har tatt turen enda vil jeg virkelig anbefale det da det er så mye å se og spille at det lett er verdt det. Også en fin unnskyldning for sosialiserings med gjengen!

https://www.retrospillmessen.no/

Terje sin rapport fra 2016 burde overbevise deg om at dette er noe å få med seg:

http://www.spillegal.no/threads/retrospillmessen-2016.19429/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Umiddelbart tenkte jeg "Øh joa, det er i Sandefjord liksom, veeeeeldig aktuelt" men... det er 22.-23. juni. Aka. dagene etter at skoleåret er ferdig for denne gang. Det vil si ikke helt utenkelig at det går an å få til. Får se.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#4
Jeg sier jeg skal ta turen hvert år, men det blir liksom aldri noe av. Kanskje dette endelig er året.
 

Terje

mostly harmless
#5
Nå aner jeg ikke hvilke gjester som kommer i år, men så langt så synes jeg at jeg har fått mye igjen for å være der hele helgen. Selve messegulvet gjør du unna på et par timer maks om du tar deg god tid. Men det er mange Q&A paneler, foredrag og debatter med gjestene som kommer. Og det er ikke de samme begge dagene. Som regel artig å få med seg på godt og vondt. Ifjor hadde Ron Gilbert (lucasarts) og Dave Lowe (Sierra) hver sin som var bra, men den de hadde sammen var helt konge. Mye kødd og drittslenging.

På den andre siden så hadde de tre av skuespillerne fra de første mortal kombat spilla der ifjor. Q&A'en deres var et togkræsj. De hadde ikke forberedt noe og skulle fylle 45 minutter med bare spørsmål fra salen. Det var ikke akkurat fullsatt sal heller så det var lange opphold der man venta på noen skulle rekke opp hånda. "Øh, hva synes dere om Nårge da?"

Lørdagskvelden har det alltid vært noe spillmusikk-konsert. Bandet som pleier å være der har vært ganske bra så langt, og konserten pleier å involvere gjestene som er musikalsk anlagt. Dave Lowe som er en kløpper på saksofon spilte med på Larry-temaet, og han ene fra Rare ifjor var oppe og sang Mr. Poo sangen fra Conker. Et tidligere år var han musikeren fra Donkey Kong Country oppe og spilte med på den låta, og det var virkelig en høydare.

Ta hele helga om dere kan, eller i det minste vær der hele lørdagen.