Save file Corrupted(ngc)

#1
Da jeg kjøpte min ngc(med zelda og et logic 3 4mb minnekort så savet jeg på zelda, det gikk helt fint, det går fortsatt helt fint.

men da jeg kjøpte spiderman 2 i helja og skulle save på det,
(jeg hadde mer enn nok plass til save-fila (krevde 25, hadde 32))
så kommer det opp, når jeg skal overwrite eller loade:
"save-file corrupted
retry
Continue without saving
delete"

noen som kan forklare meg dette?

er det pga det "fake" minnekortet?
er det spillet?
eller er det gc'en min?

dette har forekommet noen få ganger før(veldig få)
men ikke spå mye som på spiderman...
 
#3
Skal faktisk ned på Game Zone I morra og kapre ett,
takk for hjelpen Shigsy... :tommelopp:

quoter folk i Spiderman spillet: My Hero! :p
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Jeg har akkurat det samme kortet og kan bekrefte at det er noe dritt. Eneste grunnen til at jeg kjøpte det var fordi hele Oslo var tom for orginale minnekort når Cuben ble sluppet.
 
#5
De fleste uorginale minnekort er noe dritt, men orginale er heller ikke ukorrupsjonsbare.. Mitt orginale 251 blokkers minnekort ble korrupta på juleaften..
 
#7
Man burde være veldig forsiktig med å dra i kontroller-ledningen og åpne lokket eller skru av GC-en når man lagrer, det kan ofte føre til at man (i verste tilfelle) må formatere minnekortet. Den eneste gangen minnekortet mitt ble korrupt var når fattern snubla i ledningen mens jeg lagra. Heldigvis måtte jeg kun slette filen til det spillet jeg holdt på med. Jeg bruker et Joytech minnekort som jeg kjøpe da jeg kjøpte GC-en, det kostet halvparten så mye som Nintendo-minnekortet og var i tillegg dobbelt så stort. Det eneste problemet jeg har hatt med det er at det ikke får plass i spillkortene.
 

Kilik

Lokal moderator
#8
Jeg har hatt problemer med Joytech-kortet. Jepp, alle save-filene ble korrupte og jeg var nødt å formatere hele kortet :(

Selv bruker jeg å ta backup av save-filer på PC'en ved hjelp av bredbåndsadapteret...
 
#9
jeg har aldri blitt corrupt, ettersom at jeg bare bruker originale, men de kan jo også corrupte i spill som pso. jeg har 2 stk. av de minste kortene(de grå) , da kan jeg dra ut kortet på start-meny'en til pso og bytte, men hvis man gjør det med smelly hippie's sorte kort(fortsatt bare originalt) kommer det opp at kortet har blitt corrupt. men det blir ikke det. man må bare skru av, og på igjen. noen som vet hvorfor dette skjer? kan de små kortene være "sikkrere" enn de store?
 
#10
Opprinnelig skrevet av SilentBob@21.07.2004, 12.28
noen som vet hvorfor dette skjer? kan de små kortene være "sikkrere" enn de store?
77408​
Det tror jeg det kan være noe i. Synes jeg kan huske å ha hørt at ikke alle spill er laget for å støtte memorycards som er større enn de orginal som kom helt i begynnelsen av GameCubens levetid (altså 4mb minnekort).

Nå kom jeg på en ting til. Jeg har to uorginale minnekort, det ene er 64mb og det andre er 4mb. 4mb kortet funker på PSO, men det gjør ikke 64mb kortet.
 
#11
Det uoriginale minnekortet mitt funker fett med de 30+ GC spilla jeg har. Eneste gangen det var et problem var når jeg skulle starte Animal Crossing og det sto at minnekortet ikke var formatert... Fikk hetta, men tok og slo av og tok minnekortet ut og satt det inn igjen og det funka igjen... Har ikke hatt noen andre problemer i det hele tatt.
 
#12
gjett om smelly_hippie skalv når det sto at minnekortet hans var corrupt..hoh.. for en lettelse å se at det ikke var det når vi skrudde på igjen. jeg må bare legge til at de første minnekortene(de gråe som jeg har) er helt latterlig småe. de sorte skulle helt klart vært "standar" kortet. jeg har et veldig få antall gc spill (eller, få som jeg eier selv) og har allerede 2 memorycards, nesten helt fulle. men pso tar ganske stor plass, med nettverks info, guildcards, og 4 karakterer på vert memorycard..
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#13
Har opplevd nogenlunde det samme, bare med PS2-minnekortet mitt. 'Corrupt config. data. Merkelige saker. Åssen det skjedde, har jeg lite peiling på.