Richard Burns Rally [PS2/Xbox]

#1
Har prøvd å finne ut litt mer om dette spillet uten å lykkes særlig. Det eneste jeg vet er at det skal være irriterende realistisk som har skremt vekk en del spillere, men jeg har lyst å prøve meg likevel. Men jeg er litt usikker på om jeg skal ha spillet til PS2 eller Xbox, og jeg er usikker på forskjellene i de respektive versjonene også.

Jeg går utifra at Xbox-versjonen har litt bedre grafikk og at Xbox Live er det enkleste å sette opp (i forhold til PS2 Online) men jeg skal ikke påskrive meg altfor mye kunnskaper om ting jeg ikke vet altfor mye om. Men nå har PS2 de beste rattene, tenkte jeg skulle punge ut tusenlappen for et bra Logitech-ratt mens Xbox ser ut til å mangle noen skikkelige ratt (billige greier de jeg har sett), tar jeg feil?

All hjelp og info mottas med takk! :)

MoFo2
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg fant denne omtalen, i det minste. Bilspill har jeg ca. null interesse for med mindre de inneholder våpen, så... :p
 
#3
Hæ? Skulle sjekke ToTheGames.com (Husker eg fant no info om RBR der ein gong), men når eg kjem inn er det bare noe forbanna bingo-greier som dukker opp på skjermen! >_<
Er det ikkje www.tothegame.com som er internettdomenet til dei norske gutta som holdt oppe denne gode norske spelsida?
Dei kan vel umuleg ha lagt ho ned? :grine:

Uansett, eg er ein ivrig bilspeltilhenger sjøl, så eg kan jo fortelle deg det eg allereie veit frå ting eg har lest i blader og sånt!

Det eg veit er:
* Richard Burns Rally retter seg først og fremst mot dei virkelig interesserte.
* Kjøresimulatoren er oppkalla etter den første WRC-vinneren, Richard Burns.
* Richard Burns Rally lover å bli den mest realistiske, og antakelegvis tidenes vanskligste rallyspel (Sjølv på rettstrekningar skal det visst nok vere ei utfordring å holde bilen på vegen på grunn av alle ujevnheiter, hull og spor i bakken).

Det er det eg veit.

Btw, starskuddet går i november! :tommelopp:

For meir informasjon, sjå heimesida: http://www.richardburnsrally.com

Edit: Oi, meinte at spelet blei sluppet i november for PC-versjonen (Hadde lest om det i eit PC-blad), he he. Xbox-versjonen og PS2-versjonen er vel allereie sluppet sida Yetipants hadde ein link til ein anmeldelse av Xbox-versjonen.
Uansett, eg lar det stå i tilfelle noen som tenker på å kjøpe det til PC leser detta. Så får dei litt info dei og. ^_^
 
#4
Her kan du lese en anmeldelse av PS2 versjonen til spillet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Opprinnelig skrevet av Burton@11.07.2004, 15.55
Hæ? Skulle sjekke ToTheGames.com (Husker eg fant no info om RBR der ein gong), men når eg kjem inn er det bare noe forbanna bingo-greier som dukker opp på skjermen! >_<
Fjern s'en, og det blir slutt på bingoen.
 
#6
Ja, har bare sett de 2 anmeldelsene til Gamesrader og TotalGames, hadde håpt på noen flere meninger, kanskje helst fra brukere på dette forumet. Ingen som vet om noen bra ratt til Xbox da, om Logitech kommer med noe snart?

MoFo2
 
#7
Opprinnelig skrevet av MoFo2@11.07.2004, 16.02
Ja, har bare sett de 2 anmeldelsene til Gamesrader og TotalGames, hadde håpt på noen flere meninger, kanskje helst fra brukere på dette forumet. Ingen som vet om noen bra ratt til Xbox da, om Logitech kommer med noe snart?
Ja, Logitech kommer med ratt til Xbox om ikke lenge - har ikke sett noe offisielt på dette foreløpig, men tror det mumles om september.

Jeg har spilt PS2-versjonen masse, og vil nok ikke anbefale å kjøpe det til Xbox - inntil Logitech kommer med ratt. Det er så ekstremt fintfølende på kontrollen av bilen at ratt nesten er en nødvendighet - hyppig bruk av «litt brems» og «halvveis gass» og sånt, kombinert med lynraske og brå svinger. F.eks. er det veldig vanskelig å få til en scandinavian flick og pendulum-svinger uten ratt.

