SGs Topp 3 morsomste spill

#1
Morsomme spill er helt klart en mangelvare nå for tida! Er det bare meg eller var det mer humor i spill før i tida? Anyway, hva er de topp 3 spillene du har ledd mest av? Til slutt vil jeg summere sammen og se hvilket spill som fikk mest stemmer. Spiller ingen rolle om humoren var frivillig eller ufrivillig fra utvikleren sin side. Skriv gjerne hvilket format spillet var til. ;)

(Ta en titt på denne artikkelen på Gamespot hvis du trenger litt påminnelse)


SG toppliste
Tittel - Format - Stemmer
Day of the Tentacle PC 3
Grim fandango PC 3
Escape from Monkey Island PC 2
Conkers Bad Fur Day N64 2
Mario & Luigi: Super Star Saga GBA 2
The Simpsons: Hit & Run Multi 1
Rayman 3 Multi 1
Leisure Suit Larry 1 Multi 1
Donkey Kong Country SNES 1
Bomberman Multi 1
Um Jammer Lammy PSX 1
Disc World PC 1
The Misadventures of Tron Bonne PSX 1
GTA3 PS2 1
Disgaea PS2 1
Vampire: Bloodlines PC 1
Monkey Island 2 PC 1
North and South PC 1
Giant Citizen:Kabuto PC 1
Fur Fighters Multi 1
GTA: Vice City Multi 1
FFIX PSX 1
No One Lives Forever 2 Multi 1
The Curse of Monkey Island PC 1
 
#2
Da bryter jeg denne trådens jomfrudom og setter opp min utrolig liste.

1. Day of the Tentacle [PC]: Masse syk humor, konge bra dialog, verdens dominans ambisjoner, nerd parodisering og norge-sverige forvekslinger.

2. The Simpsons: Hit & Run [Multi]: Eneste spill et som har klart å overføre TV seriens humor over til et spill. Betraktelig bedre enn bla. The Simpsons Road Rage og The Simpsons- Bart's Nightmare... *ugh*

3. Mario & Luigi: Super Star Saga [GBA]: Nintendo med selvironi! Dette spillet funker som bare faen :)
 
#3
Tøft emne!

Lista mi:
1. Rayman 3: Aldri før har jeg ledd så mye av et spill. All humoren kommer fra Barlax eller Adrax eller hva han heter (han store blå som du skal redde). Han presterer å si de dummeste tingene i de verst tenkelige situasjonene. Jeg måtte pause spillet flere ganger bare for å le ferdig! Humoren er veldig bra skrevet og føles aldri påtrengende på noen måte, som den ofte gjør i mange andre spill.

2. Leisure Suit Larry: Enern av Larry spilla. Da jeg var yngre kunne jeg glede meg over å spille ca 10% av dette på min fars Amstrad. Til tross for at jeg ikke var så stødig i engelsk på den tiden kunne jeg allikevel ha det veldig morsomt ved å lire av meg frasen "LETS FUCK" til annenhver person jeg møtte på. Spillet har også mange andre flotte situasjoner hvor det er obligatorisk å trekke på smilebånda. Eksempelvis delen hvor du må få fyren til å se på tv for å få tilgang til andre-etasjen i huset.

3. Donkey Kong Country: Det første i serien av flotte plattformspill. Allerede i åpningssekvensen får du inntrykket av at det er morsomme karer som står bak spillet (bestefar sitter og lytter på gramafonen sin mens Donkey avbryter han og vil "jamme"). Iløpet av spillet vil du besøke Bestefar flere ganger. Han sitter alltid og mimrer over sin tid og klager over hvordan alt er idag. På hans tid trengte han ikke 16-bits grafikk eller 9 ekstraliv, idag er folk for bortskjemte mener han!

Edit:
Regner med at mange av dere kommer til å nevne Conkers Bad Fur Day her. :p
 
#4
1: Grim fandango (går det ann å la vær å le?)
2: Escape from monkey island (...)
3: Bomberman :p (mange morsomme overtrøtte timer på lan)
(alt til pc seff)
 
#5
alle monkey island spilla. broken sword spilla har sine øyeblikk. NOLF 2 var en genial blanding av humor action. leisure suit larry er morsom, heavy metal hamsters på amiga var morsomt.

er sikkert mange fler, men er for trøtt til å tenke ut noen i skrivende øyeblikk.

*Gjeeesp*

god natt.
 
#6
Tja, jeg får vel nevne noen også.

