Shenmue 3

#1
ok, har akkurat gaatt gjennom Shenmue II med en venn (takk for hjelpen tidligere forresten, spillet gikk fint igjen etter en stund). Og FAEN for et fantastisk avsluttning, men maatte det slutte der da !
Men saa for vi paa nettet og leita etter nyheter i desperate haap om noe. Vi fant ikke masse, men vi fant noe, se her:

http://www.shenmue.com

Siden aapnet for ikke saa lenge siden: 2004.02.27 !!
Hvorfor ville dem aapne en side naa ?
Og saa fant vi noe om at Yu Suzuki skulle vise frem noe nytt pa E3, men at rettighettene til Shenmue 3 ikke var registrert skikkelig enda og at dem ikke kunne vise det enda.

Og en ting til, se nederst paa sida, det er en pil med products som peker mot venstre og fire bokser er der, hvorav to er fylt med Shenmue 1 og 2... hmmm.. kanskje det kommer TO spille til !?

Hva tror dere ?
Jeg krysser iallefall alle ting vi har paa kroppen !!
 
#2
Opprinnelig skrevet av ShoDan@19.05.2004, 22.01
Jeg krysser iallefall alle ting vi har paa kroppen !!
Intet mindre enn imponerende.

For at dette innlegget ikke skal kvalifiseres som nada, niks, spam, så må jeg vel skrive et eller annet som har med emnet å gjøre... Jeg har aldri spilt Shenmue, men det virker veldig bra!
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Ja, slutten på Shenmue II er fantastisk. Hele siste kapitlet er magisk. En av mine største spillopplevelser...

Jeg må innrømme at det har sett dårlig ut i det siste for Shenmue III. Spesielt med tanke på at Sega er kjøpt opp av Sammy, men denne meldingen øyner i hvertfall et lite håp. Også ganske mistenkelig de oppdateringene rundt nettsiden ja...

Nei, jeg gir dem frist til TGS i september til å annonsere Shenmue III. Får vi ikke se noe da gir jeg opp håpet om et siste spill i serien.
 
#4
Er enig at slutten i Shenmue II var meget bra, men det irriterte meg at det ikke var avsluttende der heller. Jeg er klar over at spillene er en kjempestor episk serie egentlig, men det er synd at man påbegynner et så stort prosjekt uten å være sikker på å avslutte det helt.

Forøvrig, bortsett fra at siste kapittel var veldig vakker og pent å se på, var det desverre svært lite gameplay som foregikk i det kapittelet. Jeg hadde ønsket at det var litt mer spill i dette kapittelet. Men men... det er mye man skulle ønske seg, men man får ikke alt heller. Synes bare at kapittelet var litt rushet, siden det besto av 85% film og 15% gameplay.
 

Kilik

Lokal moderator
#5
Ja, det er vel strengt tatt mer en interaktiv film enn et spill på slutten, men jeg likte det sånn.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#6
Ja, nei akkurat nå er jeg veldig usikker. Det har vært så mye tja og tjo, frem og tilbake. Kryptiske meldinger fra Digital Rex osv. For ikke så lenge siden syntes jeg det så veldig positivt ut, med tanke på oppdatering av Shenmue.com, det faktum at Shenmue.com ble flyttet til Digital Rex sine hjemmesider, samt det faktum at det eneste spillrelaterte bildet på Digital Rex sine hjemmesider er fra Shenmue II. Jeg mener, hvorfor oppdatere hjemmesidene til et skrinlagt spill?

I tillegg er det også en form for behandling ATM vedrørende copyrighten til Shenmue i USA som er datert til april i år, men om dette gjelder Shenmue III, eller bare en oppdatering av den eksisterende avtalen vites ikke.

Men nå... Med Sammys overtakelse av Sega. Det var ille nok når de hadde aksjemajoriteten. Slik jeg ser det er Sammy ute etter å tjene mest mulig penger og i den sammenheng er nok ikke Shenmue den mest naturlige veien å gå.

Vel, jeg holder i hvertfall et lite håp oppe til TGS.


Ellers deler jeg Kiliks syn på avslutningen av Shenmue II. De kunne gjort det enkle; avslutte etter at disc 3 var ferdig. At de valgte å gjøre det slik de gjorde var intet mindre enn fantastisk.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Opprinnelig skrevet av kakarlsen 08.05.2004@ 03.10
Kanskje du skal lete i diverse barer. Ja, sjømenn drikker gjerne ute på byen på kveldene. Pass deg for sjømennene med mindre du vil havne i trøbbel.
 
#9
hmm var det ikke opprinnelig meningen med 8 spill i serien?? mener å huske at det var 8 forfatteren sa han trengte for å utfolde historien.. minnes meg selv på en heftig jakt etter shenmue II på dreamcast da jeg nettopp hadde kjøpt og klart eneren, som var ferdig så altfor fort.. måtte vente en stund på 2'ern. *sukk* nostalgia
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
Nja, åtte spill var å ta litt hardt i. Dette bildet viser den opprinelige planen:



Men hvorvidt dette blir gjennomført er jo en helt annen sak.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#12
Det er visstnok handlingen på båten fra Japan til Hong Kong. Hvorfor det ble hoppet over? Hmm, nei si det...

*gå ombord, sette seg i en stol, titte uta av vinduet....*

Det er klart, en båttur kan gjøres spennende, men det ble i hvertfall droppet.
 
#13
Hvis man har X-box versjonen av Shenmue II, kan man unlocke noen tegneserie sider som forklarer bl.a. noe av det som skjer i kapittel 2. Den lille jente du møter på havna helt i starten av II som takker deg, er en liten jente du skal ha reddet på båtturen. Det vil rett og slett ikke ha fungert å hatt den delen enten i slutten av Shenmue eller i starten av Shenmue II.
 
#17
Å shit da...
Det var akkuratt setningen jeg IKKE ville høre... Hvor kan jeg på tak i dreamcast, hva koster den å er Shenmue verdt det?
 
F

Fanta Boy

Gjest
#18
Her er svarene; Dreamcast er min nest-favoritt konsoll(etter GC som er min fav). Shemue er verdt 120 mill. så skaff deg DC og Shenmue, verdens nest beste spill.