Rome Total War

• Trådstarter Deleted member 365
  • Startdato
D

Deleted member 365

Gjest
Jeg testet såvidt Rome Total War. Skal jo innrømme at jeg elsker total war serien. Selv om jeg synes hittil at shogun fortsatt er best. Men er Rome egentlig bedre eller dårligere.. eller.. Hva er det for noe egentlig.
etter å ha teste i ca 20 minutter satt jeg igjen med følelsen av at dette blir gigantisk og utrolig mye moro. Nå husker jeg ikke helt hvordan shogun utartet seg gameplay messig når det kommer til campaignen.

Men her har du ihvertfall en oversikt over italia, erobrede områder og shizzle dizzle. Det minner faktisk helt utrolig mye om gode gamle CIV.
med unntaket at man ser kampene og styrer dem. ;)

Grafikken er selvdfølgelig ikke ultra high detailed med tanke på hvor mange modeller man ser samtidig (det jeg mener er at man ser ikke hudporer på hver modell), men det ser fortsatt meget bra ut.
og musikken. MUSIKKEN! Når du installerer er det musikk i bakgrunnen. Denne musikken er faktisk helt utrolig bra og skaper en utrlig flott stemning. Det gjør rett og slett at du får lyst til å spille det med en eneste gang.

Vet ikke med dere andre, men mitt førsteinntrykk av dette spillet får det til å virke utrolig bra.

eneste som mangler nå er at jeg får faktiske taktiske egenskaper. Det er noe jeg mangler. :D

Nja, jo, ja! Førsteinntrykket er godt, kanskje til og med veldig godt. Uansett er Total War favoritten min Medieval. Musikken, var veldig stemningsfull, ja, absolutt. Gleder meg til å kjøpe det...

Har spillt dette spillet i et par dager nå. Synes de har kommet med en god del forbedringer. særlig i campain delen. Litt irriterende med at du må ha familie medlemmer til å lede hærene dine og styre byene dine. Vansklig å ekspandere riket ditt når du ikke har noen til å holde eller ta de nye landområdene. Det går selvsagt ann og slå av den funksjonen og la AI styre det meste, men da mister du mye av planleggningen i spillet.

Diplomtai delen har også blitt veldig utpreget. Man kan danne allianser, handelsruter, kreve at det andre landet skal betale skatt til deg, eller rett og slett tvinge de til å bli protectioares av Rome.

Slagsekvensene er lekre og detaljert, men synes de har gjort et par rare valg. I starten er infantariet ubrukelig og kavaleriet er alt for overlegent. Når jeg spiller, setter jeg opp en hær bestående av 1 infanteri unit og resten kavaleri. Når du sloss mot barbarer som bønder, gauls, germanere og briter kan du bare ri rett over dem og se de skrike av panikk og løpe fra kartet. Du kan lett slå hærer 5 ganger større enn deg selv så lenge de er kavaleri. Infantariet er lagt opp idiotisk. Det er bare en unit som kan lage den kjente romerske "skilpadda" og det er den dårligste uniten. De andre infantari styrken løper mot fienden for å så stoppe og bruke lang tid for å komme inn i formasjon for å så kaste spyd inn i motstandern. Ikke er de flinke til å kaste spyd heller... Ca 80 spyd blir kastet og kanskje 3 blir drept. Jeg mister faktisk flere soldater av friendly fire når jeg rir over motstanderen imens infantariet står og kaster spyd på de. Så infantariet ga jeg opp. Helt til jeg fikk gladiatorer som faktisk er verdt pengene.

Jeg har spillt til 3AC, tatt over Roma og knust de fleste provinsene. Eneste jeg fikk problemer med var makedonierne og andre romere. Makedonierne brukte store infantari styrker og angriper på flankene med kavalriet sitt. Infantariet deres har lange spyd og det betyr døden hvis du prøver å ri dem ned.

Ellers er spillet veldig bra. Både graffikk messig og spillbarhet. Kommer nok til å legge fra meg FFXI og heller spille Total war i tiden fremover ;)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg prøvde å sette meg inn i Shogun for en tid tilbake, men det gav ikke helt mersmak. Sikkert bare jeg som er for sær på strategispillene mine, dog.

