Scenarie: Et spill lar deg lagre hvor langt du er kommet i spillet, og har en highscore-liste. Du gjør det veldig bra til deg å være, og du lagrer selvsagt regelmessig. Til slutt fullfører du spillet og navnet/karakteren din ender på lista. Så lurer du på om du kunne gjort noe anderledes, så du laster inn siste lagringspunkt og undersøker. Igjen gjør du det godt nok for lista, plutselig er (nesten) den samme gjennomspillingen representert to steder på lista.
Er dette et problem? Er det juks? Hva med fler av samme gjennomspilling. Mister lista sin funksjon, slik? Eller har den noen funksjon i det hele tatt når det er mulig å lagre spillet ditt?
Jeg vet ikke, kanskje jeg skal laste ned siste Nethack i stedet for å irriterere meg over Gridrunner++.
Er dette et problem? Er det juks? Hva med fler av samme gjennomspilling. Mister lista sin funksjon, slik? Eller har den noen funksjon i det hele tatt når det er mulig å lagre spillet ditt?
Jeg vet ikke, kanskje jeg skal laste ned siste Nethack i stedet for å irriterere meg over Gridrunner++.