SEGA Mega Drive: Ultimate Collection! [PS3, 360]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen

Denne ultimate samlingen inneholder 40 gamle spill til Mega Drive, og noen arkadeversjoner og Master System-spill.

De røde spillene er de ekstra kule, og de som er merket med grønt må låses opp. Ifølge produsenten av samlinga vil det ikke være vanskelig å låse opp spilla, for eksempel krever Zaxxon at du oppnår 125 000 poeng i Super Thunder Blade, som han mente var ca den tida du trengte å spille Super Thunder Blade for å sette pris på det istedenfor å anta det var bare enda en SHMUP og gå videre til neste spill. For å låse opp arkadeversjonen av Shinobi, må du bare klare førstebrett av Shinobi III uten å miste et liv.

• Alex Kidd in the Enchanted Castle
  • Alien Storm
  • Alien Syndrome (arcade)
  • Altered Beast (+ arcade)
  • Beyond Oasis
  • Bonanza Bros.
  • Columns
  • Comix Zone
  • Congo Bongo (arcade)
  • Decap Attack
  • Dr. Robotnik's Mean Bean Machine
  • Dynamite Headdy
  • ESWAT: City Under Siege
  • Ecco the Dolphin
  • Ecco: The Tides of Time
  • Fantasy Zone (arcade)
  • Fatal Labyrinth
  • Flicky
  • Gain Ground
  • Golden Axe
  • Golden Axe II
  • Golden Axe III
  • Golden Axe Warrior (Sega Master System)
  • Kid Chameleon
  • Phantasy Star (Sega Master System)
  • Phantasy Star II
  • Phantasy Star III: Generations of Doom
  • Phantasy Star IV: The End of the Millennium
  • Ristar
  • Shining in the Darkness
  • Shining Force
  • Shining Force II: Ancient Sealing
  • Shinobi (arcade)
  • Shinobi III: Return of the Ninja Master
  • Sonic 3D Blast
  • Sonic & Knuckles
  • Sonic Spinball
  • Sonic the Hedgehog
  • Sonic the Hedgehog 2
  • Sonic the Hedgehog 3
  • Space Harrier (arcade)
  • Streets of Rage
  • Streets of Rage 2
  • Streets of Rage 3
  • Super Thunder Blade
  • Vectorman
  • Vectorman 2
  • Zaxxon (arcade)

Hvis noen har sett tidlige screenshots fra samlinga og avskrevet den pga den fryktelige Eagle-filtrede grafikken, så kan jeg berolige dere med at filtre kan skrus av, og at den gamle grafikken ser flott ut i 720p.

Samlingen slippes 20. februar i Europa, og vil være budsjett-priset.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
En utrolig fet samling jeg ikke skal ha. Sonic-serien har jeg allerede via Sonic Mega Collection (GC), Comix Zone kjøpte jeg med en gang det kom på VC, Golden Axe synes jeg er både dårlig og kjedelig, så da er det bare Streets of Rage, Ecco the Dolphin og Alex Kidd (hadde det på Mega Drive) igjen som er av interesse i førsteomgang, og det blir litt for lite til å rettferdiggjøre et kjøp.

Lodin

Der Waaaah
Ei samling som faktisk har jævla masse spill? Den skal man ikke se bort fra at jeg snapper opp.
Ekstra lulz fordi de har med Decap Attack. XD

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Her er det jo masse snacks, eller ihvertfall snacks nok til at Sega-fanboyen i meg våkner hardt og brutalt. Får jeg den for en 300 spenn plukkes det nok opp, ikke minst grunnet Golden Axe Warrior (Sega Master System) <3<3

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare for å spørre: Hvor mange ganger har Golden Axe blitt dratt ut av kista for å få en ekstraomgang i ræva nå? Førti? Samma det, det er fortsatt kjipt og dere veit det. :p

Selv synes jeg dette er sånn passelig frekt. Flere av disse spillene får du både på Virtual Console og Xbox Live Arcade, men nå skal de gi ut en samling med en del godbiter du IKKE får der, bare for å haje inn mer spenn. :argh:

Hadde forøvrig vært kult om Chakan: The Forever Man hadde vært med, om enn bare fordi det er en helt sinnssyk spillide (som, av naturlige grunner, ikke ble helt realisert) og det er artig å kalle hovedpersonen for Kjakan: Evighetsmannen.

Gain Ground er faktisk ei perle av eit spel, har kost meg mange timer med det, musikken er totalt hypnotiserende og gameplayet er utrolig simpelt, men moro! :)

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Ble ikke denne samlingen lansert på PS2 for ett par tre år siden? og gain ground in b4 reversert tower defence

Lodin

Der Waaaah
Yeti: Kjartan er basert på en av de kjipe tegneseriene til en av kompisene til Liefeld fra 90-tallet så det er sikkert dritt å få gitt ut igjen. Men jo, det burde være med.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp. Sånn for dere som ikke har hørt om Kjakan før så spiller man - som tittelen antyder - en udødelig fjoms som er forbannet til å toge rundt i all evighet fordi han var en kuk og utfordra Døden til duell. Uansett, spillet har rykte på seg for å være ukristelig vanskelig, og når du da endelig har klart å kjempe deg gjennom hele smæla kommer... dette:
Wikipedia skrev:
Upon defeating this second set of levels, Chakan is treated to an ending in which his curse is not lifted. After the credits roll for some time, he is allowed to fight an extremely difficult enemy boss (consisting of a H.R. Giger looking creature on a throne carried by what appear to be midgets). The player only gets one try. Doing this without the aid of an emulator with the ability to save and load game states is virtually impossible.

If the player succeeds at this task, they receive the "real ending" which was unfortunately not implemented by the game developers. It consists of the hourglass background used in the plot exposition screens but without any text.
Gjevt. ^^