Rise of the Kasai

#1
Hei alle The Mark of Kri fans og... vel dere Tenchu fans kan vel også sette dere til rette.


Spillet Rise of the Kasai er som sagt The Mark of Kris etterfølger og dere som har spillt dette mesterverket vet godt at det har sin meget brutale sjarm som alltid lar deg sitte igjen med et glis rundt munnen når du tar et stealth kill, noe som linker dette spillet til Tenchu.

Som The Mark of Kri så er det masse stealth i dette spillet og kampsystemet (som ikke skal ha forandret seg så mye siden The Mark of Kri støtter både stealth og ikke stealth angrep meget bra ved at du først locker on på fiender ved å føre et slags lys over fiendene dine ved hjelp av høyreanalogen og da kommer det en knapp (x, sirkel, firkant eller trekant) over fiendens hodet. Når man trykker på den angitte knappen så angriper man den fiende som har det symbolet over hodet, MEN hvis du bare har en fiende locket-on så kan du først trykke på fiendens symbol og dermed legge til noen flere knapper for å drepe henvenede på en litt annen, brutal måte.
Dette er det meget greie combo-systemet i spillet som er meget lett å komme i gang med, MEN siden det tar i bruk høyre-analogen så kompliserer den kamera kontrollene til spillet.

Det som er nytt med Rise of the Kasai er at man nå har to characters. Rau (som vi slaktet gladelig slaktet folk med i The Mark of Kri) og Tati (Raus søster som ble reddet i The Mark of Kri), og vi har selvfølgelig med Raus trofaste ravn Kuzo som kan fly i for veien for å se etter fiender.

Stroyen i spillet tar plass 10år før og 10år etter The Mark of Kri og man trenger ikke å ha spillt The Mark of Kri for å kunne følge med i storyen.



Som en Tenchu fan og fan av The Mark of Kri, så gleder jeg meg ekstremt til dette spillet. For mer info så kan du trykke her
 
#2
Gledelig nyhet, The Mark of Kri var en av favorittspilla mine. Alltid kjekt med noe nytt :D
 
#3
Nå sitter jeg med fullversjonen av Rise of the Kasai og jeg må si at det var en glede å spille oppfølgeren. Nei, spillet er ikke på høyde med God of War bare så det er sagt med en gang. Men så er det ikke helt samme sjanger heller, selv om du har endel likheter i og med begge spill er combo basert fighting, bare her har du også et touch av stealth.

Jeg vil egentlig ikke si så mye om story siden det blir bare en stor spoiler i seg selv. Har bare testa det ut og kommet til Level 2. For de som husker The Mark of Kri så er hvert et level delt opp i mange seksjoner, slik er det også her.

Som nevnt av topic starter så kan du nå spille med to forskjellige characters som av og til sloss rygg til rygg, mens andre ganger splitter du opp med partneren og tar en helt annen vei. Så du må nesten spille igjennom med begge for å få fullt utbytte av levels.

- Liten spoiler -

En liten spoiler kommer her, så for dere som ikke er interessert må nesten bare scrolle kjapt forbi.


Kan avkrefte med en gang at du starter ikke med Rau og søsteren hans Tati. Du kan velge mellom to andre fra "klanen". Om du kan spille med Rau og Tati senere det vet jeg ikke, men foreløpig så er ikke dette mulig.


- Spoiler slutt -




Ellers synes jeg at gameplay holder seg til nå ganske så likt som forgjengeren, kontrollene er de samme etter min hukommelse. Styringen av character kunne vært litt strammere, men kontrollen er heller ikke dårlig. Bare vi som har blitt bortskjemt med glimrende kontroll i God of War og feks Sam Fisher fra Splinter Cell.

Grafikken holder seg også stort sett på samme nivå, mulig at du har mer fiender samtidig på skjermen og litt ekstra detaljer her og der. Men så har grafikken sin egen cartoon feel slik den skal. Volden får du i bøtter og spann. Kutter folk i deler og noen sinnsykt fete comboer som får frem sadist smilet frem hos meg.

Som ekstra materiale har du da Arena fighting, en rekke forskjellige nye outfits, videoer og selvfølgelig en cheats seksjon. Mest sannsynlig blir cheats unlocked etter spillet er ferdig.

Kommer nok til å skrive noe mer hvis jeg får andre inntrykk, enten positive eller negative. Huff, for mange spill så har kommet ut. Og det stopper ikke her tydeligvis. For liten tid å skvise alt inn på.