Silent Hill: Homecoming

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Utvikler: Konami Digital Entertainment, Double Helix Games
Utgiver: Konami
Sjanger: Survival, Horror, Psychological horror
Spillere: 1
Utgivelse: 30/10-08
Plattform: PS3, X360, PC

Atter en gang kan man snart begi seg inn i tåkeland, og det er akkurat det IGN har klart å gjøre. For de late: Du er Alex Shepherd, en soldat som nylig ble utskrevet fra et militærsykehus. Alex drar til hjembyen sin Shepherd's Glen for å finne broren, Joshua, som forsvant uten spor. Heldigvis for Alex blir situasjonen bedre og bedre da flere folk begynner å forsvinne etter hvert som dagene går, blant annet Alex' far. Alex må derfor ut på tur gjennom Shepherd's Glens gater, mens han sloss for livet sitt.

Siden Alex er soldat og greier har han et godt lag med våpen og man vil ikke store problemene med å fyre av noen hodeskudd eller andre skudd. Siden skyting ikke er alt i Silent Hill vil man selvfølgelig få muligheten til å plukke opp våpen som kniver, rør og økser alle med unike egenskaper innen skade, rekkevidde, hastighet osv. En knapp er raskt men svakt angrep, mens en annen knapp er sterkt men tregt. Man vil også kunne lade opp noen angrep.

Hvis du nå sitter og tror at du kan buttonmashe deg gjennom spillet tar du feil. Hvis du gjør det vil du bomme mye og være åpen for angrep da mange av fiendene er utrolig raske. Andre grunner er at fiender vil blokkere og hoppe unna angrepene og voldta deg med sine egne angrep. Det beste er altså å time et angrep fra en mostander, hoppe unna for så å lage litt mayhem selv. En ting IGN la merke til er at fiendene vil den få synlige skader etterhvert som du angriper.

Og selvfølgelig er det ikke Silent Hill uten en real bunke puzzels som varierer fra å finne koder til å koble om et sikringskap for å få tilbake strøm. Som før må du ofte til et nytt område for å finne en ting du trenger. Du vil ha en journal som er delt inn i fire: del en er hint fra dokumenter du finner, del to er nye teknikker du lærer mens del tre og fire er henholdsvis for bilder og tegninger som er kjekt å ha for å finne ut hva som skjer i de forskjellige områdene.

Alex ser ikke ut til ha noen kontroll over helvete siden han ser ut til å bli slått ut når sirenene slår seg på og byen blir til Helvete på jord. Spillet ser ut til å ha lånt litt fra filmen, da du nå vil kunne se overflatene bli skrellet vekk og avslører rust og metalloverflatene som er under. Omgivelsene er relativt interaktive da du kan velte søplebøtter og andre ting. Monstre vil undersøke lyder, hvis de ikke har sett deg da. Noen sperrete områder vil du kunne mashe en kanpp for å få Alex til å dra frem niven og kutte seg vei.

Hjemkomsten har også quick-time events ved spesielle øyeblikk i spillet. Du vil også finne et dialogtre der du som oftest får tre alternativer: en slem, Nøytral og snill. Uten at det ser ut til å ha så stor innvirkning på selve historien er det jo artig å ha med, men... forskjellige slutter kanskje?

Ellers skal grfikken være fet med gode karaktermodeller, teksturer og andre effekter, som blod som spruter på skjermen. Ulempene er slowdowns uten grunn av og til og til tider vrient kamera, men det blir sikkert ordna i den siste versjonen av spillet. Og til sist: Pyramid Head skal være med!:elsk:




Kilde: IGN
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
More like HOMOCOMING amirite

Men ja, får sjekke demo eller noe sånt.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#4
Fireren var ikke allverdens. Litt kult konsept, men halve jævla spillet var backtracking med hu jævla dama som fulgte etter deg. Fiender respawna eller var udødelige og mye av atmosfæren ble borte på grunn av ny HUD. Nei, Silent Hill 2 er nok fortsatt det beste.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Husker ikke helt hva det var Yahtzee lova han skulle gjøre hvis dette ble bra, noe med å ete sitt eget rævhøl eller no. Uansett tror jeg ikke akkurat faren er store for at han må det. :hmm:
 
#6
Faen, ser ut som det bare går nedover for Silent Hill-serien. =/
Får håpe de gjør som Capcom og tar en extreme makeover på gameplayet i fremtiden og håper på det beste.
 

Sancti

Terrorkatt
#8
Jeg er litt spent og veldig skeptisk til om amerikanerne klarer å gjøre det noe skummelt i det hele tatt. Respawning enemies er litt negert, personlig spiller jeg ikke SH hovedsaklig for å skyte ting. Merker at jeg ikke er særlig positivt innstilt allerede, men jeg håper det blir brukbart. Skal i alle fall skaffes.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Hvordan kan man ha noe håp for det her i det hele tatt? For helvete, hovedkarakteren er en jævla ekssoldat, det finnes faens automatrifler til venstre og høyre, og alle fiendene er nå sånn "uæææ se her'a, fem armer, så ekkelt!" istedet for undertrykt dritt fra sinnet til blalblabla. avoid.
 

Sancti

Terrorkatt
#10
Nein! Jeg har ikke hatt intarwebz, så jeg har ikke fått med meg noe særlig om det. Det høres jo ut som fryktet. Hikst.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#11
Alle omtalene så langt skriker "middelmådig", og etter toeren ble både #3 og #4 ganske døllt. Silent Hill ser ut til å ha blitt Gudfaren av TV-spill. ... Sånn med tanke på oppfølgere og sånn, lizzm.