Har utrolig lyst på det spillet men jeg tror ikke PC'n min takler det. Hva slags stats på PC'n har dere som gjør at dere får spilt det ?

D

Deleted member 365

Gjest
jeg har en kjip Amd xp2100, radeon 9700, 512 SDram
Det går helt fint på min maskin.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@04.10.2004, 08.03
Jeg prøvde å sette meg inn i Shogun for en tid tilbake, men det gav ikke helt mersmak. Sikkert bare jeg som er for sær på strategispillene mine, dog.
111864​
Vel, Total War spillene er ikke for alle. Spill Mario Bros du :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mobb mens du kan, din jævel. Jeg knuser deg i Civ 3 og Homeworld 2.

Rome:Total War er moro det, men jeg håper på en snar patch, for å booste opp infanteriet. :)

EDIT: Flaut nok, så var jeg på randen til å sende et sinna brev til produsentene, som skulle få dem til å forklare hvorfor det ikke finnes en mulighet for hotseat-multiplayer.

REAL-TIME, MATTMAN. REAL-TIME. :flau:

:D

Booste opp infanteriet? Realisme, mann. Skaff taktiske egenskaper.

Jeg elsker spillet!

Jeg testa spillet igår og det ser jo rimelig utrolig bra ut. Jeg er egentlig ikke noe strategi fan men må jo si at det spillet her var litt rått da.

Men det krever sinn maskin altså! Om du kjører alt på maks på di STORE slaga så sliter ivertfall jeg med min P4 3Ghz HT, 1gb ddr 333mhz ram , Atlantis Radeon 9800XT 256ddr.....

Opprinnelig skrevet av Kozeloz@14.10.2004, 10.47
Booste opp infanteriet? Realisme, mann. Skaff taktiske egenskaper.

Jeg elsker spillet!
116626​
Vel, infanteriet har blitt bedre, og kavaleriet samt elefanter har blitt dårligere med den nye patchen. Nå er dette den nye realismen! Skummelt det der.
Uansett, så er jo kavaleri ufattelig mye bedre en alt annet, når du ser på AI'en, og dens evne til å forsvare seg mot en horde hester. De er også altfor billige i forhold til infanteri. Derfor spiller jeg med halvnakne gallere, slik at jeg ikke har muligheten til å dominere så totalt, men fortsatt ha det gøy. Hard - computer tar jeg senere. :)

Må bruke de forskjellige enhetene til det riktige, vet du. Har spilt 1.1 siden jeg begynte, og synes alt er balansert og fint.

Spilte online i kveld for første gang, og eide. Ja, jeg er sexy.
Noen som vil teste meg?

Opprinnelig skrevet av Kozeloz@14.10.2004, 21.09
Må bruke de forskjellige enhetene til det riktige, vet du. Har spilt 1.1 siden jeg begynte, og synes alt er balansert og fint.

Noen som vil teste meg?
117018​
Skulle gjerne ha prøvd meg mot deg kozeloz, har en battle plan som knuser de fleste computer hærene, Synd jeg har lastet ned spillet og kan ikke spille på internett :(

Opprinnelig skrevet av Kozeloz@14.10.2004, 22.09

Noen som vil teste meg?
117018​
Nettopp, du har altså ikke testet 1.0 versjonen, som ikke var bra i det hele tatt :ehm...:

Spilte den litt, men kanskje ikke nok til å merke det. Med 1.1 er alt fin-fint da.

Vi må få igang noe aktivt SG-spilling i dette spillet...Noen?

Knights of honor er det nyeste spillet fra utviklerne av total war spilla. kom ut for et par uker siden. hadde forhåndsbestilt, men har ikke fått det ennå. men knights of honor skal være mye mer innholdsrikt, å gå mye mer i dybden når det gjelder det å styre ditt rike, samtidig som det selfølgelig legges vekt på erobring. men hvis man vil kan man styre sine områder kun ved hjelp av diplomati.

jeg gleder meg til de endelig klarer å få det i postkassa mi. trege forbanna gamesmix.

Total war serien er jeg en stor fan av å likte dem meget godt. absolutt noen av de bedre strategispila på markedet.