Sjakk på mobben

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#23
I ettermiddag skal jeg slenge opp en liten Sjakk 101, slik at man kan gjøre trekk med litt mer mening. Jeg må bare bli ferdig på jobb først, dvs etter lunsj fordi jeg er 50% sykemeldt (mer om det i RAEG-tråden når jeg gidder).
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#24
Altså, hva som skjedde der har jeg virkelig ingen anelse om. Er ikke noe sjakkgeni, men det får da faen meg være grenser hva man klarer å lirke ut av seg av meningsløse og ugjennomtenkte trekk
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#25
Sjakk er ganske gøy, har ikke spilt på mange år men lurt på å slenge meg med, men:

1: Jeg har et internasjonalt rykte som progamer jeg ikke vil sette på spill

2: Jeg vil gjøre trekkene mine veldig sporadisk dvs. når jeg har tid til å gjøre trekk, kan kanskje være irriterende for den jeg spiller med.

Skal vurderes.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#26
Dette fungerer asynkront, slik som QuizBattle/DrawSomething/Wordfeud, man setter en øvre grense for hvor lang tid man får bruke på et trekk (en eller to dager er det jeg har med spillegalerne) og så bare durer man i sitt eget tempo. Du greier et trekk dagen.
 

Terje

mostly harmless
#27
Jeg kunne også tenkt meg å slengt med på dette, men har liten mulighet til å spille i arbeidstiden. Får se om jeg registrerer meg i kveld hvis jeg husker det. Regn isåfall med at spilla mine tar dagesvis.

Ingen pro jeg heller, men kan ihvertfall den noob-knockouten buggz dro der. Like moro hver gang.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#29
Okay, er regga:

FilipmedF

Spill med meg, jeg er dårlig og treg men gøy likevel!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#30
Tror det er stadfesta at det er Buggz vs Shinra85: teh Pwnage som er definisjonen på dårlig. Foreslåt at en mod redigerer posten og fjerner ordet dårlig inntil det foreligger empirisk bevis
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#31
Mitt problem er at jeg ikke har peiling på hvordan man bør åpne. Så det blir på måfå. Og så havner jeg på defensiven og alt går til faens. Men jeg merker allerede at jeg har blitt flinkere til å forutse slu planer fra motstanderen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#33
Jeg tapte jo mot kak. Grunnen? Fordi jeg dreit meg totalt ut. Det var en hest jeg var fullstendig klar over i mange runder, men så plutselig bare glemte jeg den og VIPS dronning borte. Før jeg mistet den var jeg sånn her:

Men så tok han den dronninga med den jævla hesten.

og etter det var jeg bare
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#34
Du overså også en gratismulighet til å ta dronninga mi. :smugdog:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#36
Du kan spille på datan.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#37
åløøøøø

Jeg spiller etter innfallsmetoden typ jeg gjør mye dumt og kanskje jeg slumper på noe lurt. Ikke ble lei dere over den elendige utfordringa det er å sable ned meg.
 
#38
hagestol

lets do this
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#39
Nei Jante, hva er det du driver med?

Skulle bare tatt hesten min med bonden, den hadde du jo fått gratis. I stedet ble det direkte matt.

EDIT, for å utdype:

Hesten min er helt i hjørnet til Jante etter jeg satt opp en gaffel, dvs jeg satte opp hesten til å true både dronninga og tårnet hans samtidig. Han flytter dronninga, jeg tar tårnet. Så, se på tredje siste trekk. Jeg tar en bonde med hesten min bare for å gjøre litt skade før jeg mister den. Men i stedet for å ta hesten min gir han meg matt på sølvfat.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#40
Takk for utdypingen, sånt lærer man jo av! Ellers blir det litt Martin-gramatikk-tjo-hei ;p

Nå har jeg startet spill med alle! Må jo bare spille litt for å komme inn i flowen så kan dere komme å pynte på vinnerstatistikken deres!