SF III 3rd Strike Tournament

#1
Streetfighter III 3rd Strike Tournament

I samarbeid med savegame.no, arrangerer Spiderman-butikken i Oslo årets første turnering i Streetfighter III 3rd Strike. Turneringen vil holde sted i Oslo butikken (sjekk nedenunder for adresse) LØRDAG den 14. januar 2006, og vil være starten på en rekke spillturneringer utover året.

Streetfighter III 3rd Strike er Capcoms aller siste spill i serien som revolusjonerte "versus" gaming i arkadehallene i 1991 da Streetfighter II: The World Warrior ble lansert. Selv om 3rd Strike er et relativt gammelt spill (1998), finnes det flere arkadehaller verden over som fortsatt har spillet utplassert.
Spillet har i senere tid blitt utgitt på spillkonsoller som Sega Dreamcast, Playstation 2 og XBOX, hvor først- og sistnevnte har gitt fansen muligheten til å utfordre andre verden over via online-spilling.

Har du fortsatt forkjærlighet for serien, eller har lenge lett etter motstandere og andre fans av tittelen, har du muligheten til dette ved å stille opp i turneringen den 14. januar. Et arkadekabinett med arkadestikker blir benyttet under konkurransen, så det er derfor ikke tillatt med egne kontroller.

Kampoppsett:

SFIII 3rd Strike PS2 versjonen

Double Elimination (opp til 32 deltakere)
Knock Out (Hvis det blir flere enn 32 deltakere)

En kamp består av første mann til å vinne tre runder.
Semi- og finalen spilles best av 3 kamper (dvs., første mann til to kamper).
Man kan ikke bytte spillkarakter under turneringen, men valg av "Super" er fritt valg.
Alle spillkarakterer er tillatt.

Deltakerne spiller med stikkene koblet til kabinettet, mens tilskuere kan følge kampene LIVE gjennom prosjektor på veggen.



Bilde av kabinett. Panelet blir byttet ut med ett panel med 6 knapper.
http://photos1.blogger.com/blogger/5725/10...00/IMG_1133.jpg

Ved hjelp av en Up-Scan Converter, konverteres bilde fra PS2 versjonen fra 15khz til 31khz slik at bildet vil kunne vises på en 31khz arkademonitor.
http://photos1.blogger.com/blogger/5725/10...00/IMG_0958.jpg


Oppmøte for turneringen er senest 11:30. Antall deltakere blir notert, og liste over hvem som skal møte hvem blir deretter satt opp. Turneringen starter fra 12:00 og vil vare helt til turneringen er ferdig.
For at alt skal fungere som best mulig, er det veldig fint om man har muligheten til å si ifra på forhånd om man må trekke seg fra turneringen i siste liten.

De som har lyst å melde seg på kan sende oss en email på spiderman_turnering@hotmail.com

Adresse:
Spiderman
Kirkegata 32
0153 Oslo

Håper det blir mange nye og gamle kjente på turneringen! Lykke til med øvingen!
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
:D

Nydelig.

Mail sendt :D

Ser ut til å bli lite GG-gaming ut januar :p
 
#5
Trykk på linken for nye bilder av kabinett-setup'et.

http://photos1.blogger.com/blogger/5725/10...00/IMG_1165.jpg
Eneste som ikke er installert foreløpig er stikkene fra kabinettet. Et eget panel med PS2 ledninger blir festet til kabinettet på turneringsdagen.


http://photos1.blogger.com/blogger/5725/10...00/IMG_1166.jpg
En component kabel er koblet til "Up Scan Converter'en" slik at et vanlig TV-bilde kan vises på en 31khz monitor. Maskinen og converteren blir plassert inne i maskinen, så det blir nok av plass til bein og armer.
Stoler i riktig høyde blir disponert.

ps. Hvis noen har problemer med å se bildene så si ifra. På jobben i dag fungerte ikke linken til bildene fra den første posten, men fra hjemmepc'en går alt som det skal.
 
#6
Ahh..digg! Turnering fra tidlig på året av er kos. På tide å game! :D

Bildene ser kule ut. Gir en god arcade-feeling. Yihaw! :tommelopp:
 
#7
You my man bejby!

