SNK

#1
Ja , hva er Spillegal's brukere mening om dette selskapet?
Flopp eller topp?

Selv liker jeg dette selskapet meget godt selv , kansje fordi Neo Geo pocket er den mest herlige håndholdte maskinen jeg har spillt , eller kansje fordi jeg rett og slett digger Metal Slug og King Of Fighters spillene.
Har noen her prøvd SNK vs Capcom : Match of the millenium før?
Det er et utrolig NGPC ekslusivt spill , med helt sinnsykt nydelig musikk , perfekt gameplay og meget bra på de andre faktorene som gjør et Beat'Em'Up spill bra.
Spillet fikk forøvrig 10/10 av IGN.

Diskuter SNK sine kreasjoner , konsoller. Ja , rett og slett alt som omhandler SNK (Playmore)
 
#2
Jeg har aldri rørt et SNK-produkt. Tror ikke jeg har sett noen ting av interesse som har hatt SNK-logoen på seg. Men det betyr ikke at jeg ikke liker de - det betyr... Hmm, kanskje de ikke er kommers nok for meg :p
 
#3
Fantastisk selskap som jeg setter like høyt som Treasure(Radiant Silvergun, Gunstar Heroes, Ikaruga). Har vel laget den konsollen med mest sjel(Neo-Geo AES) og som har vært trendbryter siden den kom. Å gi ut 300 dollars spill på et 14 år gammelt format vil mange idag se på som håpløst.
Desverre gikk det nedenom og hjem med SNK da playmore kom inn i bildet og tuklet. Den siste tids nyheter om at SNK har gått over til Atomiswave(laget av Sammy som eier store deler av Sega) har gitt meg nytt mot. Kanskje de kan klare å lage noe så vakkert som Metal Slug 3 en gang til.
A lage verdens første(og foreløpig siste) håndholdte konsoll med analog spake(Neo-Geo Pocket) er en revolusjon i seg selv. Har lenge hatt planer om å plukke opp en av disse godbitene sammen med Faselei og Metal Slug spillene.

Desverre har latterlig prising og hype satt samleverdien til SNK spill mer i sentrum enn hvordan de spiller. Og trukket flere collectors til makredet enn gamere.
Fortsatt et av de få selskapene som ser til å forstå at forbrukere vil ha skikkelig boxart og manualer til sine spill. Noe markedet forøvrig tar lite hensyn til(med få unntak).

Alt i alt et selskap som gir ut "retro" spill den dag idag, på markedets kraftigste 2D maskin. Spill der gameplay og følelser kommer foran Hollywood film budsjetter, nakne damer og markedsføring. Kanskje begynner jeg å bli gammel, men jeg sier som de eldre: "Ting var bedre da jeg var ung".
 
#4
Jeg har spillt mye på spill serien "Metal Slug" opp igjennom tidene, på Emulator selfølgelig.
Drit bra spill som har blanding av 2 verdenskrig og dagens krig, veldig bra til å være 2D, for å ikke glemme det at det finst 5 spill, er ikke sikker på om en 6er er ute.

Men dette er tross alt noe dere må prøve, en av SNKs suksesser. :tommelopp:
 

Novastrum

Feminist-elitist
#5
Hvorfor i alle dager er denne flyttet til "slåssespill"?
SNK lager mange forskjellige spill, ikke bare fighters.

Jeg elsker SNK. Det var like før jeg kjøpte meg et jamma-kabinett for å ha Metal Slug på ekte maskin. Det hadde vært det råeste. Det er vel hovedsakelig Metal Slug jeg har spilt mest, men King of Fighters er også veldig bra spill. Neo Geo generelt har veldig mange bra spill, som er oversett her i vesten siden vi ikke har like stor arkade-kultur her.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#6
Opprinnelig skrevet av Novastrum@25.05.2004, 07.54
Hvorfor i alle dager er denne flyttet til "slåssespill"?
SNK lager mange forskjellige spill, ikke bare fighters.

