Robot Cache

Terje

mostly harmless
#1
Har noen fulgt med på denne nye spillbutikken Robot Cache? Den er i regi av Brian Fargo og noen andre og er nettopp blitt tilgjengelig for norske kunder, og den særegne greia med den er at du skal kunne selge spilla dine igjen der når du er ferdig med dem. Måten det vil fungere på er at det er utvikleren selv som vil sette salgsprisen på spilla dine, og bare 25% av den summen går deg. 70% går til utvikleren mens de siste 5% går til sjappa. Det er forøvrig 5% sjappa tar av nyprisen også som er en bedre deal for utviklerne enn noen annen plattform tilbyr. Det er ingen garanti for at du får solgt spillet ditt heller, du får såklart ikke penger før noen faktisk kjøper det og ditt spill havner jo i en kø. Om det ikke er etterspørsel så kan man vel se langt etter det. De har visstnok fått med seg ganske mange utviklere på laget alt, de aller fleste er indiestudioer men det vil visst bli noen store aktører der også.

Med denne butikken så følger det selvfølgelig med nok en klient å installere på maskina. Jeg har ikke helt fått med meg om den er nødvendig å ha, jeg tror egentlig ikke det. Men denne klienten kan altså i tillegg grave etter en egen kryptovaluta som heter IRON som man kan bruke til å handle på sjappa med. Dette er en helt valgfri funksjon vel og merke.

Jeg tor jeg velger å vente og se hvordan dette tar i vei. Men de har et salg på gang akkurat nå med noen veldig gode priser på enkelte ting, så kanskje verd en titt for noen?
 
#2
Hei! Hvordan selger man videre spill man har kjøpt på Steam? Eller er dette bare for fysiske spill gitt at dette bare er en nettbutikk og ikke en type fysisk butikk hvor man har en disk?