Silent Hill: Shattered Memories - Løs remake av SH1 til Wii

Lodin

Der Waaaah
#1
Silent Hill Shattered Memories heter altså "remaken" av SH1. Harry har fått seg briller, det ser ut til å være vinter og vistnok mye annet er endret. Blir og lova at valg i løpet av spillet vil være avgjørende for handlingens løp og at Wiimoten skal brukes i flere av puzzelene. Kan bli bra dette.
 

oma

Village Drunk
#2
This is what gaming is about. Håper virkelig de tar å gjør dette skikkelig og at det ikke blir en gimmik.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Ja du verden, remakes er virkelig det mest sentrale i spilling. Din kraftnigger.
 

oma

Village Drunk
#4
Å ja, jeg tenkte ikke på at hvordan man spillte og at valgene man gjorde hadde påvirkning på historien. Jeg tenkte på at remakes var fantastisk. Spesielt siden det er de prøver å lage. En identisk remake. Jepp.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
En identisk remake? Da tar dere feil, fordi dette Silent Hill-spillet inneholder bl.a ingen slåssing. Jepp, dere leste det rett.

Nintendo Power skrev:
-You steer Harry with the control stick

-The Wii Remote is used to aim the flashlight "This is one of the things we dreamed about when the Wii controller was first unveiled, and it's every bit as effective as we imagined."

-The developer wants the game to be as immersive as possible. "When you want to check on something in the environment, for example, you simply fix your view on it rather than press a button, and instead of text appearing on screen, Harry comments vocally." (MARl0 note: This sounds really awesome!)

-Streaming environments that completely eliminate load times

-The static noise comes out of the Wii Remote now. It also acts as your cell phone. "Just as we're starting to feel sufficiently uncomfortable, the Wii Remote rings and nearly scares us out of our seats." "There's no response when we answer this particular call, so we hang up and try the first thing that comes to mind: dial 911. An emergency dispatcher actually picks up, her voice emanating from the Wii Remote speaker, but she can't hear Harry and eventually hangs up. Looks like we're on our own."

-Combat has been completely removed from the game. "Instead, you have no choice but to flee, which proves considerably more terrifying."

-Once the monsters see you, the chase is on. "Holding Z button makes Harry get the lead out, and during the getaway, you can barge through doors, climb over fences, jump through windows, and so on. You can even barricade doors behind you with a bookshelf or whatever else might be handy. The static gets louder as the monsters close in, and while Harry is running, you can look back over his shoulder. Watching these abominations leap over cars and crawl along the rooftops as they relentlessly pursue our hero had us on the edge of our seats." "To be clear, these chase sequences aren't quick-time events; you have full control over Harry and can choose whichever path you see fit to his destination." "The monsters will take alternate routes to try to cut you off, and they'll use their numbers to flank you whenever possible."

- "Shattered Memories is about as far removed from a typical remake as you can imagine. It takes inspiration from the original as the foundation for something that feels like a true evolution of the series."
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Få spill er så intenst skremmende som Call of Cthulhu, Penumbra og Siren når man ikke har noen måte å forsvare seg. Kanskje man får en pistol eller noe etterhvert, men jeg håper faktisk ikke det. Tipper man må bruke omgivelsene rundt seg ved å kolapse ting på en boss hvis man først er tvunget til å sloss. akkurat denne biten lover jævla bra. :sikle:
 
#7
Høres ut som en god ide for min del iallefall, men det krever jo selvsagt at kontrollen ikke lenger er like klønete som jeg har forstått at den har vært tidligere i serien(?). Om det blir gjort bra så er jeg helt for det!
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Detta høres faktisk skikkelig lovende ut! Eneste jeg krysser fingra for nå er en duganes historie (Silent Hill 2 :elsk:).
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
MOAR
Other cool info:

-You take a personality profile from a psychiatrist at the beginning. It asks questions ranging from making friends to those of "a more adult nature." This influences the story, as well as the way the monsters look.
-You carry around a touchscreen phone with the apps for marking locations or taking photos (which can reveal hidden things)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Så lenge de bytter ut ett ord i teksten på og bruker den som temalåt på flere steder i spillet er jeg fornøyd.
 
#14
Dette lover faktisk veldig. Silent Hill 1 er det eneste av de 6 spillene jeg ikke fullfört, pågrunn av forferdelig kontroll. Nå er det jo ikke en fullstendig remake, men men.

Å ta bort slåssinga er nok en av de beste ideene de har, da det er det svakeste leddet i SH serien. Når de skulle forbedre det i SH5 syns jeg det egentlig bare ble verre og föltes mindre som et Sh spill.

(ps ja jeg sitter med svensk tastatur for tiden)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#18
Bah, å se Wii-ens begrensinger hjalp lite. Kan ikke tenke meg annet enn at Wii-utviklere føler seg litt som Howard Hughes halvveis ferdig med Hell's Angels da han oppdaga fargefilm. Grafikk er ikke alt, men det kan være distraherende når man er vant til mer.
 
#19
Hm, grafikken så da habil ut?
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Jeg er heller ikke plaga av kvaliteten. Det er typisk grumsete Wii, men det er levbart. Det grafisk beste spillet i serien er tross alt 2 og dette ser ut til å kunne måle seg.