Rykter om E3

#1
Rykter tatt fra IGN sier at oppfølgerene til både Metroid Prime og Zelda: Wind Waker vil bli vist på E3 i Mai, og at sågar en video av MP2 vil bli til å finne.

Mai, skjønne Mai

Selvfølelig, rykter er rykter, men uansett er de to spillene Nintendos trumpess det nærmeste året, og vi vil nok se betydelig mye av de, mest av alt MP.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#2
KEKEKEKEKEKEKE!
Mine to yndlingsspill får oppfølgere. Nå kan vi vente på lanseringsdatoen, plusse til et par måneder på den, og GLEDE OSS!
 
#5
Tsjæmpætjsækt!!!!!!

Hva slags grafikk vil de bruke i det nye Zelda tror dere?
Cel Shade?
Realistisk?
 
#6
Håper først og fremst på info om Doom 3 og Half-Life 2, gjerne en liten annonsering om Starcraft 2 :nirvana:
 
#10
Til den som lurte: Jeg tror det er bekreftet at neste Zelda blir cel-shadet. På neste konsoll, derimot, er det nesten garantert at det blir "realistisk" grafikk.
Og nå håper jeg de viser noe av Mario 128! "Vi viser det ikke fram fordi vi ikke vil at folk skal stjele de fantastisk nyskapende idéene våre." Det må jo nesten tyde på noe bra?
 
#11
Håper det neste Zelda spillet blir til lands, og er mer nyskapende enn The Wind Waker. TWW var jo en videreføring av gameplayet i Oot, men denne gangen trenger de mer enn ny grafikk og forbedret gameplay mekkanisme.

Når det gjelder Metroid: Prime:
RetroStudios har bevist at de er mestre til å overføre et flott gameplay fra 2D til 3D. Nå er de nødt til å vise at de kan videreføre dette gameplayet. Jeg håper på mange nye oppgraderinger til Samus sin drakt og kanskje en bedre historie.
 
#12
Blir det neste Zelda-spillet (som mange kaller "The Legend of Zelda: The Wind Waker II") en oppfølger til The Legend of Zelda: The Wind Waker, eller blir det et helt nytt Zelda-spill med ny historie osv. (men med Cel-Shading)?

Jeg ville nå foretrukket et helt nytt spill. Uansett bør det være mye nytt, og jeg savner voice-acting i Zelda. For min del kan de godt ha spillet på 2 discer for å få plass til mye lyd osv, men en eller annen gang må de vil komme med voice-acting. Begynner å bli litt småtamt med kun tekstbobler.

Metroid Prime 2 (håper ikke det blir navnet på det neste Metroid-spillet) håper jeg vi får se en ny film fra. Kunne også tenkt meg flere filmsekvenser og en dypere historie. Ja, jeg synes det er kult med filmsekvenser hvis de får det til bra, og tar med en del action i filmsekvensene (som man finner i filmsekvensene i MGS: TTS). Men håper det blir mye nytt. Har bl.a. hørt rykter om at man kan spille i Third-Person View også (altså, utenom når man bruker Morph Ball).

Men det jeg egentlig helst vil se, er Super Mario 128 (eller hva den endelige tittelen vil bli). Jeg håper det blir en blanding mellom Super Mario Bros. 3 og Super Mario 64 med enda flere drakter osv.
 
#13
Alt som er sagt om det neste Zelda-spillet er at de skal benytte seg om samme geniale grafikk-motor som i The Wind Waker. Jeg personlig er svært fornøyd med å slippe voice-actinga, synes spillet funker bedre når man leser seg gjennom samtalene og tenker seg hvordan ting blir sagt. Det blir mer som en interaktiv bok.

Filmsekvenser er en slags juksing fra utviklernes side når de ikke klarer å bevege plottet videre med spillerens hjelp, jeg vet mange streber for å unngå slike sekvenser. Action-delene er da mye kulere å spille selv enn å sitte på rompa og titte på?
 
