Sam and Max på PSP

ser bra ekte ut men har ikke hørt noe om dette spillet skulle komme på PSP, eller er det bare en ukjent SNES versjon som blir emulert

Lodin

Der Waaaah
Er nok PC versjonen som er emulert det der. Har lenge gått rykter om at det skal komme en versjon av SCUMMVM til PSP og dette er vel det første beviset.

plutselig har jeg enda en grunn til å kjøpe PSP :)

Kilik

Lokal moderator
ScummVM PSP -Beta Release
Posted on Saturday, July 16 2005

ScummVM-PSP was developed using free open source tools and SDKs.

This version of SCUMMVM-PSP runs (games we've at least tried):

SCUMM stuff:

- Monkey Island 1 & 2
- Day of The Tentacle
- Indiana Jones and the Fate of Atlantis
- Sam n Max

Others:

- Simon 1 & 2
- Flight of the Amazon Queen
- BASS/CD
- Gobliiins

- and more hopefully :)

http://psp-news.dcemu.co.uk/scummvmpsp.shtml

Dette høres bra ut. Når man i tillegg vet at det allerede finnes fungerende NES-, SNES-, Genesis- og GBA-emulatorer, blir PSP mer og mer fristende...

SCUMM VM på PSP funker som rakkern. Omtrent full speed og kompatibelt med alle spillene jeg har prøvd (MI 1 & 2, DOTT, Indy, Sam&max). Knall.

å fytti helvette Indiana Jones and fait of Atlantis here I come, men hvordan er det pek og klikk å sånn hvordan funker det ?

Du bruker den analoge stikka. Ikke optimalt, men funker tilfredstillende. Skjermbildet er ikke så stort at du irriterer deg over mangel på mus.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjempekult, altså! Jeg sikter såklart til ScummVM og alle de andre emulatorene jeg har på GP32-en min, som kostet en tusenlapp for et par år siden. PSP kan enn så lenge bare gå og legge seg. :D

Og bare for å spørre, Larsen... hvilke spill er det PSP har som er så overlegne DS-en? :p

Opprinnelig skrevet av Yetipants@19.07.2005, 14.14
Kjempekult, altså! Jeg sikter såklart til ScummVM og alle de andre emulatorene jeg har på GP32-en min, som kostet en tusenlapp for et par år siden. PSP kan enn så lenge bare gå og legge seg. :D

Og bare for å spørre, Larsen... hvilke spill er det PSP har som er så overlegne DS-en? :p
243263​
Hehe, vel jeg skal inrømme at det har ikke tatt helt av på spill fronten på PSP heller. Men om en sammenligner Ridge Racer på di to maskinene så er det rimelig stor forskjell. Og ja grafikk er viktig...klarer fin å styre på den gammle måten.

Til DS så synes jeg det er alt for mye slike puzzle spill og ikke noen skikkelige titler enda. Og slik det er nå så kan en jo leke seg mye mere med en PSP en en DS kan en ikke? Tenker på film og andre ting å tang en kan slenge inn på minne brikka...

Til nå er kanskje PSP mer lokkende enn DS, men begge maskinene er jo helt nye. Hvor mange bra spill pleier det å komme til nye konsoller?

DS har mye større potensiale enn PSP.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av _LarZen_+19.07.2005, 17.41-->
Hehe, vel jeg skal inrømme at det har ikke tatt helt av på spill fronten på PSP heller. Men om en sammenligner Ridge Racer på di to maskinene så er det rimelig stor forskjell. Og ja grafikk er viktig...klarer fin å styre på den gammle måten.[/b]
Var ikke de basert på to forskjellige versjoner av spillet?<!--QuoteBegin-Larsen

Til DS så synes jeg det er alt for mye slike puzzle spill og ikke noen skikkelige titler enda. Og slik det er nå så kan en jo leke seg mye mere med en PSP en en DS kan en ikke? Tenker på film og andre ting å tang en kan slenge inn på minne brikka...
243347​
Når ble ikke puzzle en "skikkelig" sjanger?
Og for å være helt ærlig så er faktisk det der med film og musikk det jeg liker minst ved PSP - det lukter halvgode løsninger lang vei, og dette med at man faktisk må enkode filmen til et eget format for å få spilt den av på PSP-en i det hele tatt er vel egentlig eksempel godt nok.
Det som virkelig er drit med PSP er at jeg - når jeg etterhvert kjøper meg en - må legge i minst en tusenlapp for noen bedritne film- og musikkfunksjoner jeg aldri kommer til å benytte meg av. Hadde det fulgt med en harddisk der jeg kunne lagre filmer og musikk i et skikkelig format som jeg kunne spilt av på TV eller andre enheter kun ved å koble til PSP-en, DA hadde vi snakket om noe som hadde vært verdt pengene.
Emulatorer og sånt er jo såklart artig, men verdt å bruke tre tusen (en ekstra tusenlapp for ei dugandes minnebrikke) på? Neppe, far.
ScummVM har jeg som sagt på GP32-en min, og det funker fint der. NES- og SNES-emus (som er det eneste jeg emulerer, omtrent) kjører også flott der (SNES riktignok uten lyd, men det er visst caveaten på PSP også, etter hva jeg hører).
Og hva angår spillene til PSP... vi kommer ikke til å få se noe annet på den enn hva vi allerede har fått på PS2, merk mine ord. DS-en har allerede gitt oss et par flunkende nye spillopplevelser, og jeg tror ikke vi har sett det beste enda, for å si det sånn. :p
Men, ja. Massivt off-topic, men sånn kan det gå. :D

