rpg maker ?

#1
var på spiderman i dag og så et spill som het rpg maker til ps2, noen som har peil på det er godt for. så ut som et "lage konsol rpg og lagre det på memory card og del det ut til venner" spill. noen her som driver med det
 
#2
Ai, ai! Har spillet kommet ut til Playstation 2 allerede? Jeg har brukt noe tid på RPGmaker til PC, og under denne perioden har jeg kjent en dyp lengsel (vel, nesten) etter dette nye Playstation 2-spillet. Nå gjelder det bare å søke etter litt informasjon så jeg vet litt mer hva det går ut på. Takk for at du minte meg på det!
 
#4
Opprinnelig skrevet av Meshif@27.03.2004, 18.52
Ai, ai! Har spillet kommet ut til Playstation 2 allerede? Jeg har brukt noe tid på RPGmaker til PC, og under denne perioden har jeg kjent en dyp lengsel (vel, nesten) etter dette nye Playstation 2-spillet. Nå gjelder det bare å søke etter litt informasjon så jeg vet litt mer hva det går ut på. Takk for at du minte meg på det!
Det der er altså opprinnelig mitt innlegg skrevet mens jeg var logget på som Meshif (en kamerat).

Men hvem bryr seg?
 
#5
Hvis du kjøper en RPG-maker til PS2 har du kastet penger ut av vinduet - det er i alle fall min mening. Det er så mye bedre å bruke pengene på noe annet og heller laste ned en gratis rpg maker til PC. Kan du forestille deg hvordan det er å lage egen grafikk (hvis det er mulig) på en konsoll?

RPG maker 2003 er en 2d rpg maker som både er enkel og brukt av mange.

Gamemaker (gamemaker.nl) er et langt bedre program, som lager alle slags spill. Dette er mer komplisert, og det har sitt eget enkle programeringsspråk.

Jeg vet ikke mye om denne PS2-varianten, men stoler ikke helt på at den er verdt pengene.
 
#7
Du kan laste ned RPG-Maker 2003 med update her.
 
#9
Nå har jeg ikke spillt RPG Maker 2 til playstation, men jeg har sett både screenshots og lest omtale om det, og for meg virker det som om det er mindre fleksibelt (mer tungvint). Dersom du ikke har keyboard blir det ihvertfall tungvint. I tillegg har du ikke tilgang på de samme kildene (chip-sets, char-sets osv). Dette kan være med på å gjøre holdbarheten betraktelig mindre. Et pluss er vel grafikken. Mener å huske at det var 3-D grafikk.

Edit:

Screenshots
 
#10
Jeg har et rpg-maker til pc...sikkert noe annet, men du kan lage dine egne rpg'er..det er litt kult, men det bli litt kjedlig etterhvert..må lage ett snart..dele det ut her....på en ftp ellerno'
 
#12
hah, er med en kompis ansvarlig for det uferdige mesterverket "satan perkele 4D" det er bare fantastisk! (laget med rpgmaker2000 til pc)
 
#13
Jøss. Hørt om janteloven? :p
 
#14
cloudgal:

har lasta ned rpgmaker 2003.. men fåkke åpna det ô.o...
det kommer en melding der det står : RPG maker 2003
Harmony.dll 65253

og jeg er ikke akuratt data troll mann da... help me please ! B)
 
#15
Opprinnelig skrevet av Seadog@17.04.2004, 20.26
cloudgal:

har lasta ned rpgmaker 2003.. men fåkke åpna det ô.o...
det kommer en melding der det står : RPG maker 2003
                                                       Harmony.dll 65253

og jeg er ikke akuratt data troll mann da... help me please ! B)
husk at det er mange av de filene du finner på nett som ikke funker...søk på rm2k3 ellr no sånt i google og finn en engelsk side hvis du skal være trygg....
 
#17
YAY har fått rpg maker 2k3 ti å funke helt perfekt..
ett problem da... det virker ganske vanskelig ut... noen som har en tutorial eller no???
kunne trengt det azz...

håper non har no :)
 
#18
jeg og en venn lager et spill med RPG maker 2003 . tar lang tid, men blir gøy...
Hvis jeg var deg hadde jeg lasta det ned til data ,
fordi ; 1 . det er gratis
2 . er vell enklere med tastatur
3 . det er mye mer fleksibelt ( laste ned stuff, lage folk osv.)


jah.....
 
#20
Den beste måten å lære på, er enten ved å eksperimentere selv, eller å lete etter forskjellige læreprogram som du finner flere steder på verdensvevet (Google).