Salgstall fra Japan

Kilik

Lokal moderator
#1
Japanske salgstall fra forrige uke:
SITAT
Software:
1. NDS Final Fantasy III - 503,051
2. NDS New Super Mario Bros. - 65,556
3. NDS Rune Factory - 42,210
4. NDS More Brain Training - 41,784
5. NDS Cooking Navi - 37,326
6. NDS Tamagotchi Shop 2 - 30,504
7. NDS Mario Basketball 3-on-3 - 30,355
8. NDS Animal Crossing: Wild World - 30,023
9. NDS Brain Training - 22,866
10. NDS English Training - 17,465

Hardware:
1. Nintendo DS Lite  163.274
2. PlayStation Portable  29.945
3. PlayStation 2  21.829
4. GameBoy Advance SP  2.719
5. GameBoy Micro  1819
6. Xbox 360  1197
7. Nintendo GameCube  837
8. Nintendo DS  410
9. GameBoy Advance  14
10. Xbox  12
[/b]
Vi har sett tendensene lenge, men nå har DS tatt over fullstendig i soloppgangens land. FF3 selger over en halv mill. på 4 dager. New SMB, Brain Traing, More Brain Training og Animal Crossing har alene solgt 12 millioner kopier i Japan. DS selger over 5 ganger så bra som PSP, mens Xbox/X360 flopper videre med kun 0,5% markedsandel.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Ja, det er sant som folk sier. Nintendo går garantert konk innen året er omme.
 
#3
Ja stakkars Nintendo, nå må de vel hele gjengen suge kuk for å få råd til litt sake og gammal sushi.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Jaggu bra at dette topicet kom, jeg tror ikke jeg ville klart å vente stort lenger for å se nøyaktig hvor mange spill/konsoller som ble solgt på andre siden av jorden i forrige uke.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#5
Nei, måtte gud forby at man skulle diskutere trender andre steder enn i din egen bakgård, og attpåtil i et emne om spillkultur? På et spillforum? Jøss og nøfyse.

Du har en unødvendig trang til å rakke ned på ting som ikke interesserer deg, slutt å slenge drit rundt deg hvor enn du trår på forumet! Du oppfører deg som en bortskjemt drittunge.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#6
Jeg synes det var relativt veldig interessant å se hvor stor dominans DS har på det japanske markedet (10 av 10 på software-toppen er jo DS-spill), og jeg er lite interessert i spill sammenliknet med deg, Archtor. Det blir ganske tydelig at du bare er ute etter å være vrang når du langer ut mot et av de mer interessante emnene på forumet.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#7
SITAT(Buggz @ 01.09.06, 00.48) 22136
Nei, måtte gud forby at man skulle diskutere trender andre steder enn i din egen bakgård, og attpåtil i et emne om spillkultur? På et spillforum? Jøss og nøfyse.

Du har en unødvendig trang til å rakke ned på ting som ikke interesserer deg, slutt å slenge drit rundt deg hvor enn du trår på forumet! Du oppfører deg som en bortskjemt drittunge.
[/b]
Døh, ta deg en pille. Jeg sier min mening, akkurat som du sier din. Det er, som du sa, et forum. ;)

Edit: Housey, hvis du mener at et copy/pastet innlegg fortjener tittelen som "et av de mer interessante emnene på forumet", er du desverre nødt til å dø.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#8
Jeg trodde det meste på dette forumet var copy/pastet, i hvert fall på spilldelen av forumet, men det er mulig jeg tar feil der.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#9
Den der var så bra at jeg tok screenshot av den. :D
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#10
Ja, du har ikke mye fornuftig å bruke tiden din på.
Mulig jeg har misforstått, men alle emner om kommende spill, konsoller og referater fra spillmesser er da basert på at noen henter nyhetene fra et sted og gjengir dem på SG? :hæ: Og de typene emner tar såvidt jeg kan se opp store deler av plassen på spilldelforaene. Forskjellen er vel at dette emnet ikke førte til noen diskusjon, men utgangspunktet er vel for både dette emnet og f.eks. emnet om Metal Gear Solid 4 en eller annen copy/pastet nyhet.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#11
SITAT(Houseman @ 01.09.06, 04.59) 22157
Ja, du har ikke mye fornuftig å bruke tiden din på.[/b]
Jeg er ganske fri kl. 5 på morgenen, kanskje i motsetning til deg som er travelt opptatt med viktige gjøremål.

SITAT
Mulig jeg har misforstått, men alle emner om kommende spill, konsoller og referater fra spillmesser er da basert på at noen henter nyhetene fra et sted og gjengir dem på SG? :hæ: Og de typene emner tar såvidt jeg kan se opp store deler av plassen på spilldelforaene. Forskjellen er vel at dette emnet ikke førte til noen diskusjon, men utgangspunktet er vel for både dette emnet og f.eks. emnet om Metal Gear Solid 4 en eller annen copy/pastet nyhet.
[/b]
Gratulerer, du vinner herved gullmedaljen i "la oss se hvem som klarer å stappe hodet lengst opp i rektum"-grenen. Å lage et emne der man inkluderer saksede nyheter er vel ikke akkurat så farlig, men å kun komme med sitat/link til screenshots blir litt vel tynt. Er det virkelig så mye diskusjon i emner som ser ut som dette:

Opprinnelig skrevet av JohnnyMcAverage+-->SITAT(JohnnyMcAverage)
Nintendo annonserer Mario Vannpolo 397[/b]
Opprinnelig skrevet av 2pac4lyfe_nigga@
Ser tøft ut
<!--QuoteBegin-Hestefar

Jaggu
Etc.

Spør du meg, så er medlemmer som deg en stor, hoven kreftsvulst som spiser dette forumet innenfra. Selvhøytidelige viktigperer som mellom bompitopper og innlegg om hvilken bootleg-DVD med obskure konsertopptak i shakycam-kvalitet de har betalt ymse summer for, smeller til med en vits som er så dårlig at man lengter tilbake til formiddagsprogrammene til TVNorge. Stikk heller og oppdater bloggen din med høyoppløste bilder av smulene som ble igjen av brødskiva du spiste til frokost, og glem ikke å fortelle om hvor hardt du tjener samfunnet ved å jobbe på Statoil.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#13
Her var det mye å ta tak i.

SITAT
Å lage et emne der man inkluderer saksede nyheter er vel ikke akkurat så farlig, men å kun komme med sitat/link til screenshots blir litt vel tynt.[/b]
Du fikk kanskje ikke med deg det siste avsnittet i det første innlegget? Klarte ikke å lese så langt? Poenget var jo ikke de eksakte tallene, men den klare tendensen de viser. I tillegg viser Kilik igjen hvor mye han kan om spill ved å legge til verdifull tilleggsinformasjon, som gjør emnet mer interessant enn om han bare hadde presentert tallene.

SITAT
Spør du meg, så er medlemmer som deg en stor, hoven kreftsvulst som spiser dette forumet innenfra. Selvhøytidelige viktigperer som mellom bompitopper og innlegg om hvilken bootleg-DVD med obskure konsertopptak i shakycam-kvalitet de har betalt ymse summer for, smeller til med en vits som er så dårlig at man lengter tilbake til formiddagsprogrammene til TVNorge. Stikk heller og oppdater bloggen din med høyoppløste bilder av smulene som ble igjen av brødskiva du spiste til frokost, og glem ikke å fortelle om hvor hardt du tjener samfunnet ved å jobbe på Statoil.[/b]
Vet ikke helt hva jeg skal si til dette. Jeg prøver å bidra på forumet ved bl.a. å holde Bompitoppen gående, oppdatere Brukernes tilbakemeldinger-tråden og å skrive noenlunde konstruktive innlegg, og det er kanskje ikke stort, men definitivt mer enn din nedbrytende klaging på alt og alle og - ikke minst - din endeløse spam som trolig hadde tatt helt av hvis vi ikke hadde hatt regler på forumet. I den grad SG har noen «kreftsvulst», vil jeg si det er meningsløst piss som bare har interesse for den innerste kjernen av #sexbomb, og som du i høy grad står for. Videre er vitsene mine dårlige, men jeg har fått kritikk for å være humørløs også, så jeg vet ikke hva som er verst. Den siste setningen skjønner jeg ikke hvordan jeg kan ha fremprovosert, men jeg følger ikke med deg ned til det nivået.
 
#15
SITAT(Archtor @ 01.09.06, 00.34) 22133
Jaggu bra at dette topicet kom, jeg tror ikke jeg ville klart å vente stort lenger for å se nøyaktig hvor mange spill/konsoller som ble solgt på andre siden av jorden i forrige uke.
[/b]
Om du ikke synes emnet er særlig interessant, er det ikke vanskeligere enn å bare la være å lese det. Dessuten er det ikke som om Kilik lager ukentlige emner med salgstallene fra Japan, men heller når det kommer noen interessante salgstall som i denne situasjonen hvor Nintendo dominerer det japanske markedet totalt med DS-salg.
 
#16
Jeg liker Archtor jeg, og hvis han sier noe, så er det riktig... slik er det bare!

-Emnet er Stengt-
 

Novastrum

Feminist-elitist
#18
SITAT(NiloPilo @ 01.09.06, 10.30) 22170
Jeg liker Archtor jeg, og hvis han sier noe, så er det riktig... slik er det bare!

-Emnet er Stengt-
[/b]
Det der er inkonsistent ... på alle helvetes nivåer det er mulig å tolke din tekst.
Premissene er homo . krydret med løøgn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jeg vil bare påpeke, i denne folkerike tråden, at det heter "tråd" og ikke "emne". En tråd med innlegg har som regel et emne, men å kalle hele tråden for et emne blir feil.

Sånn ellers: Ta det over PM, gutta.
 
#20
Det er utrolig interssant lesning dette kilik. Jeg kan aldri huske å sett 10 spill til samme konsol på en slik liste. Vannvittig morro og se hvordan et slik innovativt prosjekt som DS faktisk var slå så igjennom. Det holder med 2 konsoller som er "typisk" konsoll. Nintendo har virklig gjort noen modige vendinger i ting de siste 1-2 årene. Jeg vet lite om hva de har tenkt iforhold til DS og Wii connection. Men om de finner på en smart og god løsningen der og litt bredere støtte enn hva de hadde med GB og GC, og med den tendensen som kilik her viser til i markede bare noen månder før Wii slippes... så ser dette veldig lyst ut for nintendo. Selv har jeg nytt mest glede av de innovative spillene selv det siste året, singstar guitar hero, buzz, donkey konga, eye toy osv.