socket 478 hovedkort kjøpes

#1
yo. det skjedde en kortslutning på hovedkortet mitt, så jeg trenger nytt.
er lite innstilt på å bruke så alt for mye penger på et nytt ett derfor lurte jeg på om noen her hadde et liggende å slenge, eller kunne anbefale meg et for en rimlig penge. Pcen er 4 år gammal , men dekker mine behov så jeg føler egentlig ikke for å oppgradere til noe bedre, men sider som komplett og mpx ser ut til å ha slutta å selge socket 478.

andre komponentene mine er
1 gig pc3200 ram (eller no)
2.8ghz p4 (800fbs)
80 og 200 gigs hd
dvdbrenner

Forslag?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#2
Forslag 1: sjekk bruktmarkedet til HW.no. Hvis ikke du finner noe der kan du jo prøve QXL, eBay eller liknende.

Forslag 2: Skaff deg et billig Asrock-hovedkort med socket 775 og en sånn Pentium E2140(to kjerner, basert på Core 2), evt. et billig socket AM2-hk og en eller annen Athlon 64. Begge disse vil yte adskillig bedre enn den gamle s478-Pentiumen uansett klokkehastighet. En ekstra giga med ram(bør kunne skaffes for under 200 kroner) og du vil merke at du har en kjappere maskin.
 
#3
ja, tenkte litt på 775-løsninga ettersom at alt er så utrolig billig for tia, men vet ikke helt.. var egentlig fornøyd med hvor rask pcen min var fra før. Er hellerikke no spill ute nå som jeg virkelig føler for å oppgradere for å spille... De korta har jo ikke agp-port lenger så da må jeg ut med nytt skjermkort også.
Men det vurderes sterkt. takk for tips!