Sacred [PC]

#1
Dette er enda et click-and-go rollespill, men som ser veldig lokkende ut synes jeg. Har prøvde demoen, og får hele spillet nå snart. Har også hørt et par ting om det, og det er ganske positive saker.

Sacred

Noen som spiller dette?
 

Sancti

Terrorkatt
#2
Har spilt det en del i ferien. Var veldig underholdende, men inneholder en hel drøss med bugs som til tider gjør det umulig å spille. En del av disse er faktisk nokså morsomme, som da jeg og Nobu spilte, og karakteren hans plutselig ble forvandlet til et kjempestort skilt.
Problemer som kan oppstå er for eksempel at personer du skal finne rett og slett ikke er der, slik at oppdraget er umulig å gjennomføre. Har også opplevd at karakteren min ble usynlig, og at den gjør akrobatiske øvelser når den rir (på andres skjermer. På min ser den helt normal ut).
Jeg vil anbefale spillet for underholdningens skyld, men hvis du er en av dem som lett lar deg irritere når noe klikker, så er det neppe spillet for deg.
 
#3
Jeg har spillet og synes det er vært pengene, det minner meg veldig om Diablo2 men med et par ting som gjør det bedre.

Er litt bugs i det ja men noen av di er vel blitt fiksa nå. Det kommer snart også en expansion til spillet som er gratis.

Så jeg kan trygt anbefale det spillet her om du liker hack and slash/rpg spill. :tommelopp:
 

Sancti

Terrorkatt
#4
Er visst ikke så fullt av bugs når man spiller singleplayer, er verst med multi.
Her er et par screenshots som ble tatt av diverse rare ting som skjedde da vi spilte:




Nobu og alle våpnene hans ble til skilt. Kanskje litt vanskelig å se at det er et kjempeskilt når det vises fra siden, men det var altså likt som "våpenskiltene".





Slik så det ikke ut på min egen skjerm, men hos Nobu liker tydeligvis karakteren min å stå på hesten når hun rir.





Skyggen min ble plutselig til et spyd.
 
#5
Hehe..bugs er alltid velkomne :p
To folk jeg kjenner skulle redde wilbur (multiplayer). Og etter at de hadde drept den orcen man må får at han skal komme seg ut, skjedde ikke noe. Wilbur bare fortsatte å si at de måtte drepe den orcen.

Ganske morsommme saker det som kan skje der.
Får vel teste spillet nå og håpe at jeg ikke kommer over noen bugs..
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Bah, spillet støtter ikke engang AAen på ATI kortet mitt og jeg gidder ikke å skru den av hver gang jeg skal spille. Intresant å merke seg at det funka fint i demoen.
 
#7
hmm likte det i starten, men problemet er at kamsystemet egentlig er veldig kjedelig og dårlig gjennomført, og kjempinga utgjør over 90% av spillet. I tillegg tar det oseaner av tid å spille det, da velger jeg heller å bruke tiden min på noe annet.
 

EagleJin

Bear Necessity
#8
Etter noen timers spill må jeg si meg enig med MonkEyboy. Dårlig utført kampsystem og alt for mange bugs påvirker gameplay (skjønner nå hva Sancti mente...). Så langt har ikke noen av hestene mine forsvunnet, bare blitt klona/kopiert.. I kamp er det ikke sikkert at karakteren din vil slå etter fienden engang. Fler synlige bugs enn T4 trodde jeg ikke jeg skulle få gleden av å se i et spill, men Sacred går over den linja glatt.
 
#9
Håper de som laga det (ascaron het de vel) kommer med en genial pacth som fixer en god del av bugsa. Gleder meg også litt til oktober da en større patch kommer med noen nye ting (sies visst og ikke være expansion, noe jeg trodde først. Blir nesten enda mer genialt hvis det bare er en patch..). Forhåpentligvis fixa bugs der og.

Spillet er egentlig ganske kult synes jeg. All den fightinga funker greit nok hvis man ikke prøver å rushe i begynnelsen. Da sliter man seriøst når man får kommet litt lenger.

Hvem spiller dere med?
Hittil har jeg prøvd (spiller med) Seraphim, Wood Elf og Dark Elf. Liker Seraphim best tror jeg. Men sannsynligvis må jeg kommer opp til høyere lvl hvis jeg skal klare å finne ut hvem jeg egentlig liker best av folka...
 
#10
Er det noen her som har 1.7 betaversjonen? ..Og vet hvordan man bytter items istedenfor å legge dem ut. Går jo an i 1.7, men hvordan vet jeg ikke.

Er ikke lenge til 1.7 final versjon engelsk versjon er ute sannsynligvis. Den tyske er ferdig nå, så det er det sannsynligvis veldig lite som gjenstår..

og Sacred Plus er det heller ikke lenge igjen til. Noen som vet mer om hva som er nytt i Plus?
 
#11
Sacred Plus skal komme 29. oktober, mens nedlastingsversjonen (for de som har sacred) åpnes 22. oktober tror jeg det var.

For mer informasjon sjekk Sacreds webside (www.sacred-game.com)
 

Sancti

Terrorkatt
#12
Dette emnet er jo eldgammelt, men jeg er nødt til å spørre om noen har spilt oppdaterte versjoner av Sacred i senere tid, og om det fortsatt er like fullt av bugs? :flau:

Jeg har kjempelyst til å spille det igjen, men får i alle fall ikke overtalt Nobu hvis spillet fortsatt er like ubrukelig som det var sist, da bugs dukket opp over alt og faktisk gjorde det umulig å komme videre i spillet.

Og til dere som har spilt Sacred; finnes det eventuelt tilsvarende spill som er like morsomme? Diablo II og NWN trenger ikke nevnes. :)
 
#13
Divine Divinity er et lignende spill
Har ikke prøvd verken sacred, eller Divine lenger en Demoen, så jeg skal ikke si noe sikkert.