Sorry, jeg fikk beskjed om å flytte emnet, men vedkommende tok feil. Jeg er ikke noen SNK ekspert så jeg flyttet emnet. Men nå er det tilbake på gammel plass ;)
 
#7
Opprinnelig skrevet av Novastrum@25.05.2004, 07.54
Det var like før jeg kjøpte meg et jamma-kabinett for å ha Metal Slug på ekte maskin.
Jeg var også farlig nærme å gjøre det i vinter. En såkalt consolized 2-slot Neo-Geo MVS. Metal Slug serien er jo mye billigere til dette formatet enn AES.

Se på denne godbiten her. Kanskje det blir en slik til høsten når kulda setter inn...
 
#8
Jeg planla også å skaffe meg et jamma kabinett. Allerede fiksa sommerjobb med klekkelig betaling (akkurat nok til Jammma Arcade cabinet med Neo Geo MVS konsoll og Atomiswave med spillene Guilty Gear Isuka (Atomiswave) og Metal Slug 5).
Jeg sikler over samlingene på neo-geo.com .


Neo Geo er helt klart den konsoll-serien med mest sjel.
Faktisk så håpet jeg på at nå som Sammy og Sega går sammen , at kansje SNK kunne bli med i partyet og.Sega kunne bringe SNK tilbake i alle arkader og hjemmemaskiner (noe som skjer nå , for dere som har merket Metal slug III realese på Xbox).
OMG tilogmed med Live. Jeg ser nesten på dette som god nok grunn til å skaffe meg Xbox. Har noen av dere sett den lekkre boxarten til Metal slug III til Xbox?



Jepp , SNK er fortsatt kongen over alle konger når det gjelder boxart.
 
#9
Deilig!

Live funksjonen er bare scoreboard basert desverre. Ingen multiplayer :tommelned:

Skal nok bli ganske bra med en bra arkade stick det spillet! Håper loadetider, grafikk og lyd er like bra som eller bedre enn originalen.

SNK - Teh future is now
 
#10
Jepp , ingen multiplayer.
Blir jo dritdigg nå , siden SNK porter 90% av de gode Neo Geo spillene til Xbox og PS2. Metal slug 5 kommer på PS2!!!1
SNK har jo flere hundretusentalls med fans , men desverre har bare en brøkdel av dem råd til en Neo Geo AES/Pocket Color/MVH/osv. Nå som mange av SNK sine nydelige spill finner sin vei til PS2 og Xbox , forventer jeg nokså gode salgstall.
Og angående det med loadetider :
Loadetiden blir minimalisert kraftig på et sterkt system som Xbox. Spillet skal vist ha gått gjennom omprogrammering , så spillet attpåtil er redusert i størrelse og (uten å fjerne noen av de originale gameplay mekanismene og banene).
Har hørt rykter om limited eidition arcade-stick , i klassisk Neo Geo CD oppsett.
Håper King of fighters 2004 kommer til Xbox eller PS2 , fordi det ser urimelig fett ut. Synd ingen av SNK sine geniale spill baner vei til GC :(
Men igjen , så ville nok ikke de fått det store salget.
Jeg får vell skaffe meg en Xbox hvis jeg ønsker å oppleve den gamle magien.

SNK er det mest lojale selskapet noensinne... Først nå slipper de de gode gamle neo geo spillene , som fansen har fått nyte i lang forvei foran oss.

All Hail SNK-NeoGeo.
 
