Segata Sanshiro, Segata Sanshiro!

#21
SITAT(Agahnim @ 10.11.06, 22.45) 34098
Hæ? Feilet Nintendo 64? Maskinen som har det mest solgte Zelda-spillet av dem alle? Spillet som ikke bare betraktes som det beste Zelda-spillet noensinne, men det beste spillet generelt sett? Maskinen solgte ikke så voldsomt dårlig heller, eneste som er greia er at Nintendo ikke lenger hadde monopol på markedet.
[/b]
Den solgte halvparten av hva nes gjorde, og 15 mil. under snes. Med mangel av andre ugivere(-rare) og sammenlignet med over 100 milioner psx solgt har den jo med "bare" 32 milioner solgte maskiner feilet.
Men saturn solgte bare ca 10 milioner, så de feilet 3 ganger hardere :p


Jeg tror det eneste som kunne reddet saturn var hvis de før releasen sin og alt styret fra sony om at "playstation er best" hadde klart å fått Square til å lage Final Fantasy 7 for Saturn istede for playstation. Men ingen trodde at Square skulle velge noe annet system enn nintendos neste system, dengang Ultra 64.
 
#22
Ahh, da tror jeg vi har en litt forskjellig definisjon av å feile. Selv syns jeg ikke at det å stikke av med 40% av markedet er så dårlig. Det er nok litt dårligere enn Nintendo regnte med, siden de hadde monopol på markedet tidligere, men de gikk jo ut av det hele med pluss i kassa.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#23
SITAT(Yetipants @ 10.11.06, 22.52) 34100
Bare for å spørre, ble Saturn noengang solgt i Norge? Jeg spør fordi jeg aldri i mitt liv har sett en Saturn på ordentlig.
[/b]
Mener å huske at gode gamle Power Player anbefalte folk å stikke til Sverige for å kjøpe Saturn og spill, så den var nok ikke det nei.

Ellers må jeg jo si at jeg på ingen måte angrer på at jeg investerte i en amerikansk Saturn. Spill som NiGHTS og Panzer Dragoon Saga (har enda ikke sett meg råd til å kjøpe RS) er såpass fantastiske at de burde spilles av alle.
 
#24
Et kjøp du kan se fram til. Jeg har sagt det før Kak, men RS er virkelig noe spesielt. Sammen med Chrono Trigger er det en av mine bedre investeringer.

NiGHTS er forøvrig et fantastisk spill. Og juleutgaven nytes ofte når man hører nissen rote på loftet. :santa:

Off-topic: Hvordan behandler den chippa ps2'en deg? Latterlig mye bra spill som har komt fra østlige breddegrader i løpet av det siste år.
 
#25
SITAT(Freeman @ 13.11.06, 20.02) 34521
Et kjøp du kan se fram til. Jeg har sagt det før Kak, men RS er virkelig noe spesielt. Sammen med Chrono Trigger er det en av mine bedre investeringer.

NiGHTS er forøvrig et fantastisk spill. Og juleutgaven nytes ofte når man hører nissen rote på loftet. :santa:

Off-topic: Hvordan behandler den chippa ps2'en deg? Latterlig mye bra spill som har komt fra østlige breddegrader i løpet av det siste år.
[/b]
Min chipa saturn fungerer veldig bra, den tar import og brente cd`r uten problemer, tror den også skal klare mp3 filer og litt andre ting men har ikke testet.

Har også en chipet Ps2, dreamcast og gamecube + modifisert snes, nes og mega drive.

Er grunn alene å chipe ps2 bare for å kunne spille Western samurai :D
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#26
SITAT(Freeman @ 13.11.06, 20.02) 34521
Off-topic: Hvordan behandler den chippa ps2'en deg? Latterlig mye bra spill som har komt fra østlige breddegrader i løpet av det siste år.
[/b]
Den fungerer brillefint. Kan jo nevnes at jeg per nu ikke eier et eneste PAL-spill :)
 
#27
Godt å høre at min kjære har fått et godt hjem.