Skal jeg kjøpe Xbox 360?

#1
Om to-tre måneder har jeg spart opp nok penger til en Xbox 360. Jeg har vasket i huset, tørket støv, støvsugd, hentet lillebror i barnehagen, holdt rommet og kjellerstuen ryddig og mer! Og derfor vil jeg ikke at de pengene skal gå til spille.. For Xbox 360 er bra, men det har ikke overbevist meg. Kontrollen er ikke så god, men det er vel pga. at jeg bare har brukt de store Xbox-kontrollene jeg synes det. Og den jævlige strømboksen?! Den er jo svær som en liten spillkonsoll. Men uansett. Kommer jeg til å angre på kjøp av Xbox 360? Bør jeg vente på noen andre konsoller som kommer til å være bedre? De enste spillene jeg ser frem til, er Halo 3 og The Elder Scrolls IV: Oblivion. Og kanskje Ghost Recon Advanced Warfighter. Men er det vits å kjøpe 360-en bare pga. de tre spillene? Jeg vil gjerne at dere skal overbevise meg, sleng opp linker, sleng opp anmeldelser.. fortell om spill som kommer, fortell om hvor bra TESIV: Oblivion eller GRAW kommer til å være!

På forhånd, takk. :)
 
#2
Fram til i går var jeg fast bestemt på at det ikke var en sjangs i havet at jeg ville få stor nok interesse i en 360 til å faktsik kjøpe en,
men da jeg ble med en kamerat hjem, og slengte i gang DOA4 så var jeg solgt.
Hadde jeg hatt pengene hadde jeg kjøpt 360'en for DOA4 alene.

Men når det kommer til Oblivion så mener jeg at du bør gå for PC versionen, men dette sier jeg fordi jeg ikke takler FPS på konsoler lengre...

... og så bør du nesten ha en jævla kjekk TV i stua for at 360'en skal være noe kjekt å ha....
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
#6
Tar jo lang tid før vi får se Halo 3 i butikkene, og i mine øyne er ikke Ghost Recon en garantert slager (det er en serie med varierende kvalitet).

Oblivion er derimot en veldig god grunn til å kjøpe X360, forutsatt at du ikke har en pc som klarer kjøre det.

Personlig ble jeg ikke veldig imponert over hverken konsollen eller lanseringslisten for 2006, derfor solgte jeg den etter en uke.(Seff jeg kan ikke vite noe siden spillene ikke er ute, men i verste fall kan jeg kjøpe meg en ny 360 om jeg har tatt feil)
 
#7
Kontrollen er herlig. Du kan ha den under senga, slå på tv'e, og bare bruke kontrollen til å slå på xboxen. Dette er digg.

Maskinen er stor men samma det, den gir alt og er absolutt verdt pengene.

Btw: Så et kjempe tilbud på Doa4, kun 400 kr, tror det var på i en Expert reklame.
 
#8
Strømforsyningen har vel ingenting å si for underholdningsverdien til konsollen?

Spilltilbudet så langt har vært labert, godt til å være launchspill mulig, men hva hjelper vel det når allerede etablerte konsoller som PS2 og GC har et mye bedre utvalg? For meg som har handlet inn omtrent alt jeg vil ha til tidligere konsoller, er det ikke annet enn logisk å kjøpe meg 360. Call of Duty 2 og Condemned er to egne spill som fint rettferdiggjør et konsollkjøp. Så snart patchen til CoD2 kommer, kan man vente seg den beste online multiplayeren noensinne (forutsatt at man har custom-games og ingen lagging altså), helt til GRAW kommer ut. Ellers har den en solid bunke spill som kommer innen de nærmeste månedene. Gears of War, Oblivion, Prey osv ser alle ut til å være mer enn middelmådige spill. Dessuten har den flere ekstrafunksjoner og "bonus-moro" enn alle tidligere konsoller. XBox Live Arcade har jeg kastet bort mange timer på, Live-funksjonen er super samt man kan konfigurere maskinen i en veldig stor grad. Den kan ikke enda konkurrere med current-gen-konsollene, men innen svært få måneder ser det ut til å bli tidenes multiplayer konsoll. Som i seg selv kan være en verdig nisjé i forhold til Nintendos franchise-spill, og Sonys generelle mangfold. Har du venner med 360 må du linke med dem. Det er multiplayer-spilling nirvana.

Altså...
Magic Eight Ball says: Most likely
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Tjah... Call of Duty 2 og Condemned blir også å finne på PC etterhvert.
Ellers synes jeg Alex peker på det viktigste med 360: Dette blir nok online-konsollen fremfor noen. Dog kan Nintendo fint ha et par ess i ermet, Nintendo WFC er jo i startgropa og jeg tror vi kommer til å få mange gode online-opplevelser på Revolution.
Ellers misunner jeg 360-eierne Live Arcade, som mest sannsynlig blir grunnen til at jeg kjøper meg en 360 om litt over ett års tid.
 
#10
Gears of War, Oblivion og Dead Rising er de spillene jeg ser mest frem til for øyeblikket.

Men som den Halo tilhengeren jeg er, så kommer jeg nok til å vente til Halo 3 før jeg kjøper maskinen selv. Da er maskinen en god del billigere vil jeg tro. Dessuten vil jeg gjerne ha en HDTV i hus først.
 
#11
bruker pc-skjermen til å spille på nå.. Hyundai ImageQuest Q910 19" CRT.. bruker Microsoft's VGA kabel, funker flott.. kjører i 1280x1024 i oppløsning. Interlaced selvfølgelig. PGR3 demo'n er mye klarere nå ja :)

Men til saken, eh..