#11
Jeg har alltid likt SNK. Tror det begynte med Metal Slug spillene på arcade-maskinene rundt om ring i landet. Ble helt hekta! Metal Slug er genialt!
King of Fighters er også ganske bra, men jeg tror broren min er mer hekta enn jeg.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Hemmelig@27.05.2004, 10.32
Jepp , ingen multiplayer.
Blir jo dritdigg nå , siden SNK porter 90% av de gode Neo Geo spillene til Xbox og PS2. Metal slug 5 kommer på PS2!!!1
SNK har jo flere hundretusentalls med fans , men desverre har bare en brøkdel av dem råd til en Neo Geo AES/Pocket Color/MVH/osv. Nå som mange av SNK sine nydelige spill finner sin vei til PS2 og Xbox , forventer jeg nokså gode salgstall.
Og angående det med loadetider :
Loadetiden blir minimalisert kraftig på et sterkt system som Xbox. Spillet skal vist ha gått gjennom omprogrammering , så spillet attpåtil er redusert i størrelse og (uten å fjerne noen av de originale gameplay mekanismene og banene).
Har hørt rykter om limited eidition arcade-stick , i klassisk Neo Geo CD oppsett.
Håper King of fighters 2004 kommer til Xbox eller PS2 , fordi det ser urimelig fett ut. Synd ingen av SNK sine geniale spill baner vei til GC  :(
Men igjen , så ville nok ikke de fått det store salget.
Jeg får vell skaffe meg en Xbox hvis jeg ønsker å oppleve den gamle magien.

SNK er det mest lojale selskapet noensinne... Først nå slipper de de gode gamle neo geo spillene , som fansen har fått nyte i lang forvei foran oss.

All Hail SNK-NeoGeo.
Er det helt sikkert at Metal Slug 5 kommer til PS2? Metal Slug 3 kom jo ikke igjennom "kvalitetskontrollen" til Sony :p
 
#13
Opprinnelig skrevet av mhaggar+28.05.2004, 10.48-->
<!--QuoteBegin-Hemmelig
@27.05.2004, 10.32
Jepp , ingen multiplayer.
Blir jo dritdigg nå , siden SNK porter 90% av de gode Neo Geo spillene til Xbox og PS2. Metal slug 5 kommer på PS2!!!1
SNK har jo flere hundretusentalls med fans , men desverre har bare en brøkdel av dem råd til en Neo Geo AES/Pocket Color/MVH/osv. Nå som mange av SNK sine nydelige spill finner sin vei til PS2 og Xbox , forventer jeg nokså gode salgstall.
Og angående det med loadetider :
Loadetiden blir minimalisert kraftig på et sterkt system som Xbox. Spillet skal vist ha gått gjennom omprogrammering , så spillet attpåtil er redusert i størrelse og (uten å fjerne noen av de originale gameplay mekanismene og banene).
Har hørt rykter om limited eidition arcade-stick , i klassisk Neo Geo CD oppsett.
Håper King of fighters 2004 kommer til Xbox eller PS2 , fordi det ser urimelig fett ut. Synd ingen av SNK sine geniale spill baner vei til GC   :(
Men igjen , så ville nok ikke de fått det store salget.
Jeg får vell skaffe meg en Xbox hvis jeg ønsker å oppleve den gamle magien.

SNK er det mest lojale selskapet noensinne... Først nå slipper de de gode gamle neo geo spillene , som fansen har fått nyte i lang forvei foran oss.

All Hail SNK-NeoGeo.
Er det helt sikkert at Metal Slug 5 kommer til PS2? Metal Slug 3 kom jo ikke igjennom "kvalitetskontrollen" til Sony :p [/b]
XD
Det burde heller vært at Sony ikke kom gjennom kvalitets-kontrollen til SNK =P

Tja , mener å ha sett at det skal komme til PS2 når jeg leta litt på IGN.
Dessuten , Metal Slug 5 er en drastisk forbedret spill , med noen meget fine cut-scenes (anime ^^) , bedre grafikk , og nye gameplay mekanismer.
Hvis Sony ikke slipper gjennom MS5 , så går jeg så langt at jeg kaller dem idioter.
 

epp

firm and correct
#14
Yep, Metal Slug serien er genial. Ellers så liker jeg Samurai Shodown og King of Fighters serien deres. Godt å se at det fortsatt er liv i SNK :blomster: