RSI/senebetennelse

Har spilt sammenhengende siden 6. klasse uten problemer, men da jeg fikk meg kontorjobb på toppen av det hele, røyk begge henda ganske raskt. Særlig de senene som løfter fingra når du har mus-klikka (går fra fingra og ca opp til albuen).

Var rimelig handicappa et par år, intil jeg begynte å skjønne åssen jeg tar knekken på dævelskapen. Kjenner fortsatt antydning etter lange sessions med up-tempo hack&slash, så da må jeg igang med et lite uttøyingsrituale.

ANYWAY, andre som har dette? Isåfall, snakk om det i denne tråden. Spør/svar/diskuter måter å bekjempe greiene på etc.. Litt mer om mine erfaringer:
-massasje på vonde sener = BIG NO! gjør vondt værre.
-uttøying med hold i ca 30 sek er best for meg.
-veksling mellom maks spenning av muskler og uttøying er også supert.
-innbiller meg at selolje (omega3) hjelper. Drikke vann også.
-har prøvd masse 'ergo' utstyr. Det meste er crap. Tastatur med høy vrist-støtte er bra.

(RSI = Repetitive Strain Injury)

Kompis amputerte begge henda, likevel ble han verdensmester i stein, saks og papir

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
En fyr som kjøpte seg en gyroball brukte den to timer i strekk og pådro seg senehinnebetennelse i underarmen.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Konklusjon: Har du senebetennsels? Bruk gyroball og alt ok.

Har du ikke senebetennelse: SHIIIT MAN, gi faen og hold deg langt unne den gale, syke dritten der.

CyberK

Finner ikke på noe.
Men en nyttig greie er å holde musklene varme, da. Slet litt med vonde armer selv en stund (kald, kald gaming-kjeller), fant frem noen sånne håndleddsvarmere/svettebånd eller hva de nå er og merket fort en forbedring. Nå kan jeg ikke game på PCen uten dem, det har blitt rituelt. Det er ikke tilfeldig at datageeks på film alltid går med fingerløse hansker.

WOW!!! Kjøpte POWERBALL igår og kjenner allerede tegn til bedring!! Sender en ultrastor takk SirkusMartin!!!! SeriØST!! Tusen takk!!