rpg spill

M

maffakka

Gjest
#1
leter etter ett nytt rpg spill å spille, noen som ahr noe å annbefalle?

liker ikke at spillet er så dystert med monstere å mørke ting, kan godt være litt hyggelig å ``barnevenlig``

kunne også likt noe som likna på litt adventure spill som monkey island å liknende, hadde egentlig passet bra men monkey island rpg. :)
 
M

maffakka

Gjest
#3
Helst pc.
tenger heller ikke kreve så mye av pc`n.

datan min begynner å bli eldre :usikker:
 
#4
Star Wars - Knight of the Old Republic er det eneste brukbare RPG-et på PC. Dette er da min mening, selvsagt (burde egentlig ikke være nødvendig å nevne, men jeg mistenker at jeg kommer til å få deng hvis jeg unnlater det).
 
#5
Jeg ville foreslå
-day of the tentacle(samme som lagde monkey island)
-Sam and max(samme som lagde moenkey, dette spillet er en av mione favoritter,bortsett fra monkey island)
-leisure suit larry
-dungeon seige
-den lengste reisen
-final fantasy 11
-kotor
 
M

maffakka

Gjest
#7
ja skal prøve noen av de.

men finnes det noen spill med like bra kvalitet som å liknende monkey island, grim fandango og broken sword spillende?
 
#8
Hmm... kanskje Freedom Force kunne ha vært noe for deg? Fikk prøvd en demo av den i forrige uke, og var er en ganske bra og underholdene RPG til PC'en. Men jeg hadde litt problem med å kjøre den skikkelig på dataen min.

Og hvis du trenger noen gode adventure spill, så kan jeg anbefalle de to første Discworld spilla. Sinnsyk morsomme begge to, og det trengs heller ikke noen store systemkrav for å kjøre dem.
 
#9
Jeg tror faktisk du trenger et eldre OS for å kjøre dem og det blir raskt et problem, men ja, Discworld er absolutt å anbefale.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
RPG til PC? Fallout, Fallout, Fallout. Det kan ikke slå feil.
Tar jeg ikke mye feil får man tak i en pakke med Fallout, Fallout 2 og Tactics til en rimelig penge. Løp og kjøp.
 
#11
hvis maskinen er gammel så er jo fallout pakken med alle fallout spilla til 200 spenn et varp hvis du ikke har spilt dem før...

ellers har du jo morrowind å gothic 2 samt star wars kotor...
 
#12
Til PC vil jeg anbefale Gothic-spillene. Spesielt eneren, siden toeren krever mer av PCen (logisk nok). Jeg synes også at eneren er et bedre spill, men for all del. Test begge om du har god nok PC til å kjøre toeren (det krever ikke sååå mye akkurat).

Spesielt eneren her, har en veldig dyster stemning. Man befinner seg i en temmelig stor fengselskoloni som er omringet av et magisk skjold. Av og til, kan man se dette skoldet på himmelen og det gir meg noen ganger frysninger. Musikken er også veldig stemningsskapende. Spillet går ut på at du er en strafffange som blir kastet inn i denne fengselskolonien. Du kan da løpe rundt i dette store området og slutte deg til forskjellige leirer som du da kan gjøre oppdrag for. Du kan velge mellom Old Camp, New Camp og Swamp Camp (eller Sect Camp som den også er kjent som). Historien er også top-notch. Hovedpersonen + alle NPCene har fått stemmer (og nei, det er ikke lite snakking i spillet siden alle har stemmer og snakker hele tiden), og stemmeskuespillet er langt over middels på de aller fleste. Det enste negative jeg kan si om dette spillet, er at det har en del bugs. Men jeg pleier å legge svært lite merke til dem, dessuten så har det vel blitt sluppet en del patcher òg. Uten tvil det beste PC-RPGet jeg noen sinne har spilt, og det virker som det er midt i blinken for deg, om du ønsker deg et dystert RPG. Legger ved et bilde:


Her ser vi hovedpersonen (fyren har ikke noe navn) til venstre og en Old Camp-fyr kalt Diego til høyre. Dette bildet er tatt inne i Old Camp. Legg merke til skjoldet på himmelen.

Så vil jeg anbefale Tales of Symphonia til GC. Holder på å spille det nå, og tror jeg begynner å nærme meg slutten. Et fantastisk spill på alle måter. Det er kanskje ikke akkurat så dystert da. Men du bør i hvert fall vurdere det.
 
M

maffakka

Gjest
#13
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@22.09.2004, 23.27

Spesielt eneren her, har en veldig dyster stemning.
106901​
var vel akuratt det jeg ikke var ute etter,
men takk for bra svar fordet.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Soth@22.09.2004, 22.30
Jeg ville foreslå
-day of the tentacle(samme som lagde monkey island)
-Sam and max(samme som lagde moenkey, dette spillet er en av mione favoritter,bortsett fra monkey island)
-leisure suit larry
-dungeon seige
-den lengste reisen
-final fantasy 11
-kotor
106875​
kunne du tenke deg å si noe mer om day of the tentacle og Sam and max? Monkey Island er rett og slett helt på topp av de spill jeg har, si litt mer om de to vær så snill? vil jo hjelpe emne-forfatter å ;)
 
#15
Opprinnelig skrevet av maffakka+23.09.2004, 11.26-->
<!--QuoteBegin-Shigsyfreak
@22.09.2004, 23.27


Spesielt eneren her, har en veldig dyster stemning.
106901​
var vel akuratt det jeg ikke var ute etter,
men takk for bra svar fordet.
106976​
[/b]
Agh.. Beklager, beklager, beklager..
Jeg har helt oversett du skrerv at du ikke liker dystre spill. Må bare beklage. Jeg var temmelig søvnig da jeg leste i dette emnet i går. :svette: