Silent Hill 3

#1
Vel topic sier vel det meste. Er dette spillet verdt å plukke opp? Holder på med nr 2 nå og det er ikke så dumt.

Leste at nr 4 var den dårligste i serien....men hva med nr 3 er det bra?


Thx

EDIT: Om noen vet om en online butikk som selger dette til en syk billig penge så si ifra :)
 
#6
Skal nevnes at jeg spilte nr.3 uten å ha vært borti Silent Hill 1, og det gikk forsåvidt ganske greit for seg, så jeg ser ingen stor grunn til at du skulle trenge spille gjennom Silent Hill 1 først. Nå kan det virke, for de som har spilte begge, som om det er kritisk at Nr. 1 blir spilt først, men som sagt, jeg klarte meg ganske bra og forstod mesteparten av storien. Det har jo aldri vært noe særlig til salgstriks å selge et spill som er avhengig av et annet et. Eller jo, men dere skjønner hva jeg mener :p
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Mitt største problem med SH3 er vel at Heather er så ufordragelig. Dumt nek av ei tenåringsberte.
At man mer eller mindre missliker protagonisten i et SH spill er ikke akkurat en god start.
Alikevel så er spillet helt greit. Kan ikke måle seg med 1 og 2, men i motsetning til 4 så er det i det minste ikke et forbanna mas å spille gjennom.
 
#8
Jeg synes SH3 var veldig bra, ikke like bra som SH2, SH1 er det veldig lenge siden jeg har spilt, men jeg synes at SH3 er det skumleste av de tre spillene. SH4 har jeg ikke spilt enda.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
Monty, jeg vil anbefale at du spiller gjennom eneren. Gir mye mer mening.

Alex, saa du mange linker mellom Silent Hill 2 og 4? Jeg husker jeg leste da fireren ble annonsert at man skulle spille med James fra toeren og at spillet skulle starte paa hotellrommet paa slutten av toeren. Det ble vel ikke noe av... Jeg har funnet tynne traader mellom spillene som for eksempel avisutklipp i toeren som refererer til handlinga i fireren. Men er det stoerre ting jeg har oversett?
 
#10
Jeg har ikke spilt firern. :p
Må innrømme at jeg gikk litt lei hele Silent Hill-suppa etter treern. Spilla ga deg kun vage hint om hva som foregikk og konklusjon fikk man heller ikke når man klarte å runde spillet. Vi måtte heller sjekke ut noen story-walkthorughs på internett for å bli klokere. Jeg synes spill bør kunne gi litt mer innsikt enn det der om de har tenkt å engasjere oss. Misforstå meg ikke. De er alle gode spill (untatt firern som jeg ikke har spilt) som man lett spiller igjennom. Men etterpå sitter man liksom der som et lite spørsmålstegn. Jeg fikk iallefall fort kasta SH ut av hodet mitt når jeg så startet på et nytt spill. Det ga liksom ingen varige inntrykk.