SiN Episodes: Emergence

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Da er Emergence - den første episoden av SiN Episodes - lagt ut for spilling over Steam. Jeg for min del forhåndsbestilte det for en tid tilbake (og sparte dermed tre kroner, eller så) og fikk dermed spille det i kveld, som var lanseringsdato. Tenkte å poste litt skjermbilder og noen inntrykk.

I spillet tar du på deg rollen som John Blade, samme kisen som i SiN (det første) gjorde... noe greier jeg ikke aner noe om, ettersom SiN var temmelig krise. Uansett, du våkner på et operasjonsbord, og Elexis Sinclair (den storbrystede dama som eier SinTek, det onde selskapet fra SiN) og en kar med elendig russisk aksent kalt... noe annet jeg ikke husker, står lent over deg. Det blir klart at du har blitt injisert med noe dævelskap, og stort mer får vi ikke vite før det kommer ei dame og redder deg.

Dette er dama. Hun er partneren din, og jeg husker ikke hva hun heter. Samma det, det viktigste er de lave buksene og g-strengen trukket godt opp på hoftene. Vedder på det gnager. Nuvel.
Merk deg helse-, ammo-, våpen- og granatindikatoren nede til venstre. Ser ut som noe arbeidsuke-karen gjorde på en halvtime, spør du meg.

Håhå.

Fysikkmotoren i spillet er omtrent den samme som i Half-Life 2 (spillet kjører på samme motor, med noen tillegg), og det ser man blant annet på denne karen her, som sto litt nære en eksploderende tønne. Det finnes nok av fysikkfeller å benytte seg av, for å si det slik.

Ooh, pent fyrtårn. Grafikken er temmelig stilig, hvis du ser bort fra den kladeisen nederst til venstre.

"Var det her noen hadde bestilt to store glass melk?" XD
Karen til høyre er ond, forresten. Det er igrunn Brøstemor Von Patterud også.

Ah, Jessica var det hun het.

Sånn i tilfelle du skulle lure: Spillet er mest for gutta.

Men ja. Selve skytingen er mye kjappere og arkadepreget enn i HL2, og selv om jeg bare har slått kloa i to våpen enda (den selvskrevne pistolen og like selvskrevne hagla), er våpenspillet presist og responsivt. Jeg liker ikke helt de treige melée-angrepene, men det er nok bare en vanesak. En slags krysning av Halo og HL2, ispedd en god dæsj satire og faenskap, er hva dette minner meg mest om så langt.
Frister det? Spark igang Steam og kjøp hele sulamitten for US$19.95. Til den prisen har du lite å tape.
Bortsett fra 120 kroner, da.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#2
Synes ikke det kommer helt klart frem om det er verdt det, hehe. Likte SiN godt, men da hadde jeg en god del mer hormoner og dermed kunne jeg nyte alt som hadde litt morsom vold. Har dessverre blitt litt mer kravstor. Skal formatere PC-en på fredag, og vurderer å kjøpe det over Steam. Men, helt enkelt: Er det verdt det? Bedre enn... la oss si Pariah (urk, drittspill) eller f.eks. Quake 4? Jeg hata disse, men elsker HL2, F.E.A.R. osv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Verdt det. Du fikk ikke med deg avsnittet hvor jeg sammenlignet det med HL2 og Halo og påpekte våpenspillet? :p
Dessuten... HUNDRE OG TJUE SPENN, MANN. Mindre enn en tur på gatekjøkken for to.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#4
Jeg setter stor pris på gatekjøkkenmat.

Men, allright, jeg er overbevist. Med mindre noen angriper meg med en veldig god grunn til å ikke ofre en hard timeslønn på greiene. :)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#5
Sjekker sjappa imorgen, og hvis ikke de har det blir det kjøp over Steam. Håper på skyting. Mye skyting.

Og gjerne et og annet velformet par patter.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Dette er så billig at jeg nesten må slå til selvom det sikkert bare tar 3 timer å runde.
Desuten skal de ha skryt for at Elexis ikke ser ut som en jævla transe lenger. :p
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Greier visst ikke å ligge unna... Men, man får med det første spillet på kjøpet, som jeg aldri har spilt. Er det noe must at jeg gjøre det før jeg prøver disse nye geiene?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#8
Archtor: Såvidt jeg har fått med meg er det kun til nedlasting over Steam.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Det er i salg i butikk i USA, men så vidt jeg har fått med meg inneholder CD'en bare installasjonsfiler til Steam...
 
