Opprinnelig skrevet av Yetipants+19.07.2005, 17.54-->
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@19.07.2005, 17.41
Hehe, vel jeg skal inrømme at det har ikke tatt helt av på spill fronten på PSP heller. Men om en sammenligner Ridge Racer på di to maskinene så er det rimelig stor forskjell. Og ja grafikk er viktig...klarer fin å styre på den gammle måten.
Var ikke de basert på to forskjellige versjoner av spillet?<!--QuoteBegin-Larsen
Til DS så synes jeg det er alt for mye slike puzzle spill og ikke noen skikkelige titler enda. Og slik det er nå så kan en jo leke seg mye mere med en PSP en en DS kan en ikke? Tenker på film og andre ting å tang en kan slenge inn på minne brikka...243347
Når ble ikke puzzle en "skikkelig" sjanger?
Og for å være helt ærlig så er faktisk det der med film og musikk det jeg liker minst ved PSP - det lukter halvgode løsninger lang vei, og dette med at man faktisk må enkode filmen til et eget format for å få spilt den av på PSP-en i det hele tatt er vel egentlig eksempel godt nok.
Det som virkelig er drit med PSP er at jeg - når jeg etterhvert kjøper meg en - må legge i minst en tusenlapp for noen bedritne film- og musikkfunksjoner jeg aldri kommer til å benytte meg av. Hadde det fulgt med en harddisk der jeg kunne lagre filmer og musikk i et skikkelig format som jeg kunne spilt av på TV eller andre enheter kun ved å koble til PSP-en, DA hadde vi snakket om noe som hadde vært verdt pengene.
Emulatorer og sånt er jo såklart artig, men verdt å bruke tre tusen (en ekstra tusenlapp for ei dugandes minnebrikke) på? Neppe, far.
ScummVM har jeg som sagt på GP32-en min, og det funker fint der. NES- og SNES-emus (som er det eneste jeg emulerer, omtrent) kjører også flott der (SNES riktignok uten lyd, men det er visst caveaten på PSP også, etter hva jeg hører).
Og hva angår spillene til PSP... vi kommer ikke til å få se noe annet på den enn hva vi allerede har fått på PS2, merk mine ord. DS-en har allerede gitt oss et par flunkende nye spillopplevelser, og jeg tror ikke vi har sett det beste enda, for å si det sånn.

Men, ja. Massivt off-topic, men sånn kan det gå.
243373
[/b]