Skjermkortet for Spillegale

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hallooo... hvem faen er det som kjøper sånt? Når den typen kraft blir nødvendig er da prisen på skrotet gått langt under 6K... :p

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av _LarZen_+25.04.2005, 23.02-->
Gutta med penger som kjøper slikt.
211618​
[/b]

<!--QuoteBegin-Toz
@25.04.2005, 23.36
Det utelukker meg :)
211640​
For ikke å snakke om det med å ha penger også.. :rulleøyne:

blæ.
dette er overpriset to teh max.
kortet mitt, et sapphire radeon 9600 xt kjører fortsatt alle spillene mine.
ga ikke så mye mer enn en 1000-lapp for det.

dette her er sløsing av penger , spør du meg.
men er jeg den rette mannen å spørre?

Jeg fikk et sånn derre Raedeon (wtfspellinglol'd) 9800 Pro med familiepc-en, jeg ... I play'rd all gamez.

Opprinnelig skrevet av SilentBob@28.04.2005, 00.31
blæ.
dette er overpriset to teh max.
kortet mitt, et sapphire radeon 9600 xt kjører fortsatt alle spillene mine.
ga ikke så mye mer enn en 1000-lapp for det.

dette her er sløsing av penger , spør du meg.
men er jeg den rette mannen å spørre?
212696​
Har et par tips til deg! Vet ikke helt hvordan jeg si dette men..
Selv om kortet ditt kjører all spillene dine fortsatt..så er det mulig at noen litt mere kresene og litt rikere vill ha bedre grafikk.
Det er som regel god grunn till den prisen som er satt da det kortet som det er snakk om here er mange ganger bedre en ditt..dermed også mange ganger dyrere en ditt.
Det har på så og si alle tekniske områder bedre ytelse enn det ditt kort har. Det er stor forskjell på å KUNNE kjøre et spill og å kjøre det på TOP settings.

Selv har jeg blitt en slik kresen spiller grafisk messig.. :p Har spilt altfor mye altfor lenge på undermåls grafikk bare for å få spillet til å gå på PC'en.. Når jeg endelig fikk kjøpt meg kick ass PC (som jeg har nå) :tommelopp: så klarer jeg ikke lengre å spille spill uten å iritere meg selv hvis jeg ikke VET at jeg kjører de på topp settings på beste platform (som oftest PC).

Betyr ikke at jeg ikke liker gamle spill som har dårlig grafikk... bare det at jeg vill spille de på den måten de ser best ut!

Skjønner de som kjøper et slikt grafikk kort.. må nok snart ha noe lignende

Nå er det vel en god stund siden jeg skrev det der, men ok;

Det jeg mente var at i forhold til hvor mye bedre ytelsen er,
koster det alt for mye. du kan få billigere kort som talker de
nyeste spillene like bra. 6000 er bare alt for mye.

men har du 6000 å bruke på et skjermkort... joda, kjør på.

Hadde ikke kjøpt det kortet der, men jo.. Det er det kraftigste enkle kortet som er ute for tiden. :ler:

G70 og R520 (neste skjermkortgenerasjon) kommer med 512 MB som standard. Det er ikke fryktelig lenge til. Hadde ventet til da, når grafikkprosessorene blir litt sprekere og dermed passer bedre med 512 MB.

Redigert: Selvfølgelig er det idiot-stempel som bare faen om du faktisk kjøper det kortet der, du er faen meg dum om du kjøper noe sånt.

CyberK

Finner ikke på noe.
Døh, hadde jeg hatt så mye penger at det tøt ut av diverse kloakkrør fra huset mitt, hadde jeg kjøpt den kun fordi jeg kan, og den er rå. Etter at jeg hadde kjøpt denne, så klart.

man må tenke på neste generasjon allerede før den har kommet. Når den har kommet og etablert seg er det for sent.

Derfor har jeg hatt et ati radeon X800XT 256mb skjermkort over et år allerede.. og trenger et nytt og bedre et veldig snart.

Opprinnelig skrevet av Conan@26.05.2005, 12.25
man må tenke på neste generasjon allerede før den har kommet. Når den har kommet og etablert seg er det for sent.

Derfor har jeg hatt et ati radeon X800XT 256mb skjermkort over et år allerede.. og trenger et nytt og bedre et veldig snart.
226049​
erm...... :ehm...:

tenke på neste generasjon før den er her ,
for så å bytte til noe enda bedre når den kommer?

er det bare jeg som ikke får dette heeelt til å funke
oppe i hodet?

Opprinnelig skrevet av Conan@26.05.2005, 12.25

226049​
ehm? Du trenger da ikke et nytt og bedre skjermkort en det der snart. 256mb holder en lang stund fremover.

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
Æsj... Har andre ting å bruke pengene mine på. Greit nok; det virker jævla fett, men det er overpriset til helvete og tilbake. Jeg klarer meg utmerket med det jeg har.

Opprinnelig skrevet av Cyberkverulant@25.05.2005, 17.49
Døh, hadde jeg hatt så mye penger at det tøt ut av diverse kloakkrør fra huset mitt, hadde jeg kjøpt den kun fordi jeg kan, og den er rå.  Etter at jeg hadde kjøpt denne, så klart.
225733​
Haha! :ler: den var tøff, den må jeg også kjøpe meg, og så var den så billig! :svette:

Forresten, jeg fikk lyst på en sånn koffert-PC jeg, http://forum.programmer.no/index.php?showtopic=301838

Kansje uten Unreal-logo, men ellers så var den litt tøff! ^_^