#10
SITAT(Lodin @ 11.05.2006, 03.32) 2616
Dette er så billig at jeg nesten må slå til selvom det sikkert bare tar 3 timer å runde.
Desuten skal de ha skryt for at Elexis ikke ser ut som en jævla transe lenger. :p
[/b]
Var det egentlig et problem?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
SITAT(kakarlsen @ 11.05.2006, 17.08) 2774
Greier visst ikke å ligge unna... Men, man får med det første spillet på kjøpet, som jeg aldri har spilt. Er det noe must at jeg gjøre det før jeg prøver disse nye geiene?[/b]
For å si det sånn: Jeg prøvde å spille SiN da jeg først lasta ned herligheten, men jeg klarte ikke. Det var temmelig lite tiltalende, gitt. :p
Uansett så er du samme mann på et nytt oppdrag, og du slåss med ei ny dame mot en ny fiende. Godeste Elexis er med litt hun også, men det er han russeren du er på jakt etter. Så jeg tror ikke det har så mye å si.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
SITAT(MWG @ 11.05.2006, 20.25) 2861
Var det egentlig et problem?
[/b]
I orginalen ble hu og framstilt som den ultimate sexbombe, istand til å forføre enhver mann inkludert han Blade sjøl.
Akkurat det ble litt tvilsomt når hu faktisk så ut til å pakke mer pølse i trusa enn en sjøl har. XD

EDIT:


=D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#13
Er det flere enn meg som synes at den "selvjusterende" vanskelighetsgraden går helt over styr etter man har spilt noen timer? Har kommet til noen seksjoner der antallet minigun-folk som dukker opp samtidig er fullstendig umulig å slå. Jeg måtte skru på juksekoder for å få 999 i liv, og selv da døde jeg en gang. Det som er passe ekkelt, er at den ikke ser ut til å gjøre det noe lettere for meg (som den liksom skulle) når jeg har dødd i den samme jævla gangen minst femten ganger!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
1UP nevnte også den ekstreme mengden minigun-folk som plutselig poppet opp etter noen timer, så du er ikke den eneste.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#16
Fant litt morsom info om spillet som gjør at jeg gleder meg til å få bedre linje slik at jeg kan få kloa i det.

Behold:

SITAT
In the "Sinclaire Residence" level, you can find a locked door with the words "Janitor Bob" written on it. Now, near the end of the level, next to a funky statue there's a secret room (press use on the wall near the window) and you'll find the key for the Janitor's closet. What's to find inside? Well let's just say that Bob has a hefty collection of nudie mags, and isn't afraid to use them.

Also in the level, in the surveillance room you can take a peek at Elexis in her hot tub while hmm... "enjoying herself". Of course, if the view isn't too good for you you can always use the /noclip cheat to get to see her up close and personal, as she doesn't react to your presence!

Finally, while amateur nude skins for 3D games are a dime a dozen, Ritual included an "official" nude skin of Elexis in the game cd! Getting to it involves unpacking a pak file and some renaming, but you can get the full tutorial in Ritual's forums or on www.ritualistic.com![/b]
Høres bra ut. =D

Kilde
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#17
SITAT(kakarlsen @ 11.05.2006, 17.22) 2786
Det er i salg i butikk i USA, men så vidt jeg har fått med meg inneholder CD'en bare installasjonsfiler til Steam...
[/b]
Error. Fant spillet på Elkjip i helga, for en lunken 200-lapp. Har spillt en del nå, og dette liker jeg godt. Plenty med sex, vold og humor, akkurat slik onkel farfar liker det.
 
#18
SITAT(Archtor @ 31.05.2006, 09.26) 6907
Error. Fant spillet på Elkjip i helga, for en lunken 200-lapp. Har spillt en del nå, og dette liker jeg godt. Plenty med sex, vold og humor, akkurat slik onkel farfar liker det.

[/b]

Laster ned både Sin Emergence Episode one og Half Life 2: Epiode 1. Alt er vel ferdig lastet ned til jeg kommer hjem fra skolen i morgen.

For den deilig dag de blir i morgen :D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#19
Det kom en ny update over Steam. Punkt 1:
Fixed challenge system not easing up on players, making it unforgiving.

Så det var altså ikke bare meg!
 
#20
Noen som vet hva man skal på førsten av U4 lab? Jeg sitter fast der det er ei dør man kan trykke på en knapp for å åpne,jeg rekker ikke ionn. De andre veien kommer jeg ikke videre på.