En ting som i alle fall er sikkert: Det er ikke sikkert Richard Burns Rally passer selv om man liker andre rallyspill - det er ekstremt mye mer vanskelig enn alle andre rallyspill på markedet.

Jeg digger Richard Burns Rally, men jeg vet ikke helt om jeg liker det bedre enn mer arkade-orienterte rallyspill.

Edit: Les mer om fysikken og simulasjonen i Richard Burns Rally her (Black Hole Motorsports)

Dessuten: Xpand Rally ser ut til å kunne bli et bra simulasjonsspill det også!
 
#8
Opprinnelig skrevet av MoFo2@11.07.2004, 17.02
Ja, har bare sett de 2 anmeldelsene til Gamesrader og TotalGames, hadde håpt på noen flere meninger, kanskje helst fra brukere på dette forumet. Ingen som vet om noen bra ratt til Xbox da, om Logitech kommer med noe snart?

MoFo2
73333​
Sikker på at du skal kjøpe ratt til Xbox då? Du veit, Logitech lager eit jævlig bra ratt til PC! Rattet eg tenker på er MOMO Racing Wheel! Har det sjøl og er strålende fornøyd!

Dette er litt av det gode med MOMO Racing Wheel:

1. Det er MOMO
2. Det er Logitech
3. Det er utruleg god force feeback
4. Det er i ektremt solid plast! Kraftig og sånt!
5. Om du er venstrehendt flytter du eneklt og greit girstanga over til venstre side
6. Fine pedaler som er akuratt passe tunge til å skyve inn
7. Rattet er dekt med gummi
8. Det er 6 røde knapper
9. Blir av mange rekna som verdens beste ratt som er produsert noen sinne

Men om du er veldig kresen kan du også kjøpe forgjengeren (Men du trenger ei feitere lommebok i så fall). Det er i stål + at pedalane er i børsta aliminium. Dette rattet er litt dårligere, men er likvel dyrere pga. stålen og aliminiumen. Grunnen til at oppfølgeren er i plast er at det blei for dyrt med stål. Trur sjølve rattet var dekt med lær også, men det er eg ikkje skråsikker på.

Kakarlsen: TUSEN TAKK! Skjønte det nå! :p
 
#9
Har spilt spillet en stund nå, og jeg kan bekrefte at det ofte er irriterende realistisk. Jeg har faktisk ikke fullført siste del av opplæringen en gang, så vanskelig er det.
Det er ingen tvil om at utviklerne bak dette spillet har brukt ekstremt lang tid på utviklingen, siden det er så ekstremt mange gjennomførte egentskaper fordelt over alt som foregår på skjermen. Sier jo litt når lyden i motoren faktisk endrer seg etter hvor langt opp på fjellet man kjører siden turboen vil oppføre seg annerledes i høyden enn sjø-nivå.

Kjør på med spørsmål hvis det er noe dere lurer på!
(Jeg har PS2 versjon)
 
#12
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@16.07.2004, 02.49
Hmmm... interessant. Er dette spillet også å finne til PC?
75609​
Hadde du lest det første innlegget mitt hadde du ikkje trengt å poste den. Der sa eg "startskuddet går i november", altså det blir sluppet ut til PC i november (Om du har lest det, men ikkje forstått kva eg meinte). Kunne kanskje misforstås sida denna tråden handler om Xbox/PS2-versjonen, men eg edita inn at eg meinte PC-versjonen så det skulle vel ikkje vere noe problem å forstå (Visste ikkje at det hadde kommet til Xbox/PS2 så eg trudde utgivelses-datoen var lik for PS/Xbox/PS2 når eg posta det innlegget).

Uansett, la oss ikkje gjere noe stort nummer ut av det. PC versjonen kjem i november! :)
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Er jeg den eneste som alltid får mer lyst til å spille "C. Montgomery Burns Rally" når jeg ser den tittelen?
 
#14
Opprinnelig skrevet av Lodin@16.07.2004, 18.21
Er jeg den eneste som alltid får mer lyst til å spille "C. Montgomery Burns Rally" når jeg ser den tittelen?
75732​
Kva er det for noe? :confused:
 
#16
ENDELIG !!!

Kom det et rally spill, hvor man ikke er "konge" etter 3 løp..
Dette spillet er så "irriterende" realistisk at det av og til er på grensen,
men fy f... hvor bra det er.. Dette er nå nummer 1 av alle rally spill..
Løp og kjøp !!