2010 er snart over, og da er det på tide å ta et lite rølpete og uformelt vorspiel som en oppsummering av året som snart har gått før de mer prestisjefulle, stivpyntede og høytidelige Spillegalprisene går av stabelen rundt jul.
Årets spill for min del kom allerede i Januar. Mass Effect 2 eide dritten ut av alt annet og suste rett inn på all time topp 5-lista mi. Et helvetes bra spill som gjorde at Bioware klarte å holde sitt klamme grep over meg rett etter at jeg var ferdig med Dragon Age.
Final Fantasy XIII kom ut i Mars, og ut ifra hvem du spør er det enten det beste FF-et eller det verste FF-et. For min del var det helt FFFFFFFFFffffffffff--. Møkkaspill. Kulthiten Just Cause 2 ble månedens spill, selv om det i grunn bare er en drittsekksimulator.
Mai var en god måned. Alan Wake, Red Dead Redemption og spesielt Super Mario Galaxy 2 eier (selv om jeg venta til høsten med å kjøpe dem).
I Juni og Juli kom det noen spill, og fellesnevneren var at det bare var dritt. (Ikke at jeg spilte noen uansett (,Men jeg hadde lyst til å spille Peace Walker, men

August ga oss blant annet Noe Mafian 2, som var en ganske så brukbar demo, men jeg spilte ikke noe særlig mer. Wii-folket raega nok over Other M denne måneden.
I September kom Halo 3: The Reachings, og jeg teamet opp med SG-gangstere i et par uker for å spille den spillen. Ganske gøy, fort glemt. Dead Rising 2 gadd jeg aldri kjøpe, men kudos for at jeg raegquitta demoen.
Oktober og November hadde helvetes mye spill, men jeg spilte bare Fallout: New Vegas, årets nest beste spill. Fable 3 kjøper jeg når det kommer under tollgrensa. Det kom også noen skytespill som jeg ikke gidder å spille uansett hvor mye folk maser på meg om at jeg må kjøpe det.
Høydepunktet i Desember er uten tvil Super Mario Allstars, som opprinnelig kom ut for snart 20 år siden. Sier det meste om hvor Desember er i livet.
Mine rølpete og uhøytidelige vorspielpriser for spillåret 2010:
Årets spill: Mass Effect 2
Årets karakter/figur/ta selvmord før du begynner å krangle om korrekt ordbruk: Seth i Red Dead Redemption, for en gærning.
Årets skuffelse: Assassins Creed 2
Årets beste spill som egentlig kom ut i 2009: Dragon Age
Årets kuleste ting du kan gjøre i et spill: Holde helvete med grapplinghooken i Just Cause 2, tror jeg har soset vekk flere timer bare på det.
Årets frekkeste vits: Fisto i Fallout: New Vegas
Årets ragequit: Trial HD, igjen.

Årets spill du har lyst til å spille men ikke fått gjort det enda så kanskje du kjøper det senere for å spille det: Fable 3
Årets spill av spillseriene som kommer ut hver høst som du gir mest faen i: Call of Duty Black Ops
Årets multiplayerøyeblikk: Da jeg eide alle - ALLE - Halo 3: The Reach - The Official Game of The Series
Årets "bare en runde til nå før jeg legger meg, faen klokka er jo 03.40 allerede jo...": Civ 5
Årets korridorsimulator: Final Fantasy XIII
Hvordan var 2010 for dere?