Sheriffens rølpete og uformelle vorspieltråd for oppsummeringen av spillåret 2010!

sheriffen

humre humre
#1




2010 er snart over, og da er det på tide å ta et lite rølpete og uformelt vorspiel som en oppsummering av året som snart har gått før de mer prestisjefulle, stivpyntede og høytidelige Spillegalprisene går av stabelen rundt jul.

Årets spill for min del kom allerede i Januar. Mass Effect 2 eide dritten ut av alt annet og suste rett inn på all time topp 5-lista mi. Et helvetes bra spill som gjorde at Bioware klarte å holde sitt klamme grep over meg rett etter at jeg var ferdig med Dragon Age.

Final Fantasy XIII kom ut i Mars, og ut ifra hvem du spør er det enten det beste FF-et eller det verste FF-et. For min del var det helt FFFFFFFFFffffffffff--. Møkkaspill. Kulthiten Just Cause 2 ble månedens spill, selv om det i grunn bare er en drittsekksimulator.

Mai var en god måned. Alan Wake, Red Dead Redemption og spesielt Super Mario Galaxy 2 eier (selv om jeg venta til høsten med å kjøpe dem).

I Juni og Juli kom det noen spill, og fellesnevneren var at det bare var dritt. (Ikke at jeg spilte noen uansett (,Men jeg hadde lyst til å spille Peace Walker, men :qq: PSP :qq:)) Enkelte vil hevde at Deathspank, Starcraft 2 og Limbo ikke er dritt, men det vet ikke jeg så mye om.

August ga oss blant annet Noe Mafian 2, som var en ganske så brukbar demo, men jeg spilte ikke noe særlig mer. Wii-folket raega nok over Other M denne måneden.

I September kom Halo 3: The Reachings, og jeg teamet opp med SG-gangstere i et par uker for å spille den spillen. Ganske gøy, fort glemt. Dead Rising 2 gadd jeg aldri kjøpe, men kudos for at jeg raegquitta demoen.

Oktober og November hadde helvetes mye spill, men jeg spilte bare Fallout: New Vegas, årets nest beste spill. Fable 3 kjøper jeg når det kommer under tollgrensa. Det kom også noen skytespill som jeg ikke gidder å spille uansett hvor mye folk maser på meg om at jeg må kjøpe det.

Høydepunktet i Desember er uten tvil Super Mario Allstars, som opprinnelig kom ut for snart 20 år siden. Sier det meste om hvor Desember er i livet.

Mine rølpete og uhøytidelige vorspielpriser for spillåret 2010:
Årets spill: Mass Effect 2
Årets karakter/figur/ta selvmord før du begynner å krangle om korrekt ordbruk: Seth i Red Dead Redemption, for en gærning.
Årets skuffelse: Assassins Creed 2
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Dragon Age
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: Holde helvete med grapplinghooken i Just Cause 2, tror jeg har soset vekk flere timer bare på det.
Årets frekkeste vits: Fisto i Fallout: New Vegas
Årets ragequit: Trial HD, igjen. :argh:
Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det: Fable 3
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Call of Duty Black Ops
Årets multiplayerøyeblikk: Da jeg eide alle - ALLE - Halo 3: The Reach - The Official Game of The Series
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Civ 5
Årets korridorsimulator: Final Fantasy XIII

Hvordan var 2010 for dere?
 
#2
Årets spill: Need For Speed: HP (2010)
Årets karakter/figur: Marshall Law (tekken6)
Årets skuffelse: Wii
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Demon's Souls
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill:
Årets frekkeste vits:
Årets ragequit: MegaMan 9
Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det: Black Ops
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Alt Wii kommer med
Årets multiplayerøyeblikk: Da jeg eide alle i Tekken 6 Online
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Tekken 6
Årets korridorsimulator:
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#3
2010 var et greit spillår, selv om det endte opp som Year of the Shovel (skuff ikkesant lol). 2009 var bedre, 2008 var bedre enn 2009 igjen, osv osv.
Men hva med å holde seg til spill som faktisk kom i 2010? Nei?
Jo.

Årets spill: Red Dead Redemtion
Årets kis: Marston, ble veldig glad i han.
Årets emo faen: Starkiller
Årets skuffelse: Star Wars: The Force Unleashed 2. Sikkert bare meg, men jeg syntes det første hadde potensiall og trodde liksom toern skulle bygge på dette. Og litt Mafia 2, selv om jeg fremdeles syntes det var bra på en annen måte. Og New Vegas litt... Gran Turismo tydeligvis også litt, men har ikke spilt det. Og sikkert FFXIII, men det skal jeg aldri røre.
Årets gimmick: Fysikken i Red Dead Red Dead Red Sean.
Årets ikke-spilt-men-vet-er-bra: Mass Effect 2, venter til det kommer på PS3.
Årets knallbra-men-som-fort-ble-meh: Starcraft 2
Årets tidstjæler: Minecraft
Årets underdog: Mafia 2, jeg liker det.
Årets kos: Heavy Rain
Årets overraskelse: Mafia 2 (wow paradox)

Har kjøpt nok av spill i år, og har ingen planer om noen flere store kjøp (kanskje et par billige Steam/PSN/fremtidig iPhone-kjøp), så det blir gjensyn med perlene jeg har kjøpt fram til januar.

Årets spill 2011: Mortal Kombat
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Nå skal det jo komme orntlige avstemminger for dette, men men.

Årets spill: Minecraft
Årets karakter/figur: Ezio Auditore Da Firenze
Årets skuffelse: GT5
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Demon's Souls
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: Trykke inn LB så en eller fler av assassene mine dropper ned fra himmelen og dropper folk.
Årets frekkeste vits: Visse biler i GT5
Årets ragequit: Super Meat Boy (ragequita demoen)
Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det: DJ Hero 2
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: CODBLOPS
Årets multiplayerøyeblikk: Da SMP ble sånn nogenlunde oppegående i Minecraft
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Super Scribblenauts
Årets korridorsimulator: Minecraft under jorda. :p
 
#5
2010 var(er) året jeg skaffet meg Xbox, etter å ha utsatt kjøpet med to år eller noe, så nå kan også jeg dele mine beste øyeblikk

Årets spill:
Just Cause 2

Årets karakter/figur/ta selvmord før du begynner å krangle om korrekt ordbruk: Joe fre Mafia 2
Årets skuffelse: -
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009:
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: Holde fartsgrensa og fylle bensin i Mafia 2
Årets frekkeste vits: katta med slips
Årets ragequit: veit ikke ass
Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det:
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: PES 2011
Årets multiplayerøyeblikk: Damnation med dodraugen. En salig blanding av rage og hva faen
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Blir nok Need for Speed: Hot Pursuit dette her
Årets korridorsimulator: Dead Rising 2
 
#6
Årets spill: Super Meat Boy
Årets karakter/figur: Moaraxus - Hes like Santa Claus, but with kreft
Årets skuffelse:
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009:
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill:
Årets frekkeste vits:
Årets ragequit: Heroes of Newerth
Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det: Starcraft 2
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Black Ops
Årets multiplayerøyeblikk: Halo Reach med fult SG-lag mens vi overkjørte andre babbys
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Super Meat Boy

Ps riffen har aldri eid alle i reach

Editer inn dritt når jeg kommer på mer.
 
#7
Årets spill: Silent Hill: Shattered Memories
Årets karakter: Lightning
Årets skuffelse: Valve og Episode 3
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Deadly Premonition
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: Press X to Jason
Årets frekkeste vits:
Årets ragequit:
Årets spill du har lyst til å spille: Metal Gear Solid: Peace Walker
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Call of Duty
Årets multiplayerøyeblikk:
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...":
Årets korridorsimulator: Final Fantasy XIII
Årest JA FOR FAEN!!!!: Duke Nukem Forever

Silent Hill, Heavy Rain og Alan Wake er topp-3 for nå iallfall.
Har fortsatt til gode å spille Metro 2033, MGS:pW, Amnesia og Stalker: Call of Pripyat, så det kan være enda mer gode greier i vente.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#8
Årets skuffelse: BioShock 2.
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat.
Årets ragequit: Sin and Punishment 2.
Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det: Fallout: New Veggis.
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Call of Duty.
Årets multiplayerøyeblikk: 4-player coopings i Alien Swarm.
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Recettear.
Årets høyeste potensiale med dårligste oppfølging: Metro 2033.
Årets kjipeste homage: 3D Dot Game Heroes.
Årets beste writing wasta på mediocre gameplay: Deathspank.
Årets beste portable musikkspill som alle har oversett: Jam with the Band.

Leser folk virkelig alle disse listene?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
De årlige Spillegalprisene kommer forresten opp til helga, thanks til riffen for å hoste vorspiel!
 
#10
Årets spill: Mass Effect 2
Årets karakter/figur/ta selvmord før du begynner å krangle om korrekt ordbruk: -
Årets skuffelse: Bayonetta (sorry azz)
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Dragon Age (Awakening)
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: Sexe Garrus og Tali
Årets frekkeste vits:
Årets ragequit: Vegas kræsja og ikke sava på 20 min. Horefaen
Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det: Fable 3
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Call of Duty Black Ops
Årets multiplayerøyeblikk: Eid av team i Reach, rematch så vinner vi fordi jeg får trippelkill på slutten. Briter som ræger er det beste briten.
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Game Dev Story
Årets korridorsimulator: Final Fantasy XIII
Årets beste tidenes spill: Mass Effect 2 Kjøpt alt dlc untatt solbrillene...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
  • Årets spill: Bayonetta
  • Årets karakter/figur/ta selvmord før du begynner å krangle om korrekt ordbruk: Snus Kjerra
  • Årets skuffelse: At LittleBigPlanet 2 ble utsatt og jeg ikke får spilt det i jula
  • Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Demon's Souls
  • Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: Stoppe tida og grinde bortover på gølvet mens du headshotter tre roboter og dropkicker en fjerde i Vanquish
  • Årets frekkeste vits: Kinect
  • Årets ragequit: Super Meat Boy
  • Årets spill jeg har lyst på men jeg venter til de får ut PC-utgaven for fillern: Fable III
  • Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Foppal Regneark 2010/Gran Turismo 5 (dødt løp, bokstavelig talt)
  • Årets multiplayerøyeblikk: Da Nilo og jeg rocka kåken i NFS: Hot Pursuit
  • Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen jeg er åtti år gammal, har brukt hele livet mitt på å spille Minecraft og det er på tide å gå i grava okay bare litt til": Minecraft
  • Årets korridorsimulator: Codblops
  • Årets Dragon Quest IX: Dragon Quest IX
  • Årets spill som egentlig kom ut i 2007 men som jeg ble hekta på all over again: Picross DS
  • Årets pupper: Born To Fire
  • Årets survival horror: Amnesia: Dark Descent
  • Årets mest dramatiske forbedring siden forrige spill, rollespillutgaven: Mass Effect 2
  • Årets mest dramatiske forbedring siden forrige spill, åpen klasse: Codblops hehe kødda det er samme spillet som morfar 2 for faen
  • Årets stealth'em'up: Metal Gear Solid Peace Walker
  • Årets peneste konsoll: Nintendo DSi XL
  • Årets PC: Min
  • Årets politimann som også er ninja (eller er det omvendt mon tro ja si det): Ninja Cop (merk at dette er Ninja Cop hvert år, alle år)
  • Årets beste grafikk: Minecraft
  • Årets nedlastbare spill: Cave Story

Beklager at det ble så få, jeg skal redigere inn flere etterhvert som jeg kommer på.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#12
Årets spill: Minecraft
Årets karakter/figur/ta selvmord før du begynner å krangle om korrekt ordbruk:
Årets skuffelse: Hvor er child of eden-spillet mitt?
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Demon's Souls
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: bli redd i et 2d-plattformspill. (limbo)
Årets frekkeste vits: mordi
Årets ragequit: raegquit ja. Tror faktisk det var en av de dårligere kveldene når jeg spilte Pacman CE DX
Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det: Super Mario Galaxy 2
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Fotball Excel
Årets multiplayerøyeblikk: oma
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Pacman CE dx
Årets korridorsimulator: Vet ikke
Årets spill du av en aller annen grunn ikke har spilt før i årGeometry Wars 2, kanskje.
 
#13
Årets spill av de spillene som egentlig skulle komme i år (eller 2008(eller 2009?)), men som ble utsatt IGJEN: Half-Life 2: Episode 3
 
#16
Årets spill: HMMMMM
Årets spill du VET er KONGE: Super Mario Galaxy 2
Årets karakter/figur:
Årets skuffelse og bare piss irriterende lyd visse steder: Dantes Inferno
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Uncharted 2/Ninja G. S. 2
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: Leke Mike Tyson i THe fight!!
Årets ragequit: Quantum Theory demo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Årets spill du har lyst til å spille, men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det. 2009 og 10: Demon Souls/ Donkey kong country returns.
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest LOL i: Fifa, pes osv..
Årets multiplayerøyeblikk: Eie relativt gode spillere i SUPA streetfighta4 (jeg suger)
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, LOL klokka er jo 03.40 allerede jo...": Fortsatt Ninja Gaiden Sigma2-online *50,000-100.000 GANGER. ja.. må ikke gi opp.
Årets korridorsimulator: LOL?
Årets spill du av en aller annen grunn ikke har spilt før i år: Demon Souls? hakke begynt enda:S
Årets beste story? Mye jalla, Mafia 2, Red Dead eller Heavy rain som jeg skal beg på nå?
Årets grafikk? ALT SPRENG FULT PÅ METRO 2033, konsoll God of war 3/galaxy 2
Årets spill som er knall artig men KAN være utrolig irriterende: Dead Rising 2
Årets spill som hadde knall demo og knall score, men som jeg ikke har hatt motivasjon til etter en stund? Bayonetta:(((
Årets spillbabe? Peach VS HELE Dead or Alive paradise.
Årets spill som du gleder deg veldig til og har i hylla: Vanquish
Årets spill som er omtalt og slakta i svinesund, men du liker godt: THe Fight Lights Out.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#18
Det er det hele. Agra har spesifikt spurt om hjelp siden han er så grenseløst håpløs. :)