Det bør følge med en god singleplayer del i de fleste spill, det viser jo litt av hvor dyktig spillutvikleren er. Det er alt for lett å smekke sammen et multiplayer FPS og henge på en lite gjennomtenkt singleplayerdel. Hvis de først legger til en Singleplayer del bør den være godt gjennomført, med en overbevisende kunstig intelligens.
Spill som Battlefield er et godt eksempel på et spill der utvikleren bare har hektet på en dårlig Singleplayer del. I det tillfelle kunne de like godt ha kuttet ut den delen, fordi Battlefield er et fullgodt Multiplayer spill, som jeg har hatt mye glede av på Lan.
Enten bør de ha en god singleplayer del som de har jobbet mye med for å få bra, eller så kan de like godt kutte den vekk og gjøre spillet om til bare multiplayer. Jeg liker ikke halvgjort arbeid.
Når det gjelder RPGer er det forsåvidt det samme, bare der vil jeg enten ha bare Singleplayer(Final Fantasy) eller bare multiplayer(alle MMORPGer). Spill som for eksempel Dungeon Siege prøver å få til begge deler. Da ender det som regel opp med at bare jeg bare spiller det i multiplayer, fordi singleplayer delen er forholdsvis svak historie i.
kanskje jeg er for kravstor eller pirkete, men det er sånn jeg liker det ihvertfall.