Søte monstre i spill?

Mulig dette er en merkelig tråd, men.

I går tilbrakte jeg litt tid foran TVen og hamret litt på Final Fantasy XII. I nevnte spill har man en slags encyclopedia for fiender man møter underveis i spillet, en beastiary eller hva man enn kaller det. Her inne står det at man trenger et visst antall av hvert eneste monster man møter på i spillets gang, uten at jeg helt vet hva det er til. Trolig en sidequest eller noe i den dur, men det er ikke helt poenget.

Blant noen av "monstrene" man må drepe, finner vi små, søte kaniner som ikke angriper deg med mindre du angriper dem først. I tillegg, så healer de deg om du er på lav helse. Jeg har skikkelig moralske problemer med å drepe så søte dyr. Selv om det bare er et spill, så syntes jeg skikkelig synd på de små søte dyrene som jeg kaldblodig myrder.

http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Wyrdhare

Eksempel på en søt liten hare i FFXII.

http://kafra.wpg.jp/mon_image_poring.jpg

Eksempel på en liten blobb i Ragnarok Online man som regel må levle opp på i begynnelsen av karakteren din.

Nå, er det andre som har lignende "moralske" problemer med å knerte små søte greier som ikke angriper deg med mindre du angriper dem? 8D

Det antallet du snakker om tror jeg er det antallet med monster du må drepe før du får mer informasjon om monsteret. etter det står det kanskje 20 der, da må du drepe 20 slike monster til før du får enda mer info.

Når det gjelder mine egne kvaler med slike søte små, så kommer det helt ann på hvilken person jeg spiller.

I de fleste spill så unngår jeg å drepe søte critters og sånt, med mindre jeg spiller en ond person.

For å ta et eksempel fra wow, Druiden min har aldri drept en eneste kanin eller hjort, for han er snill, og venn med naturen. Men warlocken min derimot, han har jeg ingen problemer med å drepe søte små med.

For å ta et eksempel fra wow, Druiden min har aldri drept en eneste kanin eller hjort, for han er snill, og venn med naturen. Men warlocken min derimot, han har jeg ingen problemer med å drepe søte små med.
Men da går det litt på rollespill, egentlig. Altså, hvilken person du spiller i spillet. Jeg snakker om meg selv som person i virkeligheten. :<

CyberK

Finner ikke på noe.
Nja, da kommer det vel an på om du er typen som liker å gå på småviltjakt i virkeligheten. Det vil si, selv ville jeg vel neppe ha angrepet de kaninene i FFXII hvis de faktisk er vennlige og hjelper deg så lenge du lar dem være i fred. På samme måten ville jeg i virkeligheten ikke angrepet en søtt lite dyr med mindre det lå an til at jeg kunne få meg et godt måltid ut av det. Man går ikke rundt og dreper bare for drepingens skyld, det kommer an på hva man har å vinne på det.

Lodin

Der Waaaah
Akkurat som med Calath kommer det helt ann på hvem jeg er i spillet. Mass Effect har en planet med noen små søte apedyr og en av disse stjeler en komponent man trenger fra en satelitt. Man får merka på kartet hvor det finnes kolonier av apene så da får man sette ut å finne den ene av noen hundre som har den.
Første gang jeg kjørte gjennom tok det tid fordi jeg gikk å pjuska på hver eneste en for å se om den hadde dingsen. Skada ikke en eneste en av de små krypa. ^_^
Andre gang brukte jeg dem som trening for rifla mi til tross for at man ikke engang får XP for dem. Fyren er et av universets største dicks så det sa seg selv at han ville drepe hver eneste en av dem. :djevel:

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hæ? Det er et TV-spill. Jeg dreper små søte ting i et kjør. Jeg heiv urintunge snøballer på søte små harepuser i South Park, jeg frydet meg over å sable ned hele hub-byen i Assassin's Creed, jeg nikker ned puppekjerringer i Hitman bare fordi, og jeg hadde sannsynligvis hogd ned hver eneste kanin i FF etter de hadde hjulpet meg hvis det ikke var for at jeg avskyr FF. I alle spill jeg ser fugler på himmelen prøver jeg å drepe dem, og ni ut av ti ganger kan man det også!

Nei, det er ikke noe galt med meg. Jeg veit nemlig jævla godt at det er et spill og at jeg kan gjøre nøyaktig hva jeg vil (innenfor rimelighetens grenser).

CyberK

Finner ikke på noe.
Vel, jeg skal nok innrømme at det gikk med en del tid i MGS2 på å skyte ned måker. :q1: