Satans Micro$oft!

#1
Vel. For omlag et år siden kjøpte jeg et års abbonoment på Xbox Live.
Og nå som tiden er inne har jeg bestemt meg for å ikke betale for enda
et år av denne avtalen. Jeg har ikke fått en eneste telefon, email, fax osv.
av microsoft men alikevel har de greid å
TREKKE MEG FOR 499 NORSKE KRONER.

Jeg trodde jeg skulle få et valg jeg, ikke bli trukket umiddelbart.
Jeg vil ikke ha Xbox Live mer, hva gjør jeg??
 
#2
Opprinnelig skrevet av Alucard@20.12.2004, 11.33
Vel. For omlag et år siden kjøpte jeg et års abbonoment på Xbox Live.
Og nå som tiden er inne har jeg bestemt meg for å ikke betale for enda
et år av denne avtalen. Jeg har ikke fått en eneste telefon, email, fax osv.
av microsoft men alikevel har de greid å
TREKKE MEG FOR 499 NORSKE KRONER.

Jeg trodde jeg skulle få et valg jeg, ikke bli trukket umiddelbart.
Jeg vil ikke ha Xbox Live mer, hva gjør jeg??
151704​
Du formaterer harddisken, legger inn *bsd eller GNU/linux, blir med i haxlol-foundation, hacker Bill Geit sin mailkonto og blir millionær!11!11zOmg teh plæn!

Den beste hevn mot Microsoft er å stoppe å bruke tjenestene/programvaren deres, alà kvitte seg med MSN, Hotmail m.fl og bruke Unix som operativsystem.
 
#3
Du ga meg egentlig ikke noe svar.
Det du sa var ikke det minste humoristisk heller.

Har du peiling eller er du bare fjorten?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#5
Det står ganske klart og tydelig i Xbox Live-avtalen at man må si opp abonnementet selv. Hvis ikke blir man automatisk trukket. Å måtte betale for et helt år av gangen er selvsagt bare hensiktsmessig for leverandøren.

Jeg tror imidlertid du kan få pengene refundert hvis du slutter å bruke Live.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Opprinnelig skrevet av Alucard@20.12.2004, 12.33
Vel. For omlag et år siden kjøpte jeg et års abbonoment på Xbox Live.
Og nå som tiden er inne har jeg bestemt meg for å ikke betale for enda
et år av denne avtalen. Jeg har ikke fått en eneste telefon, email, fax osv.
av microsoft men alikevel har de greid å
TREKKE MEG FOR 499 NORSKE KRONER.

Jeg trodde jeg skulle få et valg jeg, ikke bli trukket umiddelbart.
Jeg vil ikke ha Xbox Live mer, hva gjør jeg??
151704​
Øhrm. Det er sånn det funker, guy. Om du ikke sier opp, kommer det faktura i posten. Tenk om du måtte si ifra hver måned for å få beholde Internettabonnementet ditt? Her har du deg selv å takke.
Du har uansett ikke nubbsjans til å få igjen de pengene - bare nyt Live så lenge det varer og pass på å si opp like før det går ut denne gangen. :)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#7
Hvis du faktisk hadde tatt deg ett par minutter til å lese igjennom hva du faktisk godkjenner når du godtar 'End User Licensing Agreement (EULA)' -en til Live, hadde du fått med deg at det faktisk står meg store feite bokstaver at Microsoft kommer til å gjøre akkurat det de har gjordt.

Gjør leksene deres før dere godtar ting folkens!
 
#8
Vel.. alt tyder på at jeg har vært litt naiv.
Men er det no måte jeg kan gå rundt dette, syte over at vi ikke lenger har
internett, vil det funke?

(jeg har internett)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#9
Litt info fra Xbox.com/live:

Sv.: Du mottar en påminnelse om fornyelse cirka 30 dager før prøveperioden utløper. Du kan endre prøveabonnementet til et månedsabonnement hvis du ønsker det, forutsatt at du gjør dette før fornyelsesdatoen. Hvis du ønsker å si opp abonnementet, kan du gjøre dette ved å ringe Xbox Live kundeservice.
Det står også:

Spm.: Hva om jeg glemmer å si opp når de to gratismånedene er over?
Sv.: Kontoen omgjøres til et årsabonnement, som du kan si opp når du måtte ønske ved å ringe Xbox Live kundeservice.
Det står altså ingenting om refundering. Jo, forresten:

Spm.: Hvis jeg legger inn en abonnementskode fra en startpakke for Xbox Live (Starter Kit) etter at abonnementet jeg startet med allerede har blitt fornyet, blir jeg da belastes for hele fornyelsesbeløpet?
Sv.: Hvis abonnementet du startet med allerede har blitt fornyet til et måneds- eller årsabonnement og du endrer abonnementet ved å legge inn en kode fra en startpakke, mottar du en proporsjonal refundering for ubrukt tid på tjenesten. Det nye aktive abonnementet blir et 12 måneders abonnement som begynner på datoen du la inn abonnementskoden.
Det ser mao. dårlig ut, gitt. Du burde lest avtalen og bestemt deg for om du ville fortsette med månedlige trekk eller å si opp helt før de 12 opprinnelige månedene gikk ut. ;)
 
#10
Ser nå at det er lite jeg kan gjøre, men det skal ikke hindre meg fra i å ringe
dem. Jeg skal ikke legge meg flat før jeg ikke har noen annen mulighet enn
å heise det hvite flagg.
"I shall not go quietly"
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
"Jeg har driti meg ut, nå får du ta konsekvensene"? Flott holdning. :tommelopp:
 
#13
Opprinnelig skrevet av epp@20.12.2004, 15.32
PWNED!   :ler:
151826​
Døh, slapp av. Microsoft er jo sneaky bastards, og når man da antar ting som er naturlige i andre sammenhenger, er det lett å brenne seg. :bæ:
 
#14
Opprinnelig skrevet av Alucard@20.12.2004, 11.33
Jeg vil ikke ha Xbox Live mer, hva gjør jeg??
151704​
Hei hei. Du har full rett til og si opp abbmnt ditt og kreve pengene tilbake for den perioden som er igjen. Si du har blitt trukket for 12 mnd abbmnt for en mnd siden. Da kan du kreve og få 11 mnd tilbake betalt. De har lov til og ha en bindingstid på f.eks ett år ved kjøp av ditt og datt, men de har ikke lov til og binde deg automatisk for ett og ett år av gangen hvis du ikke har sagt opp før de automatisk fornyer ditt abbnmt.

Jeg jobbet med salg av boligalarm før. Og vi hadde en bindingstid på ett år. Hvis ikke du sa opp abbmnt innen en mnd før ett år var gått, ble du automatisk bindt for ett år til osv. Dette fungerte fint for selskapet helt til en kunde ble forbannet og tok kontakt med forbruker ombudet. Selskapet ble bøtelagt, måtte betale erstatning til de aktuelle kundene og fikk dritt til langt opp over ørene i media. Så hvis ikke Microsoft gir deg pengene tilbake på ubrukt abbmnt; ta kontakt med VG, TV2 (disse elsker store stygge selskaper) eller forbruker ombudet.

Mvh Boco
 
#15
Vel. Da ser det iallefall litt lysere ut.

Microsoft = Penger

:D
 
#16
Det er ganske typisk at amerikanske firmaer benytter seg av denne måten å drive buisness på. "Den som tier, samtykker" er svært dekkende i denne sammenhengen.

Jeg har f.eks. kjøpt 3 mnd medlemskap på Gamespot Complete og valgt å betale via VISA. Innmeldingen gikk veldig greit, men da de tre månedene hadde gått ble jeg på nytt trukket (og det oppdaga jeg først da jeg skulle kjøpe noe annet i en butikk, fantastisk timing...) Utmeldingens siden var i tillegg svært godt gjemt, i motsetning til innmeldings siden som nærmest slår deg i ansiktet med en gang du kommer inn på siden. Tilslutt fant jeg siden, det viste seg at de krevde at du meldte deg ut via mail, med andre ord hadde de ingen automatikk i utmeldinger.

Utifra deg jeg har hørt fra andre er dette veldig typisk, så jeg anbefaller folk å sjekke ut hvordan en melder seg av en tjeneste før en melder seg på.
 
#17
Å kritisere microsoft her er direkte feil. Det er slik de aller fleste selskaper holder på for å tyne penger ut av folk. En kapitalistisk verden blandet med survival of the fittest slår Robinson selv på en dårlig dag, men når det er sagt, Hva slår ikke Robinson?