Revan: Jeg tipper du er som meg nå, økonomisk sett. Har lite penger, og må spare i måneder, ja kansje halvår før pengene strekker til, til det man vil ha. Som du selv nevner. Selv valgte jeg Xbox 360 pga: 1. At jeg ikke hadde nok penger til PC oppgradering, jeg har gitt opp nå, og kommer ikke til å begynne med PC-hardware igjen til jeg får meg en jobb. Jeg har brukt til nå 15k kr på en elkjøp PC, og pluss ca. 5k kr på oppgradering siden 2002-2003. Det er og blir rett og slett for dyrt.

2. Spillene: TES - Oblivion, Battlefield MC, Burnout Revenge, Ghost Recon - Advanced W. F., Unreal Tournament 07, Resident Evil 5, Gears of War, Halo 3, MOH - Airborne, Splinter Cell - Double Agent, Timeshift, Prey, Grand Raid Offrad, Test Drive Unlimited, ...etc.


Og nei, man må ikke nødvendigvis ha HDTV for at Xbox 360 skal være verdt kjøpet. Min Sony 28", som kjører 480p ser helt flott ut. Jeg må legge til at spill som har blitt sluppet ut ved konsoll launchen ikke har 4xAA med, så det blir kantete med en 480p oppløsning. Men dette blir bedre når de nyere spillene som kommer, som har det nye utviklerkit'et i hendene. Skal man ha det lille ekstra, så må man nesten ha HDTV, dette har jeg løst sånn ca. med å bruke PC monitoren... ser nice ut :kul:

Selv er jeg kjempe fornøyd! Jeg må også legge til at jeg ikke har et eneste Xbox 360 spill enda, koser meg med demo-er på Live Market, og Xbox spill som Halo :) Blir noe annet med et bra bilde og meget bra lyd.

Nå gjenstår det bare å vente mars folkens!
 
#12
Opprinnelig skrevet av HerioMortis
... jeg ser ikke relevansen i den kommentaren.
Du skjønner, du sa selv at du hadde kjøpt Xbox 360 for Dead Or Alive 4, og at etter du hadde spilt DoA4 hos en kompis, da var du solgt. En kompis av meg har Xbox 360, og jeg prøvde DoA4 hos ham. Jeg ble imponert over den fantastiske grafikken, og synes at det er et kjempekult spill. Jeg som egentlig ikke liker slosse-spill.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe Xbox 360, pga. The Elder Scrolls IV: Oblivion, Ghost Recon Advanced Warfighter, Dead Rising, DoA4 og Call of Duty 2. Jeg ser spesielt frem til de to spillene jeg har skrevet i tjukk skrift. Dead Rising blir bare helt utrolig. Jeg anbefaler alle som ikke har hørt eller sett noen trailer av spillet, til å sjekke ut den første traileren under Official Media. :)
 
#13
Det er i hvert fall ingen vits i å kjøpe den nå hvis ingen av de nåværende spillene interesserer deg ... Men kanskje om et par måneder, ja. Konsollen i seg selv er jo topp, med en herlig kontroll, XBox Live, XBox Live Arcade og Markedplace. Eneste negative er vel når kontrollen skal brukes til slåsse-spill (som f.eks. Dead or Alive 4), fordi d-paden er ufattelig dårlig. Den funker, men den er ikke i nærheten av så god som d-paden til PS2 og SNES.

Uansett, hvis du ikke har penger før i mai, så vil du sikkert få vite om den er verdt pengene eller ikke under E3.

Forøvrig brukes min XBox 360 stort sett bare til Pro Evolution Soccer 5, og fremtiden ser ikke spesielt lys ut når det jeg gleder meg mest til (på XBox 360) for øyeblikket er Pro Evolution Soccer 6. :p
 
D

Doctor Downs

Gjest
#14
Det var som bare faen... Jeg føler meg som en arving. Jeg fant nettop ut at jeg har over 35 000 stående på en høyrentekonto jeg glemte bort med langt mindre på for lenge siden, hvor blandt annet restene av konfirmsjonskronene ble gjemt bort. Jeg lurer på om det ikke lukter litt Xbox360 av dette!
 
#15
Kan du stave HDTV? :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#16
Ja, men jeg kan stave et par andre ord også. B-i-l, for eksempel. HDTV kommer, men ikke enda. Jeg sitter med en relativt ny 32" Widescreen helt for meg selv, og med en filmsamling som ikke er helt klar for nye formater enda så tror jeg at jeg kan vente.

Heldigvis kan jeg stave et annet ord også: R-e-n-t-e-r. Jeg så at på ett år hadde kontoen lagt på seg nesten fire tusen kroner. Med økende rente-"profits" (på norsk... hjelp meg...) på kontoen og synkende priser på utstyret burde det ikke være noe problem å gå til innkjøp av en HDTV om et par år. Kanskje tre. Kanskje til å pynte opp en l-e-i-l-i-g-h-e-t. Kommer an på hvordan utsikene for lagringsformatene blir seende ut.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#18
Heldigvis kan jeg stave et annet ord også: R-e-n-t-e-r. Jeg så at på ett år hadde kontoen lagt på seg nesten fire tusen kroner.[/b]
Jeg tror du skylder oss andre å fortelle oss hvilken bank dette dreier seg om. Det må jo være nærmere 10 prosent rente, og jeg har 1,85 der sparepengene mine står nå for tiden ...
 
#19
Heldigvis kan jeg stave et annet ord også: R-e-n-t-e-r. Jeg så at på ett år hadde kontoen lagt på seg nesten fire tusen kroner.
[/b]
Over 10 prosent? Gi meg navnet på banken din goddammit!
 
D

Doctor Downs

Gjest
#20
My bad, my bad. Var for godt til å være sant :flau: Hadde lagt på seg 600, dog. Postbanken.

AnywayZ, nå har jeg ny boks i boks! Gratuler meg! Og spill med meg. Finne på et greit Gamertag, bare.