Sløs bort livet med Audiosurf

Lodin

Der Waaaah
#1
Audiosurf har denne helga sin andre beta og den kan du laste ned herfra.
Hva er så en audiosurf? Jo nå skal du høre, du flyr forskjellige romskip langs tre spor generert av en sang og plukker opp deler av den som du så setter i klynger av tre eller fler. Det minner litt om Amplitude, men man kan ikke dø og man bruker altså sine egne låter. De fleste filformater går virker det som. Så er det bare å sette igang å se hvor mange poeng du kan score på Dragonforce platene dine. Så kan du se at alle andre har mange titusen fler poeng enn deg. Så kan du gråte litt.
Veit ikke når eller hvor mye den endelige versjonen vil koste, men jeg plukker den nok opp når den slippes.



Hjemmesida
 

Terje

mostly harmless
#2
Vel, jeg kasta bort mesteparten av natta igår på dette. Fytti helsike så opphengt man kan bli. 'må-bare-prøve-den-låta-også'-faktoren er temmelig høy i dette må jeg si.

Artig som faen, takk for link. :)
 
#3
Kult konsept, og småmoro først, men litt kjedelig i lengden. Syns ikke fargefeltene stemte helt med rytmen i sangene, akkurat.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Men så vet vi jo hva slags musikk du hører på, da (ikke NIN).

Ikke noe håp om en Mac-versjon? :(
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Wh.. jeg drøya litt med å laste ned, også er festen over!
Je je, ikke værre enn at jeg måtte ty til en snuskeside. =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Jeg lasta også ned for seint, men et visst velkjent interwebforum kom meg til unnsetning. Uansett, jeg er mektig imponert. Tenkte såklart først at dette bare var en billig Guitar Hero-klone, bare med automatisk analyserte låter sånn at det ble mye dårligere. Måtte fort ete de ordene, for selv om dette bygger på samme konsept som Guitar Hero, Singstar og alt det der, så ligger det mye nytenking bak. Bare det at man må fysisk flytte kjerra si fra blokk til blokk gjør at man får litt av den samme opplevelsen som når man spiller Guitar Hero med en billig plastgitar, og i tillegg har man mange forskjellige spillfigurer som byr på forskjellige opplevelser. Jeg er imponert over hvor godt utviklerne forstår dette med å bygge ut grunnmekanikkene sine etter hvert; den enkleste figuren (Mono) blir bygd ut med Mono Pro og Ninja Mono, som aldri viker fra grunnkonseptet med figuren, men som hver byr på nye og innledningsvis overveldende utfordringer. Hver figur har også sitt repertoar med avanserte teknikker, så jeg tar av meg hatten. Merker litt at toneblokkene blir plassert litt hipp som happ på veien, men det blir elegant oppveid ved at variasjoner i intensiteten på låta gjenspeiles i spillopplevelsen. Test ut Waters of Nazareth med Justice for et godt eksempel. :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Binärpilot - Tjaerlighet funker også meget bra på å demonstrere tempovariasjoner.
 
#9
Meh. Litt skuffet over at fargeblokkene ikke gikk etter musikken. For å være helt ærlig, håpet jeg på en billig Guitar Hero-klone. Jeg vil ha noe lignende Guitar Hero der jeg kan legge til min egen musikk.
 
#10
SITAT(Darkstorm @ 24.01.08, 18.13) 99665
Meh. Litt skuffet over at fargeblokkene ikke gikk etter musikken. For å være helt ærlig, håpet jeg på en billig Guitar Hero-klone. Jeg vil ha noe lignende Guitar Hero der jeg kan legge til min egen musikk.
[/b]
fargeblokkene følger faktisk musikken til en viss grad. Det spørs på hvor sammenblandet musikken er. Beat deteksjonen kan feile på noen sanger.

For meg fungerer det meget bra. Satt på litt X Japan, og det var jo episk som bare faen!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
SITAT(Darkstorm @ 24.01.08, 18.13) 99665
Meh. Litt skuffet over at fargeblokkene ikke gikk etter musikken. For å være helt ærlig, håpet jeg på en billig Guitar Hero-klone. Jeg vil ha noe lignende Guitar Hero der jeg kan legge til min egen musikk.[/b]
Da får du nesten ræve deg til å Google etter Frets on Fire eller Guitar Zero, gitt.
 
#13
SITAT(Darkstorm @ 24.01.08, 18.13) 99665
Meh. Litt skuffet over at fargeblokkene ikke gikk etter musikken. For å være helt ærlig, håpet jeg på en billig Guitar Hero-klone. Jeg vil ha noe lignende Guitar Hero der jeg kan legge til min egen musikk.
[/b]
Fargeblokkene kommer avhengig av musikken, ikke rytmen kanskje, men i slakke oppoverbakker feks kommer det fler blå og i nedoverbakker fler røde ettersom jeg har forstått. Hadde de fulgt rytmen ville det kanskje blitt litt kjedelig siden mange sanger har veldig repetiv rytme?

Utrolig kult spill ihvertfall, gleder meg til fullversionen.

Ikke all musikk er like moro å spille til, men testet som anbefalt Justice, og det blir ganske heftig, siden hastigheten på banen varierer veldig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Måtte jo teste ut noen Guitar Hero III-schlägere, og førstevalget falt på Knights of Cydonia (jada jada, en av to låter fra GHIII jeg har på disken (den andre er Bulls on Parade, for de som lurer)). Merka at tonene matcha veldig bra i partiene med nesten bare gitar, men det blir jo begrensa hvor tett de kan følge når Audiosmurf bare har tre baner å plassere tonene på. Uansett gjenspeiler det visuelle som helhet musikken rimelig bra, selv om tonene ikke alltid er helt på stell.
 

Terje

mostly harmless
#15
Noen andre som har prøvd klassisk musikk? En skulle tro at det bare ville være tregt, men tvert imot. Spillet oppfatter lange strykertoner som intensivt og gir flatt jern og utforbakke i sånne seksjoner. Men det er klart, klassiske stykker har ofte veldig rolige seksjoner som får spillet til å gå saaaaaakteeeeee. Likevel, de er mer interessante enn man skulle tro. Dovregubbens Hall var for eksempel litt artig, starter drittregt og går jevnt gradvis fortere for å ha bånn gass på slutten. Tror jeg skal prøve flere slike etterhvert. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Der fikk jeg en ide, og den ideen var å teste Valkyrienes Ritt. ^_^
 

K999

Keystone State Of Mind
#17
Først: Spillet er jævlig kult. Second: Anbefaler alle å teste ut Modest Mouse - A Different City. Gikk faen meg fitte raskt, fett som faen. :D
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#19
Audiosurfboard.exe :whistling:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Aka. tungvint og ræva.