Sitatkurs?

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#1
Opprinnelig skrevet av Frenzy+30.06.2005, 13.09-->
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@28.06.2005, 16.58
Opprinnelig skrevet av ak74u@27.06.2005, 20.51
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@26.06.2005, 01.39
Taxi Driver
Spennende thriller/drama fra 1976 med Robert De Niro i hovedrollen, og med andre skuespillere som Jodie Foster og Harvey Kietel. Meget god film. Kostet vel 99,- i en videoutleie-butikk.

Starsky & Hutch
Action-komedie fra 2004 med Owen Wilson, Ben Stiller, Vince Vaughn og Snoop Dog. Artig film. Underholdene nok til at den var verdt 59,- (Platekompaniet).

Chris Rock: Bigger & Blacker
Standup-komedie fra 1999. Deler av den er utrolig morsom, og vel ... verdt 99,-. Sikkert en DVD jeg tar fram iblant, i hvert for å se noen av delene. Også den kjøpt på Platekompaniet.
236265​



Foresten noen som vet som hva som skjer mac daddy'en av stand-up-show Eddie Murphy RAW
236551​


Du kan hente ned en dvd fra nett som inneholder Delirious og Raw på en og samme disc. Delirious er ikke å få på DVD, derfor kan den bare downloades. Så ingen syting om pirat greier nå da ;)

Nei men seriøst, Delirious rocker hardere enn RAW etter min mening. Og det er en skam at den ikke er ute til salgs på DVD. Begge disse filmene er verdt å eie.
Ante ikke at RAW var kommet ut på DVD enda. De har sagt at den skulle komme ut nå i 3-4år, blitt lei av å vente og gitt opp. Men da var det bare til å forke fram VISA kortet og bestille fra Play da. Anbefaler også Pablo Francisco, han er morsom som faen. Så han på Comedy Central, har bestillt dvden Bits and Pieces. Gleder meg :D
236737​
når vi er innpå stand-up så vil jeg gjerne anbefale noen.

Bernie Mac i "the original kings of comedy"
Denis Leary i "no cure for cancer" og "Lock 'n Load"
237497​
[/b]
Kan vi fjerne den Svar fort driten snart?


Forumet er overbefolket av slike qoute vinduer som gjør det VELDIG irriterende å browse i. Folk klarer ikke å rydde opp i sitatene sine, så vennligst fjern den driten, evt. bare "svar" tabben, som også mangler grafikk.

Stygt, irrterende, evt. lære folk å ikke sitere det som står rett over deres innlegg, eller å rydde opp i sitatene, slik at man faktisk skjønner nøyaktig hva de svarer på. Sitat skal brukes til.... JA, du gjettet det, å SITERE! Ikke lange monologer, men korte ting, som du har lyst til å svare på. Så idioter som deg, Frenzy, burde enten bruke hjernen eller ikke sitere.

Takk.
 

Sancti

Terrorkatt
#2
Selv har jeg ikke lagt merke til den funksjonen før nå. :flau: Egentlig burde det holde lenge med "Sitat", da de gjør samme nytte (bare at Sitat er nyttigere). Jeg er enig i at det ikke ser pent ut.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#3
Dessuten;

Det at reglene står før hver gang man svarer på et emne er noe unødvendig. Da tenker jeg at jeg er i barnehagen, og effekten ødekegges. En ide hadde vært å bare ha de før hver gang man lager et nyttt innlegg.

(Blandet kanskje opp Svar og Sitat knappene, men dere skjønner hva jeg mener)
 
#4
:confused: Jeg skjønner ikke noe. Er jeg dum?

Kan noen forklare?
 

Sancti

Terrorkatt
#5
Opprinnelig skrevet av Kaligula@30.06.2005, 14.34
Det at reglene står før hver gang man svarer på et emne er noe unødvendig. Da tenker jeg at jeg er i barnehagen, og effekten ødekegges. En ide hadde vært å bare ha de før hver gang man lager et nyttt innlegg.
237502​
Det ble gjort fordi veldig mange medlemmer tydeligvis ikke klarte å skjønne greia med forskjellige seksjoner, for eksempel "Spill", som handler om forskjellige spill, og ikke hardware og konsoller. Vi prøvde flere løsninger som ikke så ut til å hjelpe, og ved å "tvinge" folk til å se reglene hver gang de hadde tenkt å skrive noe, så håpet vi at folk ville begynne å tenke seg litt om. Men jeg er enig i at det kan holde med visning kun når man lager nytt emne, for det er jo da de som oftest kan feilplasseres.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Kaligula@30.06.2005, 14.17
Kan vi fjerne den Svar fort driten snart?


Forumet er overbefolket av slike qoute vinduer som gjør det VELDIG irriterende å browse i. Folk klarer ikke å rydde opp i sitatene sine, så vennligst fjern den driten, evt. bare "svar" tabben, som også mangler grafikk.

Stygt, irrterende, evt. lære folk å ikke sitere det som står rett over deres innlegg, eller å rydde opp i sitatene, slik at man faktisk skjønner nøyaktig hva de svarer på. Sitat skal brukes til.... JA, du gjettet det, å SITERE! Ikke lange monologer, men korte ting, som du har lyst til å svare på. Så idioter som deg, Frenzy, burde enten bruke hjernen eller ikke sitere.

