Siden det bare er dritt på TV bør vi se på Nintendokanalen

Lodin

Der Waaaah
I går fikk USA den myteomspunnede Nintendokanalen og der var det mye rart å se på. I bunn og grunn dreier det seg om reklame, men siden det er produkter vi bryr oss om eter vi det opp. De gir oss trailere for framtidige spill, intervjuer med fek.s Miyamoto, lar en si hva en syns om spilla sine og kanskje det mest spennende: demoer til DS. Sistnevnte betyr forøvrig at Wiien og DSen nå er en familie siden de kan samarbeide og ergo sliter SDF litt. :p
Dissa greiene er ikke så veldig mye annerledes enn åssen Sony og MS har gjort det fra dag en, men det er litt stas alikevel.

Her viser de fram sida og alt styret.

Demoene som foreløpig ligger ute er:
Brain Age 2
Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day
Crosswords DS
Jam Sessions
Rayman Raving Rabbids
Cooking Mama 2: Dinner with Friends
Disney Friends
Ninja Gaiden: Dragon Sword

Var vel en og annen av dere som gjorde på dere av den siste, men jeg ser mest fram til å koke mordi.
På våre bredder skal vistnok dette dukke opp den 30 mai, men slippen i USA ble framskyndt fem dager så hvem vet? Se opp for det blå lyset.

Sånn på tampen er det også avslørt hvilke Wiiware spill som skal dukke opp i sjappene våre noe seinere:
Dr. Mario Online RX (denne kommer til å koste 1000 poeng, en meget ok pris)
LostWinds (utrolig pen sidescroller. )
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life As A King (her er selv grunnpakka overprisa klær og sånt koster enda mer)
Defend Your Castle (flashspillet med litt penere grafikk)
Critter Round Up (fuck if I know)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg har ventet på at Dr. Mario skal dukke opp på VC, men istedet får vi en helt ny versjon av spillet? :w00t:

Hvorfor er ikke Strongbad's Cool Game for Attractive People nevnt?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Tok og testet litt Ninja Gaiden: Dragon Sword, og sitter igjen med samme følelsen som jeg har ovenfor Phantom Hourglass; joda, kontrollen fungerer, men har det egentlig noen hensikt? Bleh. Fin grafikk i det minste. Eller var det bare masse trailere og et dårlig dubbet intervju med Shigsy.

Edit: Spilte litt mer og fant ut at etterhvert som det ble mer intenst (flere fiender) så åpnet det for litt mer finurligheter og ting ble plutselig morsomt.

Jeg har ninja gaiden ds og spilt igjenom det, må si det er en av de beste spilla på DS, sammen men Dawn of Sorrow, men nå digger jeg jo Ninja gaiden å da:p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg digger også Ninja Gaiden, og jeg syntes Ninja Gaiden Dragon Sword var skuffende. 95% av spillet kan fullføres ved at man skribler på skjermen i et par sekunder gjentatte ganger (den latterlig overkraftige Ultimate Technique-greia man har kjører balansen rett i dass), resten løser man med Ninpo, Flying Swallow og piler. Dette er ikke en overdrivelse heller, jeg spilte gjennom en gang til for å sjekke om det gikk an. :(

PS: Dessuten irriterer det meg at folk med Action Replay uten videre kan jukse seg til 999 milliarder Karma og toppe WiFi-lista. Jeg klarte spillet uten å dø og på halvannen time kortere tid enn han som ligger øverst, men jeg havna en mil ned på lista på grunn av alle jukserne. :nerdrage:

Enig med at det er rimelig lett, når man følger det du sier. Men det at spillet var lett gjorde meg egentlig ingenting da jeg skulle rekke å bli ferdig med det før gta 4 kom, og det rakk jeg i tide. Ville få med historien osv, før selveste Ryu kommer tilbake i 2'ern.

Jeg tror nok at Mater Ninja ville brydd et par mer hjerneceller:p men det er det som er litt dumt med alle spilla, man må spille igjenom hver bidig vansklighetsgrad for å få den siste. Det frister ikke alltid å gå igjenomm et spill 3-4 ganger for å få prøvd seg på det råeste, men god trening er det jo.

Hvorfor i all verden kommer det ikke demoer til Wii?

Kilik

Lokal moderator
Fordi det ikke er plass. 512 MB lagringsplass, bare 400 MB tilgjengelig, noe som knapt holder til én demo i disse dager. Håper og tror Nintendo kommer opp med en løsning på problemet på E3, mest sannsynlig en proprietær og ekstremt dyr ekstern harddisk.

WiiWare-spill har forresten en maksgrense på 43 MB.

Kilik

Lokal moderator
Her er spillene som dukker opp på den europeiske WiiWare-lanseringen neste tirsdag:

Dr. Mario & Germ Buster - 1000 Wii Points
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King (Square Enix) - 1500 Wii Points - [287 blocks]
LostWinds (Frontier) - 1000 Wii Points - [259 blocks]
Pirates: The Key of Dreams
Pop (Nnooo) - 700 Wii Points - [110 blocks]
Star Soldier R (Hudson) - 800 Wii Points
Toki Tori (Two Tribes)
TV Show King (Gameloft) - 1000 Wii Points - [290 blocks] (Buzz!-lignende spill)

Lodin

Der Waaaah
/\Jeg hadde rett. :elsk:/\

Men sånn ellers skal altså Nintendokanalen dukke opp i natt. Eller i morra da. Kommer sikkert en gang etter midnatt samtidig som spilla.
LINKH

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Noen som tok en kikk på Nintendokanalen da? Selv skummet jeg kjapt over videoene, som var litt meh med dårlig kvalitet, og gikk over til hovedattraksjonen: DS-demoene. Fungerte knirkefritt, og selv om utvalget foreløpig er litt kjedelig hadde jeg det da moro nok med sudoku og picross :) Gleder meg til å se hva som kommer fremover!

Ja, akuratt nå var det ikke så mye spennende der, men satser på noe kult i framtida. Livefeed fra E3 hadde vært noe.

Novastrum

Feminist-elitist
Vurderer å kjøpe noen idag. Er doctor mario noe tezz?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Dr. Mario er jævlig fett, spesielt i Versus. Skulle kjøpt det i forrige uke, men Wii-sjappa bestemte seg for å ikke godta Visa-kortet mitt.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
:eng: Husk også å sende meg en demo da! Det skal visst være mulig i dette spillet.