Serious Sam 2 Officially Announced

Sam Serious Stone returns to PC and Xbox this fall

2K Games, a publishing label of Take-Two Interactive Software today announced that Serious Sam II will be showcased at 2K Games’ booth at this year’s E3 Expo and will be released for PC and Xbox in fall 2005. The second generation Serious Engine allows Croteam to create characters with over 100 times more detail than the last game. The first details on the game can be found in the June issue of Computer Games Magazine, on newsstands in early May.

Er ikke noen bilder eller så mye info enda men det kommer nok snart. Spillte det første på Xbox og synes det var skikkelig kult! Vi får vente å se åssn nr2 blir :)

Hvilket Serious Sam 2 spill er det jeg har spillt på flere LAN de siste årene? :blunk:
Enten så er dette en merklig spøk/grov skrivefeil eller så har jeg rett og slett innbilt meg et Serious Sam spill.

Ja jeg har også tenkt på det der. For på Pc så er det jo 2 stk. Men på konsoll så er dem begge i 1 spill....

Ikke vet jeg, men det ser da ut som det kommer et nytt da ivertfall. Og det er jo ikke akkurat en dum ting :)

men hvis dette er helt oppriktig, så gleder jeg meg ganske så mye!
Du finner ikke et mer koslig LAN spill enn Serious Sam.

Dette gi plutselig rett opp på toppen av min liste over spill jeg gleder meg til :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dere la ikke merke til at det andre Serious Sam-spillet het "The Second Encounter", og ikke "2"? ;)

Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.04.2005, 22.47
Dere la ikke merke til at det andre Serious Sam-spillet het "The Second Encounter", og ikke "2"? ;)
209328​
Ahhh...der har vi det ja. Bra noen følger med :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.04.2005, 22.47
209328​
:doh:
"The Second Encounter" tar man jo for å være 2'ern i rekken da.

eller?

men men...
Dette spillet skal uansett anskaffes når den tid kommer :sikle:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Serious Sam 1 var egentlig ment å bestå av tre deler. Da den andre delen ikke fikk like god mottagelse som den første gav de faen og begynte på Serious Sam 2 isteden, eller noe.
Og det er forskjell på "andre del av det første spillet" - som TSE helt klart og tydelig er, med tanke på at det begynner akkurat der del en slutter - og en oppfølger. Så :doh: selv, påsan.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg har ikke spillt The Second Encounter, men hvis det faktisk er en oppfølger ville det vel kanskje vært naturlig å kalle det neste "Serious Sam 3"?

Husker godt jeg synes det var litt drøyt å lage SSX 3 etter Tricky, som nærmest var en oppdatering av eneren.

Jaja. Spiller det noen rolle...

Lodin

Der Waaaah
Det ser jo ikke akkurat imponerende ut da. :( I forhold til den tech demoen de slapp for noen måneder siden ser det jo bare ut som de har forbedra den gamle enginen en smule.

SHDR

Gullmedlem
Synd de ikke har særlig dyktige grafikere eller animatører ... det ser veldig lavbudsjetts ut slik det er nå. Men, om det gameplaymessig holder samme stil som det første spillet, kanskje med litt mer oppfinnsomhet, så kan dette bli meget bra. Jeg mener ... jeg ELSKET Painkiller, og det var egentlig bare Serious Sam med fantastisk grafikk.

Gleder meg litt, jeg. Man liker independent developers som legger inn brett i spillene sine for å vinne veddemål med George Broussard.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Selv synes jeg at Serious Sam-spillene er spillverdenens svar på burleske, lavbudsjett-splatterfilmer. Det ser ikke så fryktelig fancy ut, men du har det akkurat så artig at du ikke gidder bry deg med det.

Mer info er kommet:

2K Games, a publishing label of Take-Two Interactive Software today released a few details about Serious Sam II on their website. They say the game features over 40 beautiful, expansive levels spread out over 7 unique environments (thick jungles, murky swamps, frozen tundra, futuristic cities, volcanic planets), 45 newly designed enemy types, new vehicular and animal-back combat and graphics, environments and physics that are 100 times more complex than previous Serious Sam games. The game will be showcased at 2K Games’ booth at this year’s E3 and will be released for PC and Xbox in fall 2005.