#14
Zelda til Gamecube er blitt bekreftet til å ha samme grafikkmotor som Wind Waker, bare bekrefter det noen tidligere her har sagt. Når det gjelder om det blir en direkte oppfølger til Wind Waker, er vel dette ytterst usannsynlig. Nintendo har jo aldri lagd noen direkte oppfølger til noen av Zelda spillene sine, og har heller ikke ytret at de muligens vil gjøre det, men det motsatte, at det for hvert spill blir "født" en ny Link. Så usannsynlig, men FF fikk jo det. Alle kan jo snu..

Når det gjelder Mario 128, så er det virkelig ett spill jeg ser frem til. Som kyllingmannen sa, så er grunnen til at Nintendo holder det for seg selv, at spillet har så mange originale ideer som de ikke vil se kopiert. Det tyder bra, og det ser ihvertfall ut som om Nintednofansen får en gledelig maimåned..
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#15
Gleder meg til å se bilder fra Metroid prime 2 i såfall. Skal bli spennende å se om de klarer å imponere like mye med Metroid prime 2 som med Metroid prime 1. Håper de ikke bare skifter locations og litt grafikk tuning, de må også skape mer nytt gameplay (ja, jeg er kravstor nå :p ).
Håper også vi får se noe fra Xenosaga 2, Final fantasy XII, Jade empire og Baten kaitos siden dette er spill jeg ser meget fram til. Er spent på om det blir annonsert amerikanske release dates for Xenosaga 2 og Baten kaitos. Håper det ikke drøyer altfor lenge.
 
#17
Jeg er sterkt imot voice-acting i Zelda. Jo, det er bra når det gjøres ordentlig, men for min del kan det trekke et spill lengre nedover enn oppover. Og de har klart seg helt fint uten det hittil, så jeg ser ingen grunn til at de skal ta det med.
 
#18
Opprinnelig skrevet av Ghaz@24.03.2004, 13.37
Når det gjelder om det blir en direkte oppfølger til Wind Waker, er vel dette ytterst usannsynlig. Nintendo har jo aldri lagd noen direkte oppfølger til noen av Zelda spillene sine, og har heller ikke ytret at de muligens vil gjøre det, men det motsatte, at det for hvert spill blir "født" en ny Link.
Var ikke Majoras Mask en direkte oppfølger til Ocraina of Time? Jeg har hørt at du spiller som den samme Link-en der.

Uansett, så merker jeg at jeg henger litt etter nå. Har enda ikke spillt verken Wind Waker eller Metroid Prime, og før jeg kan spille Wind Waker må jeg gjøre meg ferdig med både Ocraina of Time og Majoras Mask. Dessuten må jeg jo nesten også ha Twin Snakes. Får håpe at jeg klarer å skaffe de to første jeg nevnte billig på Kjøp/Salg-seksjonen ... Alt dette før Mario 128, neste Metroid (kommer selvsagt an på om jeg liker Prime) og neste Zelda kommer ut.

Det irriterer meg at jeg ikke fikk sumlet meg til å anskaffe GameCube før i går.
 
#19
Da anbefaler jeg deg å ta det rolig, ikke kjøp spill bare for å ha de samtidig som eller før alle andre, kjøp de når du er ferdig med de du vil spille først :)
Og jo, Majora's Mask var en direkte oppfølger til OoT. Jeg tipper at neste GC-Zelda blir en direkte oppfølger til Wind Waker.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#20
Når det gjelder "Wind Waker 2" så håper jeg ikke det blir en direkte oppfølger, rett og slett fordi jeg synes hav-konseptet holder til ett spill, ikke flere.
Nå har de tatt i bruk hest og båt. men selv om ugla tok deg litt hit og dit en sjelden gang i OoT synes jeg fortsatt det kunne vært gøy om vi fikk en kul måte å fly rundt i et land på. Gjerne litt høyt og. Kunne jo ha kart lagt områder sånn som på Wind Waker, bare fra lufta. Hvis man fløy nærme nok/langt nok fra eller noe i den duren?

Drømmetenkning fra min side...

Voice-acting har ikke vært nødvendig i Zelda så langt, og for min del trenger ikke Ninty gjøre noe med det heller. Men skulle de finne på å legge inn stemmer håper jeg for all del de ikke får Link til å begynne å prate (når jeg spiller Zelda er JEG Link, eller Erlend som jeg liker å kalle ham), og stemmetalentene bør ha en grotesk god kvalitet for at det skal være verdt overgangen!