Siren: Blood Curse

Ja dette spillet ble lansert rett før helgen, og er tilgjengelig på PSN. Spillet har fått alt fra gode til veldig gode anmeldelser (selv om det ikke er så mange enda), bl.a 9/10 på Eurogamer.

Jeg lastet ned spillet og fikk såvidt prøvd det, men har ikke fått noe særlig inntrykk enda, og siden det er mange spill jeg enda ikke er ferdig med er det ikke sikkert jeg noengang kommer igang med det.

Er det noen som har spillt det noe særlig å har noe vettugt å si? Er det verdt en gjennomspilling?

Lodin

Der Waaaah
Ifølge anmeldelsene hadde de fiksa de fleste problemer med kontrollen og urettferdige måter å dø på så det høres jo jævla bra ut. Skal uansett ha det bare jeg får maskina tilbake. Wanna meet those shibitos.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Har dette noe med Forbidden Siren spillen å gjøe :grine:

Lodin

Der Waaaah
Det er en remake av det første spillet. Bortsett fra at det har en masse tilfeldige amerikanere i hovedrollene og slippes some episodisk innhold på PSN er det meste vistnok ved det samme bare mer proft.

:eng: Forbidden Siren er forøvrig det eneste spillet annet enn Silent Hill 1 til 3 som har gitt meg magesår.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa demoen såvidt og jeg kan avsløre at det ikke var forskjellig nok fra Forbidden Siren 2 til at jeg satte noe særlig pris på det, sånn i tilfelle du er gammal fan og redd for at de har ødelagt møkkaspillet ditt.

Men er spillet skummelt? Mange horrorspill klarer ikke gjennomføre den delen helt. Det er forresten ikke noe Fatal Frame 2: Crimson butterfly lider under. Har hatt det i nesten et år, og ikke faen om jeg tørr å spille det lengre.:(

Lodin

Der Waaaah
Da kommer du ikke til å tørre å spille dette no særlig heller. Bytt ut skumle japanske spøkelser med skumle japanske zombier og andre monstre så har du Siren. =D

Vet ikke hva som foregår her, men trenger ikke å ha spilt det for å vite at det er skummelt.

oma

Village Drunk
Men i Siren så er det noe helt sinnsvakt dårlig stemmeskuespill og selve cutscenene er nok ikke spesielt å juble for heller. Skummelt gameplay? Kanskje, men bare om historien ikke ødlegger det for deg..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var vel i den gamle versjonen, og blant tinga som skulle fikses nå, eller hur?

oma

Village Drunk
prøvde du ikke demoen gamling? Temmelig ille greier etter mine standarar, eller har de fikset på det siden demoen mener du?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg prøvde demoen, ja. Ikke i nærheten av å være like horribelt som før.

oma

Village Drunk
Men det betyr jo ikke på langt nær at det er noe å hente i de nye heller. Det eneste jeg husker fra eneren er den helt ubrukelige samensatte historien der en ikke hadde noe anelse om hva man skulle gjøre, eller hvordan man skulle gjøre det. Det hadde de nå hvertfall fått litt mer fix på nå (i demoen)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fullførte dette i natt, anbefales på det varmeste til alle horrorfantaster. Spillet er skummelt, det har bra animasjoner, fæle fiender, bra bruk av lys og skygge, og enkelte interessante mekanikker. Det er ingen andre spill som ser ut som Siren. Men hovedpersonen her er den uhyggelige stemningen, som bidrar til en atmosfære hvor du aldri føler deg helt vel. Shibitoene er ikke vanlige zombier, de er døde folk som gjør sine hverdagslige gjøremål akkurat som da de var i live. Og de liker ikke inntrengere! Da passer det ekstra godt at historien hovedsaklig fortelles fra synspunktet til et vestlig TV-team. Helt vanlige folk i en ekstraordinær situasjon, og alt som kan brukes som våpen må brukes, fra ildraker til TV-kameraer. Animasjonene får virkelig fram av dette er desperate folk, som dæljer løs til de er dekket av blodspruten til sine fiender (obs: Ikke kjøp den amerikanske sensurerte versjonen).

Kontrollene funker greit nok, selv om det var et par steder jeg frustet litt.

Historien er veldig kul, og bedre enn de fleste horrorfilmer! Noe av det artigste er at den aldri serveres til deg, du må lese deg til den via notater, dagbøker, lydfiler, hellige bøker og lignende, ellers vil du aldri forstå helt hva som foregår (mye som spillets hovedpersoner). Spillet har et arkiv hvor du samler opp diverse historietråder du finner eller blir gitt.

Jeg likte spillet kjempegodt, og siste episode var passe episk, med en feit slutt som forklarer hvorfor Howard tåler å få så mye bank i løpet av spillet.

edit: Kjøper du disc-versjonen, f.eks på Play, får du med en veldig bra behind the scenes-dokumentar.