Ja, nå i et par dager har jeg hold på med denne supre snes emu'en til DS, laget av Loopy. Den er en port av hans tidligere emulator Snes Advance.
Han beskrev den som "quick and dirty port", men allerede er det en knall emulator.
Etter mye knoting og tukling med wifi-kort , drivere, konvertere, skrutrekker,
roms, .ds.gba-filer og flash-kort fikk han det til.
her ser dere meg spille megaman X.
Imponerende bra det her.
Full speed, full lyd og hele pakka.
Har kost meg med alltp, megaman x, pocky and rocky 1/2, earth bound og noen titler til.
Her er det så og si INGEN slow downs.
Det syns jeg var ganske stilig. Hadde forventet
meg i det minste hakkete musikk, men neida,
den gikk glatt som bare det.
Hvis noen har testet f.eks snes station til ps2 hakker det og lagger som bare det, rett og slett fordi det er en grov port av en annen emu, nemlig snesX9. Denne her er skrevet helt fra bunnen av , av loopy etter hva jeg har skjønt (seff med hjelp fra folk her og der).
Det er mere bugs (og da mye bugs) som må fikses.
Mange spill vil ikke engang loade, andre er rett og slett uspillbare pga bugs i grafikken, men allerede er det 52 spill som er near perfect/ enjoyable.
Prøvde å skru av framerate sync på Zelda3, og da kjørte det
nesten i 2x hastighet! Så her er det ikke mangel på kraft,
men grafiske problemer, samt lyd og rett og slett hang ups.
For å være i et så tildig stadie er denne emulatoren rett og slett super!
Vil du vite mer? PM meg , vel!
EDIT: må legge til at det var et slit å få fikset firmwaren til ds'en, men dette
trenger man bare gjøre èn gang, vel å merke.
Kan sikkert oppgradere firmware for folk som vil, så de slipper 90% av arbeidet,
siden jeg allerede har alt av utstyr nødvendig.
EDIT2: jeg må nok også legge til at det er mye annet man kan gjøre med Wifi-connection til ds. Laste opp demoer og emulatorer osv rett opp til ds'en.
Mister dem når man skrur av, men fortsatt utrolig tøft.
Har fått prøvd både polarium og meteos- demoen, samt scummvm.
Han beskrev den som "quick and dirty port", men allerede er det en knall emulator.
Etter mye knoting og tukling med wifi-kort , drivere, konvertere, skrutrekker,
roms, .ds.gba-filer og flash-kort fikk han det til.

her ser dere meg spille megaman X.
Imponerende bra det her.
Full speed, full lyd og hele pakka.
Har kost meg med alltp, megaman x, pocky and rocky 1/2, earth bound og noen titler til.
Her er det så og si INGEN slow downs.
Det syns jeg var ganske stilig. Hadde forventet
meg i det minste hakkete musikk, men neida,
den gikk glatt som bare det.
Hvis noen har testet f.eks snes station til ps2 hakker det og lagger som bare det, rett og slett fordi det er en grov port av en annen emu, nemlig snesX9. Denne her er skrevet helt fra bunnen av , av loopy etter hva jeg har skjønt (seff med hjelp fra folk her og der).
Det er mere bugs (og da mye bugs) som må fikses.
Mange spill vil ikke engang loade, andre er rett og slett uspillbare pga bugs i grafikken, men allerede er det 52 spill som er near perfect/ enjoyable.
Prøvde å skru av framerate sync på Zelda3, og da kjørte det
nesten i 2x hastighet! Så her er det ikke mangel på kraft,
men grafiske problemer, samt lyd og rett og slett hang ups.
For å være i et så tildig stadie er denne emulatoren rett og slett super!
Vil du vite mer? PM meg , vel!
EDIT: må legge til at det var et slit å få fikset firmwaren til ds'en, men dette
trenger man bare gjøre èn gang, vel å merke.
Kan sikkert oppgradere firmware for folk som vil, så de slipper 90% av arbeidet,
siden jeg allerede har alt av utstyr nødvendig.
EDIT2: jeg må nok også legge til at det er mye annet man kan gjøre med Wifi-connection til ds. Laste opp demoer og emulatorer osv rett opp til ds'en.
Mister dem når man skrur av, men fortsatt utrolig tøft.
Har fått prøvd både polarium og meteos- demoen, samt scummvm.