Um Jammer Lammy [PSX]: Jeg pleier som regel å sky unna musikk relaterte spill, men jeg fikk meg en jaggu morsom opplevelse med alle de jalla sangene man spilte på gitaren med hu Lammy altså. For å ikke nevne de utrolig vannvitige FMV-sekvensene man blir utsatt for mellom hver brett.

Disc World [PC]: En av de første virkelige artige pek og klikk spillene jeg ble utsatt for, og Eric Idle gjør sannelig en bra job med å spille ut alle de gøyale dialogene til Rincewind.

The Misadventures of Tron Bonne [PSX]: Vanligvis pleier japanske spill som blir dubbet til engelsk å høre helt på tryne ut, men ikke i Tron Bonnes tilfelle. Jeg må bare bryte ut i latteranfall av Bonne som må kjefte og smelle på alle de stakkars nusselige lego botene hennes, hver gang de klarer å rote det til med oppdraget sitt.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
1. GTA3 - PS2 Var ikke sikker på hvilket GTA spill jeg skulle nominere så jeg valgte "orginalen". Den radion måler seg lett med selv det morsommste innen film og TV.
I'm naked Lazlow!

2. Disgaea - PS2 Er vanligvis ikke fan av Japanske rollespill, men dette klarte faktisk å holde interessen min i live. Hovedgrunnen er vel den sinnsyke humoren som hele tiden gjennomsyrer historien.
Prinny dood!

3. Vampire: Bloodlines - PC Normalt skulle ikke et spill om gothete vampyrer være særlig morsomt, men Vampire er faktisk det. En konstant flom av nerdete Internet humor gjorde at jeg koste meg glugg ihjæl.
Who wants a body massage?
 
#8
Opprinnelig skrevet av plan_9@07.12.2004, 11.59
Edit:
Regner med at mange av dere kommer til å nevne Conkers Bad Fur Day her. :p
145925​
1. Conkers Bad Fur day
En kamerat av meg (Akuma) kjøpte nettopp dette spillet til full pris (600kr >_< ) i butikken, men fy fuck, det var verdt det. Jeg har kun spilt det i en drøy time, men jeg har aldri ledd så godt av et spill. Jeg lo spesielt godt da han slåss mot den enorme, operasyngende bæsjen. Jeg har nå planer om å ønske meg en Xbox til jul, nesten bare for å få spilt Conker Live and Reloaded.

2. Day of the Tentacle
Har mange morsomme karakterer - spesielt tentaklene.

3. Super Smash Bros Melee
Her er det rett og slett den ville actionen som gjør spillet morsomt.
 
#9
1. Grim Fangando
Mer humor innpakket i et spill skal du lete lenge etter. Som sagt tidligere, det går ikke an å la være å le.

2. Mokey Island
Hver spill iserien er svært morsomme, men 3'ern tar kaka.

3. Day of Tentacle
 
#10
Monkey Island 2 anser jeg for å være det morsomste av Monkey Island spilla.

Grim Fandango er like genialt som da det ble utgitt

North and South fortjener nesten en plass også.
 
#11
De er morsomme, men ikke særlig gode spill:

1st place: Giant Citizen:Kabuto (``I NEED MY PILLS MR:BAZ!!!`` :D )

2nd place: Fur Fighters (``I love the smell of burnt fur in the morning, it smells like victory. =D )

3rd place: Det er mer en kombinasjon av overtrøtthet og GTA:VC...! :nirvana:
 
#13
Grim Fandango
Dette spillet er sprøtt, rett og slett. Tim Schaefer har skapt en utrolig morsom verden, stappfull av personeligheter du aldri kommer til å glemme. Utrolig morsomt.

No One Lives Forever 2
"A greedy capitalist spy stole my weapon!"

The Curse of Monkey Island
Første gangen jeg hørte Pirates song, vil jeg aldri glemme.
 
#14
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@07.12.2004, 22.28
Monkey Island 2 anser jeg for å være det morsomste av Monkey Island spilla.

Grim Fandango er like genialt som da det ble utgitt

North and South fortjener nesten en plass også.
145976​
Er det alt du prester å skrive og allikevel har du en Skribent-tittel? :p

Anyways: Er det virkelig ingen andre enn meg som har spilt Rayman 3? Jeg fikk seriøst vondt i hode av å spille det! "Open sesamy!" :D
 
#15
Opprinnelig skrevet av plan_9@08.12.2004, 12.03
Anyways: Er det virkelig ingen andre enn meg som har spilt Rayman 3? Jeg fikk seriøst vondt i hode av å spille det!  "Open sesamy!"  :D
146365​
Joda, jeg har spilt det fullt ut, men jeg syntes ikke det var noe spesielt morsomt akkurat, bortsett fra noen vitser her og der kanskje. Skjønner ærlig talt ikke hva alt oppstyret var med Rayman 3, siden det føles som en ganske mediocre platform spill til meg egentlig.
 
#16
Hvilket oppstyr? Personlig synes jeg det er et av verdens mest undervurderte plattformspill. Fant det mye mer givende enn det monotone samle-prinsippet som Mario Sunshine bydde på. Dessuten hadde vel denne avstemningen ingenting å si ang. spillets andre kvaliteter, kun hvorvidt det var morsomt, og i nettopp den kategorien skårer Rayman 3 full pott.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Historiens mest ufrivillig morsomme spill: House of the Dead 2. Stemmeskuespillet er upassende på det beste, og direkte pinlig på det verste. Da hjelper det ikke at scriptet er hakket dårligere, gitt.
Replikker som "How could anyone DO this.", "He he he he. People of the AMS. This is a present from me to you. He he he he." og absolutt alt den lille gargoylen sier er komediegull, rett og slett. Merk også at skuespilleren som har ansvaret for å lese opp replikkene som forklarer hele utgangspunktet for spillet KLARER Å LESE FEIL. "This is Goldman. He's head of one of most eminent finacial group and a expert in genome theory."
Og, såklart: "What's going on in this city?" "Don't know, but it's very similar to the 1998 Curien case." "That case?!" "Yes, the 1998 Curien case. Go and prevent the confusion in the city." "No more fooling around!" *Kutt*
WORST EVER.

Og dersom du setter pris på bombastisk overspilling, skaff deg Prisoner of Ice. Spesielt kisen som sitter fast under bjelken høres veldig... entusiastisk ut. Merk deg også "Björn Hamsun", som visstnok skal være norsk - selv om han snakker en slags bastardisert svensk.
 
#18
Jeg føler Giants: Citizen Kabuto har en syk, morsom og...eh, veldig morsom humor. Spiller gjennom spillet pga humoren.
I tillegg synes jeg Sam & Max er artig. "What to do with this bomb Sam?" "Just throw it out the window. There's only strangers there". BOOM "Oh, it hit a bus". "Let's hope it didn't hurt anyone we know or care about". (Mulig det va litt annerledes)
Og til slutt føler jeg at Sacrifice fortjener en plass på listen. Alltid gode øyeblikk når gudene krangler.
 
#19
Må si meg enig med Shigsy at Conker's Bad Fur Day er ufattelig morsomt.

Alle de gamle spillene til Lucasarts er også veldig morsomme, men Day of the tentacle er absolutt verdt å nevne. Jeg synes det er det beste av dem.

Det siste jeg vil nevne nå er spill fra Yetipants' tråd om ræva spill. Big Rigs - Over the road racing
Da det ble nevnt ville jeg sjekke det ut litt nærmere og se om det var så forferdelig. Og tro meg, det var det! Vi fik oss en god latter den dagen. :D
Jeg skjønner enda ikke hvordan noen kan få seg til å lage slike spill. Jeg tror ikke jeg hadde satt det opp i denne lista hvis jeg hadde betalt for det.
sjekk videoreviewen til Gamespot for de som ikke har sett det enda.
 
#20
Tja ... Hvor mange spill har egentlig så mye humor? Metal Gear Solid 3: Snake Eater har sine artige scener, men det er ikke et humoristisk spill. Også Donkey Kong Country har sine morsomme deler, og Sam & Max: Hit the Road virker morsomt, men det er et spill jeg har spilt svært lite (liker ikke den type sjanger heller). Paper Mario: The Thousand-Year Door og Animal Crossing er også morsomme til tider. Men kan ikke huske å ha spilt mer humoristiske spill enn Conker's Bad Fur Day og Alien Hominid.

1 - Conker's Bad Fur Day [N64]
Humoren er på topp. Morsomme sekvenser, morsomme bosser og skapninger, og ikke minst en utrolig morsom karakter - et ekkorn som har drukket seg full. Tilogmed multiplayer-delen inkluderer morsomme scener og artige karakterer.

2 - Alien Hominid [GC/PS2]
En morsom intro, samt noen artige detaljer. Men det virkelig morsomme er den groteske, men likevel så «snille» stilen. Et søtt lite romvesen som hopper opp på en FBI-agent og biter av hodet, eller kutter en FBI-agent i to er med på gjøre spillet utrolig morsomt å spille. Også må jeg nesten ikke glemme den lille detaljen der FBI-agent rapper isen til en liten unge (kalt «Fat Kid»).