Takk.
237499​
For å begynne. jeg siterte ikke noe som stod rett over mitt innlegg, men noe som jeg fant et par sider lenger bak.
Og hvis du leser gjennom hvert enkelt innlegg så skjønner du fort at hvert eneste handler om stand-up komikk, og da ville jeg gjerne komme med noen anbefalinger, men uheldigvis så falt det vist ikke i smak hos enkelte.
Hadde jeg bare skrevet i emnet uten å sitere, hadde det ikke gitt noen mening siden det var folk som WIKKEDCLOWN, Psycho Mantis og ak74u jeg henvendte meg til.

men jeg sier meg uansett enig med deg. meningsløs sitering er stygt, men at du skal ta meg som et eksempel liker jeg ikke.

og ja.. jeg la til sitatet på toppen kun for å irritere deg Kaligula
 
#8
Siden du absolutt ville legge til personlige angrep i det første innleggt ditt, så må jo jeg så absolutt få lov til å slå tilbake på den mest kreative måten.
Det som viste seg å være roten til din frustrasjon.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Sisamez+30.06.2005, 15.59-->
<!--QuoteBegin-Kaligula
@30.06.2005, 16.29
Ergo du er en idiot?
237520​
Det er vel du som driter deg ut her... Er det virkelig vits i å sitere innlegget rett over ditt?

Thumbs up! :tommelopp: :tommelopp:
237533​
[/b]
Ja, selvfølgelig var det vits. Han skulle svare på en setning, ikke hele innlegget, dermed ville han bruke sitatfunksjonen for å vise hvilken setning han svarte til. Dette er én av de tingene han sa at sitatfunksjonen burde brukes til, kanskje du skulle lest det første innlegget skikkelig?
 
#13
Opprinnelig skrevet av Frenzy@30.06.2005, 16.24
For å begynne. jeg siterte ikke noe som stod rett over mitt innlegg, men noe som jeg fant et par sider lenger bak.
Og hvis du leser gjennom hvert enkelt innlegg så skjønner du fort at hvert eneste handler om stand-up komikk, og da ville jeg gjerne komme med noen anbefalinger, men uheldigvis så falt det vist ikke i smak hos enkelte.
Hadde jeg bare skrevet i emnet uten å sitere, hadde det ikke gitt noen mening siden det var folk som WIKKEDCLOWN, Psycho Mantis og ak74u jeg henvendte meg til.
237515​
Det er selvsagt helt greit at du siterer innlegg som befinner seg noen sider tilbake, men derimot trenger du ikke å sitere hele sulamitten. Jeg kunne fjernet mer enn 80 % av teksten du siterte, og likevel hadde andre medlemmer klart å peile seg inn på essensen i innlegget mitt. For eksempel er det uinteressant å lese om filmene Starsky & Hutch og Taxi Driver, som bærer null relevans til tema. Til sammen bruker sitatene dine et areal som tilsvarer sikkert hundre linjer med tekst. Og til gjengjeld oppveier du dette med tre linjer. Og med mindre disse tre linjene er sabla gode og instruktive, så tror jeg neppe medlemmene setter pris på dem etter å ha lest maaange siterte setninger. Tenk på det: Ville du sitert like mange setninger i en norskstil? Nei, jeg tror du ville holdt deg til én – maks to.
 
#14
Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg tok bare de siterte innleggene slik de var.
Hadde ak74u tatt vekk - slik du nevnte - Starsky & Hutch og Taxi driver helt i begynnelesn så hadde det så absolutt sett mye finere ut.
Uheldigvis da jeg skrev innlegget så streifet tanken meg ikke om å fjerne de. Dette er nok noe jeg kommer til å passe bedre på i fremtiden.

Takk for at du kommenterte på en mer hjelpsom måte enn visse andre, Fenrir.
 
#16
Jeg synes sitat er fint. Det er ofte veldig moro å se hva folk skriver "til hverandre".. liker de greiene der.
Men nei; det ser jammen ikke pent ut!

Etter hva jeg forstår kan det dog ikke være så grusomt vanskelig å skrive et script som fjerner alle sitatene - unntatt det siste - i en "dropdown"-meny... eller hva?
Litt som den "spoiler"-tagen vi hadde her en gang..

Gjør ikke så mye utav det i alle fall, det er ingen "stor deal"..
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Det er heller det at det er en enda mindre deal at folk bare lærer seg hvordan man bruker sitat-knappen.
 

Sancti

Terrorkatt
#18
Hvis noen har tid og lyst til å skrive en sitat-guide er det bare å melde seg. Jeg begynner å bli rimelig lei av folk som siterer hele innlegget over, for å svare med for eksempel "lol". Scrollefingeren min er sliten og lei.
 

oma

Village Drunk
#19
kan jo bruke annmeldingssystemet kan dere ikke? (moderatorer altså) til å gi varnings til folk som siterer på en dårlig måte?
 

Sancti

Terrorkatt
#20
Men det er foreløpig ingen som har sagt at sitering (uansett hvor håpløs den er) ikke er lov. Jeg synes kanskje ikke det er grunn nok til å gi anmerkninger, men folk må uansett først opplyses om hva som er greit og ikke. :)