Får ikke sett bildene jeg :(

Så var det hvem jeg skal være her også da :p
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#8
Damn...

Hadde vært fett. Er jeg forresten den eneste som spiller det med kontroll? (jaja, let the noobie flaming begin). Jeg er grei med Ryu, men ikke stort mer. Et fabelaktig spill.

edit: Bildene er forresten føkka. Dvs. Error side som popper opp.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Ta også... sånn... klipp ut og lim inn med url'en, så funker det.
 
#11
Et arkadekabinett med arkadestikker blir benyttet under konkurransen, så det er derfor ikke tillatt med egne kontroller.
[/b]

Damn...

Hadde vært fett. Er jeg forresten den eneste som spiller det med kontroll? (jaja, let the noobie flaming begin). Jeg er grei med Ryu, men ikke stort mer. Et fabelaktig spill.

edit: Bildene er forresten føkka. Dvs. Error side som popper opp.
[/b]
:/ Du får ikke akkuratt gjort noe der da, hvis ikke du shower skills med sticke, hehe..

Det blir vel enten Alex, Ryu eller Urien på meg


EDIT:
Chris: Er det flash sticker?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#12
:/ Du får ikke akkuratt gjort noe der da, hvis ikke du shower skills med sticke, hehe..
[/b]
Learn to read.

Men det kommer jo ann på sticken. Kanskje bare jeg som er så himla dårlig med Namco sin?
Har en gammel SEGA sticke som jeg kan dra Fireballs og Dragon Punches på kommando med, men... den er litt utdatert. Jeg er heller ikke landet når turneringen finner sted, desverre.
 
#13
<div class='quotemain'>
:/ Du får ikke akkuratt gjort noe der da, hvis ikke du shower skills med sticke, hehe..
[/b]
Learn to read.

Men det kommer jo ann på sticken. Kanskje bare jeg som er så himla dårlig med Namco sin?
Har en gammel SEGA sticke som jeg kan dra Fireballs og Dragon Punches på kommando med, men... den er litt utdatert. Jeg er heller ikke landet når turneringen finner sted, desverre.
[/b][/quote]
Sorry da, så det sto kontroll så det regnet jeg ikke med noe sticke action fra din side
 
#15
neida, den "learn to read" var siktet til meg. Jeg suger generellt med sticke.
[/b]
åja :flau:

Det jo bare for fun da, kanskje du får øvet hos en eller annen som tilfeldigvis har sticke?
Jo fler det er jo mer morro er det vettu!
 

EagleJin

Bear Necessity
#17
Gratulerer til Inno, som spilte Dudley med kraft og slo Necro-en til Wallace!

Må bare si at det var en rimelig heftig turnering i dag, selv om ganske få møtte opp ^^

Veldig tøft å se at også SF har et miljø (et lite, men det er der :D).

Var en god del ganske spennende kamper :D
Fikk også gjennomgå mang en lekse, bl.a. Shungokiwakeup :confused:, og jeg vet omtrent hvordan et firma føler når det blir kjøpt opp (dvs. eid).

Good fight, good night!
 
#18
Nei det var morsomt idag, gratulerer Inno, Wallace og JINsama(Jeg er tydligvis fan nr.1:p)

Jeg var litt sliten idag... Trøtt heter det vel hehe..
Men jeg prøvde :) Da var morsomt å spille!
 

MadCow

Lokal moderator
#19
Det var gøy å være med i turneringen, selv om det gikk som forventet (vant ikke en eneste runde).

Skal prøve å forbedre meg til evt. ny turnering :)

Ellers synes jeg det var en godt arrangert turnering (med tanke på oppsett etc). Lover godt for turneringer fremover.

"Det var ikke noe som gikk feil, jeg ble bare eid" - Wallace etter finaletapet for Inno.
 
#20
Alltid fett med tourney's!! Masse kule kamper også, virka nesten som de fleste kampene var jevne.
Mye kule kommentarer fra Gutti.. Wallace hadde et gullkorn som MadCow skrev. :ler:
For å ikke glemme Hawk's ultimate stance!!!!!

Nesodden for teh win! :)