Socom Confrontation

#1


Da nærmer det seg endelig slippdato for Socom Confrontation på PS3 (18.03.09). Spillet skulle egentlig komme i midten av november i fjor, og har blitt utsatt siden da, selv om det kom ut i landet over sølepytten i oktober.

Har selv vært stor fan av Socom serien, spesielt online delen, og spilte veldig aktivt i både Socom 1 og 2. I Socom confrontation tar utviklerene spillet tilbake til røttene sine etter at 3'rn fikk en rimelig lunken mottakelse. Flere gamle maps er med, blant annet crossroads, desert glory og frostfire.

Etter relativt stor suksess med online delen på PS2 har de droppet offline delen i confrontation, noe som ikke er meg imot.

Er ikke sikkert det er så stor interesse for dette spillet her på SG, men tenkte jeg skulle fyre igang en tråd uansett, sånn at vi heldige få har et sted å diskutere. Eventuelt bare jeg.

http://www.gametrailers.com/game/4856.html
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Så vi hadde fått det inn på sjappa, men er egentlig mer keen på digital download og sånt. Jeg syns å huske betaen var et jævla togvrak, men det virker som noe som kan være ganske kult med en litt dedikert spillerbase. Jeg må se ting litt an, men om flere her på bruket skaffer det, blir jeg sikkert med jeg også.
 
#3
Hørte at det fortsatt var noe smågrums når det ble sluppet i USA, de holdt visst på å patche det og jeg regner med at alt er i sin skjønneste orden etter å ha blitt utsatt i europa 3-4 ganger.

Brukerbasen var, og er forhåpentligvis fortsatt, en dedikert og snasen gjeng. Spillet er heller ikke hypa opp i skyene, så har trua på at vi slipper mange av leetkidsa. :trollmann:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Man kan bare håpe. Det er nettopp det at det har blitt utsatt så mange ganger og egentlig burde være ganske bra som gjør meg bekymra, fordi det er så jævlig Sony å fucke opp til tross for sånt.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#5
Nå er jo jeg jevnt over skeptisk til spill helt uten offlinemuligheter (TF2 er det eneste slike spillet jeg har, og den kom med Orange Box), men såfremt de har klart å tune opplevelsen skikkelig er det ingen grunn til at dette ikke kan bli snaddersaker, og jeg likte jo Socom 1 back in the day. Selv om litt av "poenget" med Socom forsvinner når headsettet kun brukes til vanlig team-snakk og ikke kule voice commands. (Og for et kult headset da dere. Der har dere grunnen til å kjøpe boksversjonen.) Dessverre kan jeg ikke se for meg at jeg kjøper akkurat dette spillet i og med at jeg allerede har for spill å komme igjennom i forhold til tiden jeg har til rådighet, og Killzone 2, TF2, og CoD 4 fortsatt dekker alt mitt behov for online-skyting.

Fun fact: Headsettet jeg fikk med Socom 1 er fortsatt den jeg bruker til alt av spill og Skyping på både PC og PS3. :elsk:
 
#6
Alle skytespillene jeg har for øyeblikket er FPS, skal bli artig med litt TPS igjen. Har venta med å kjøpe meg mic i mange måneder nå med tanke på at jeg skulle få det med i Socom pakka, så kan knapt vente. :baby:

Blir nok fortsatt mye COD4 gaming på meg, men må si at jubelen jeg hadde for Killzone 2 i starten har roet seg litt ned, og tenker på å la de andre på jobben få teste promokopien jeg har ruga på.
 
#7
Dobbelpost.

Har fått testet spillet i drøyt 2 dager nå, og fått en liten feeling. Spillet er rimelig likt 1/2'rn. Noen knapper er litt forandret, men tok meg ikke så alt for lang tid til å bli vant til det. Par ting som irriterer meg er det, og det er at hver gang du skal inn i et game er loadinga veldig treg, vi snakker street fighter på ps3 uten installasjon x 2 treg, men med games som varer rundt 10-20 min er det ikke så alt for mye å kvine over. Den andre tingen er lag, som visstnok er et lite problem for de fleste.

Merket at med en gang jeg fikk tilbake driven jeg hadde når jeg spilte de tidligere spillene ble det jævlig artig igjen, så jeg kommer nok til å bruke en del timer online på confrontation og. Grafikken er helt grei, communitiet virker som mye av det samme, med unntak av et par kids som sitter og skriker nigger i mic'n sin når de taper.