Opprinnelig skrevet av Yetipants+19.07.2005, 17.54-->
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@19.07.2005, 17.41
Hehe, vel jeg skal inrømme at det har ikke tatt helt av på spill fronten på PSP heller. Men om en sammenligner Ridge Racer på di to maskinene så er det rimelig stor forskjell. Og ja grafikk er viktig...klarer fin å styre på den gammle måten.
Var ikke de basert på to forskjellige versjoner av spillet?<!--QuoteBegin-Larsen
243347​
Når ble ikke puzzle en "skikkelig" sjanger?
Og for å være helt ærlig så er faktisk det der med film og musikk det jeg liker minst ved PSP - det lukter halvgode løsninger lang vei, og dette med at man faktisk må enkode filmen til et eget format for å få spilt den av på PSP-en i det hele tatt er vel egentlig eksempel godt nok.
Det som virkelig er drit med PSP er at jeg - når jeg etterhvert kjøper meg en - må legge i minst en tusenlapp for noen bedritne film- og musikkfunksjoner jeg aldri kommer til å benytte meg av. Hadde det fulgt med en harddisk der jeg kunne lagre filmer og musikk i et skikkelig format som jeg kunne spilt av på TV eller andre enheter kun ved å koble til PSP-en, DA hadde vi snakket om noe som hadde vært verdt pengene.
Emulatorer og sånt er jo såklart artig, men verdt å bruke tre tusen (en ekstra tusenlapp for ei dugandes minnebrikke) på? Neppe, far.
ScummVM har jeg som sagt på GP32-en min, og det funker fint der. NES- og SNES-emus (som er det eneste jeg emulerer, omtrent) kjører også flott der (SNES riktignok uten lyd, men det er visst caveaten på PSP også, etter hva jeg hører).
Og hva angår spillene til PSP... vi kommer ikke til å få se noe annet på den enn hva vi allerede har fått på PS2, merk mine ord. DS-en har allerede gitt oss et par flunkende nye spillopplevelser, og jeg tror ikke vi har sett det beste enda, for å si det sånn. :p
Men, ja. Massivt off-topic, men sånn kan det gå. :D
243373​
[/b]
Joda puzzle spill er jo en sjanger det også. Skulle bare ønske det kom litt andre spill i andre sjangere som bruker stylusen like bra. Another Code har jo fått bra kanskje jeg må se åssn det er.

Det som kan bli litt spennans ang PSP er åssn den kommer til å fungere med PS3. Men det samme gjelder jo DS på Revolution også.

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@20.07.2005, 12.28

Det som kan bli litt spennans ang PSP er åssn den kommer til å fungere med PS3. Men det samme gjelder jo DS på Revolution også.
243637​
GBA/GC linking har vel mer eller mindre bevist at connectivity er flopp, jeg kan umulig tenke meg at Sony vil tilføre det noe nytt.

Opprinnelig skrevet av GombaC+20.07.2005, 15.13-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@20.07.2005, 12.28

243637​
GBA/GC linking har vel mer eller mindre bevist at connectivity er flopp, jeg kan umulig tenke meg at Sony vil tilføre det noe nytt.
243663​
[/b]
Sant det...men en må huske på at PS3 og XB360 ikke blir reine spill konsoller men mere som et mediasenter. Ser bare for meg mulighet for å styre hele media biten med PSP'n....gjenstår å se..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mer tungvint enn fjernkontroll, gitt. :p

Opprinnelig skrevet av Yetipants@21.07.2005, 12.49
Mer tungvint enn fjernkontroll, gitt. :p
243953​
Hehe, ja mulig det... men skal bli litt spennans å se åssn overføring av filer fra PSP og til PS3 og omvendt kommer til å funke også.

Siste jeg ogsaa leste var at baade Quake og Heretic blir convertert til PSP, og vistnok er paa god vei.
Gleder meg til aa sitte meg ned med min PSP, men hvilken FirmWare tror dere vi her i europa faar ?